Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر دادرس، رئیس هیات مدیره انجمن سی.ان.جی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه مجلس جهت الحاق یک تبصره به قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با هدف تامین الزامات توزیع و عرضه سی ان جی در کشورگفت: صنعت سی ان جی یک زنجیره است که از بخش تولید گاز سی ان جی در پالایشگاه تا بخش تولید تجهیزات که شامل مخزن، کیت و … می شود را دربر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این زنجیره در این نقطه پایان نمی یابد و حوزه احداث جایگاه های سوخت سی ان جی، تجهیزات مورد نیاز در این جایگاه ها، توزیع سوخت، کارگاه های تبدیل یا بررسی و باررسی ادواری خودرو ها و حتی بخش ساخت خودرو سی ان جی را نیز شامل می شود. بنابراین می توان گفت ورود مجلس برای چنین تبصره ای می تواند موثر باشد اما اولویت با اقدامی زیرساختی برای ایجاد یک نهاد قدرتمند به عنوان متولی این صنعت است.

وی افزود: تمامی این بخش های باید به صورت متوازن و پایدار توسعه یابند و اگر هر یک از این بخش های به طور تک، یا ناقص توسعه یابد نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه می تواند موجب ایجاد فشار به باقی بخش ها و حتی آسیب به آنها شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخش پایین دستی صنعت گاز یک ساختار سازمانی در وزارت نفت ندارد، ادامه داد: در بخش محصولات پتروشیمی یا فراورده های نفتی نهاد و بخش هایی وجود دارد که از ابتدا تا انتهای این زنجیره را به طور جامع مدیریت می کنند در نتیجه فضای مناسبی وجود دارد و اگر قرار بر اقدام یا اصلاحی در هر بخش باشد یک مجموعه به طور واحد و قدرتمند تصمیم گیری و عمل می کند.

به گفته دادرس وقتی در صنعتی شاهد یک متولی نباشیم، نمی توان از آن صنعت انتظار انسجام و وحدت رویهداشت. صنعت سی ان جی در چنین شرایطی است. در بخش گاز باید یک دفتر صنایع پایین دستی وجود داشته باشد تا برنامه ریزی راهبردی در این حوزه انجام دهد و توسعه این بخش به صورت متوازن و پایدار انجام گیرد.

آینده صنعت سی ان جی در هاله ای از ابهام

رئیس هیات مدیره انجمن سی.ان.جی کشور اظهار داشت: به جرات می توان گفت حتی افرادی که در حال فعالیت در این صنعت هستند نمی دانند چه برنامه ریزی برای این بخش وجود دارد. همین ابهام موجب می شود آینده ای برای توسعه صنعت سی ان جی متصور نباشند.

وی گفت: وقتی یک سرمایه گذار خواهان سرمایه گذاری در این صنعت باشد باید یک چشم انداز روشن و باثبات برای وی وجود داشته باشد. این فقدان یکی از بزرگترین نقیصه های صنعت سی ان جی است.

دادرس با تاکید بر اینکه وضعیت صنعت سی ان جی بهم ریخته به نظر می رسد، تصریح کرد: توانستیم برای اجرای دو طرح بزرگ از دولت (مصوبه شورای اقتصاد) مجوز بگیریم که یکی از آنها تخصیص ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای گازسوز کردن بیش از ۱.۵ میلیون خودرو است و دیگری طرح هوشمندسازی است که بر اساس آن ۳۹۲ ریال به قیمت سی ان جی اضافه شد که باعث جمع آوری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این صنعت شد؛ براین اساس نیاز است دولت با کمیسیون های تخصصی در این زمینه تعامل داشته باشد.

این مقام مسئول مهم ترین چالش کنونی این صنعت را اجرایی نشدن مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بعد از دو سال عنوان کرد و ادامه داد: در بحث هوشمندسازی نیز باید تزریق بودجه به طور متوازن به تمام حلقه های تنظیم شود تا توسعه متناسبی شکل بگیرد. این در حالی است که معوقات مربوط به این مصوبه و معوقات کارمزد سال ۹۴ و ۹۵ نیز هنوز پرداخت نشده است.

مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر افزایش کارمزد سی ان جی

نامه رییس اتاق بازرگانی ایران در سال ۹۷ برای دریافت معوقات سال ۹۴ و ۹۵ انجمن سی ان جی که هنوز پرداخت نشده است

کد خبر 5083554 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: جایگاه سی ان جی قیمت گاز قیمت دلار ویروس کرونا نهاده های دامی فولاد شاخص کل بورس قیمت مرغ قیمت نفت قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام بانک مرکزی ایران اوپک تولید نفت بانک مرکزی صنعت سی ان جی سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت

وزیر صمت گفت: واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت است، اما در مناطق آزاد قابل اجر است.

به گزارش تسنیم، عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران جمع خبرنگاران اظهار داشت: ده هزار شرکت دانش بنیان ایرانی برای چینی‌ها فرصت خوبی است.

وی افزود: ما در حوزه انرژی از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم که می‌توانیم در اختیار چینی‌ها قرار دهیم و در حوزه برق نیز توانایی‌هایی در تراز جهانی داریم، ضمن اینکه چینی‌ها نیز از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که ما میتوانیم از آن استفاده کنیم.

علی آبادی بیان داشت: وقتی از صد کشور دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت میکنند بسیار افتخار آمیز است و فکر میکنم امسال سال توسعه ایران با کشور‌های دیگر باشد و بتوانیم رکورد‌های تازه‌ای را ثبت کنیم.

وی با اشاره به اجلاس آفریقا بیان داشت: در جلسه‌ای که با مقامات ارشد آفریقایی نیز برگزار شد احساس خوبی داشتم، زیرا آفریقایی‌ها علاقمندند شرکای تازه‌ای برای خود انتخاب کنند و ایران می‌تواند یکی از شرکای تجاری آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است اظهار داشت: برای جهش تولید باید در سمت توسعه بازار حرکت کرد و این نمایشگاه می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وی بیان داشت: از تمام شرکت‌ها خواسته ایم که‌پیش برنامه ارائه دهند که ارز را به چه منظور می‌خواهند و این مساله ممکن است مورد کدورت تولیدکنندگان قرار گرفته باشد.

علی آبادی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری داشته باشیم باید کنترل‌های بیشتری داشته باشیم و خوب این موضوع باعث کندی در تخصیص ارز شده و لذا امروز دستورات تازه‌ای داده ام که یک مقدار در تخصیص ارز شتاب بدهند.

وی افزود: البته ممکن است در مواردی که قبلا به راحتی تخصیص ارز میدادیم الان محدودیت ایجاد کرده باشیم و این مساله به علت سیاست‌های جدید است، اما سیاست‌های ما به سمت بهبود است و هدف ما این است که ضمن استفاده از ظرفیت‌های داخلی نیاز‌های جامعه را تامین کنیم لذا بین واردات و تولید سیاست گذاری انجام داده ایم که در نهایت منفعت آن برای مردم است.

وی در خصوص واردات خودرو‌های کارکرده گفت: در خصوص خودرو‌های کارکرده دولت لایحه‌ای به مجلس تقدیم کرد این لایحه تصویب شد و در بازگشت، وزارت صمت متعهد به تهیه آیین‌نامه شد و این آیین نامه تهیه و به دولت ارسال شد و تا زمانی که این آیین‌نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید در انتظار مصوبه د‌ولت بود تا زمان ابلاغ کاری نمیتوانم انجام دهم.

علی آبادی گفت:، اما مصوبات خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی قابل اجرا است.

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت