Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تکلیف شهرداری برای راه‌اندازی ۲۲ بازارچه عرضه مستقیم کالا در شیراز، بر لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرایی این تکلیف تاکید و گفت: این بازارها، دست دلالان را از جیب مردم کوتاه خواهد کرد و همین دلالان به مانعی برای این اقدام بدل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عبدالرزاق موسوی در پاسخ به سئوالی پیرامون سرانجام مصوبه شورا در خصوص راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار، گفت: با وجود همکاری خوب استانداری، جهاد کشاورزی و شهرداری، اما برخی دلالان برای تداوم سودجویی‌های خود، در مسیر کاهش گرانی‌های سرسام‌آور، سنگ‌اندازی می‌کنند.

او با یادآوری اینکه طی مصوبه شورای شهر که با حمایت استاندار فارس، شهردار شیراز و همکاری سازمان جهاد کشاورزی همراه شد، باید ۲۲ بازارچه عرضه مستقیم در ۱۱ منطقه شهرداری شیراز ایجاد شود، گفت: این اقدام خصوصا در این شرایط سخت فعلی و گرانی‌های نابودکننده، مواد غذایی به صورت مستقیم و با حداقل قیمت به دست مردم برسد.

رئیس شورای شیراز، مصوبه شورای شهر و همکاری شهرداری در اجرای آن را خوب توصیف و اضافه کرد: در حال حاضر مکان‌های این بازارچه‌ها هم تقریباً آماده شده است و امیدوارم موانع بیرونی هرچه سریع‌تر برطرف شود، زیرا در شرایط بسیار دشوار فعلی، این اقدام می‌تواند خدمت خوبی به شهروندان شیراز محسوب شود.

موسوی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی اعلام می‌کند که ما می‌توانیم کالا‌ها و مواد غذایی را از تولید به مصرف به دست مصرف کننده برسانیم؛ شهرداری هم با مصوبه شورا مکلف شده است ۲۲ بازارچه را در ۱۱ منطقه شهرداری ایجاد کند تا این مواد غذایی با حداقل قیمت به دست مردم برسد؛ اعضای شورای شهر هم معتقد هستند شهرداری نباید بابت این بازارچه‌ها اجاره‌ای دریافت کند؛ در این صورت به طور طبیعی قیمت میوه و تره بار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

دلالان مانع اصلی ایجاد بازارچه‌ها

رئیس شورای شیراز، دلالان و سودجویان را مانعی بر سر راه این مصوبه دانست و با بیان اینکه اجرای چنین مصوبه‌ای منافع واسطه‌گران و سوداگران را به خطر می‌اندازد، از عملکرد برخی اصناف و افراد در اجرای این مصوبه انتقاد و اضافه کرد: در پی این مصوبه، از هر گوشه‌ای صدایی بلند شده است؛ متأسفانه در این میان برخی از اصناف و اتحادیه‌ها و انجمن‌ها نیز صرفاً در جهت حمایت از صنف خود تلاش می‌کنند و نه مردم!

موسوی ضمن تاکید براینکه ما نمی‌گوییم که این افراد ضرر کنند، اما قرار نیست که مردم هزینه تامین درآمد عده‌ای زیاده‌خواه را بپردازند، یکی از اهداف شورای شهر را حل تعارض در منافع مردم دانست و گفت: اکنون شاهد هستیم که تمامی ساز و کار‌های قانونی نیز برای تقویت تعارض منافع عمومی و خصوصی است!

موسوی ادامه داد: کدام یک از این سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌ها و مراکز می‌توانند مدعی شوند که ضوابطی ایجاد کرده‌اند که به موجب این ضوابط هزینه عرضه کالا یا ارائه خدمتی برای مردم کاهش پیدا کرده است؟

مصوبات بالادستی ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم صحیح اجرا نشده است

عضو شورای عالی استان‌ها با انتقاد از اجرا نشدن صحیح مصوبه بالادستی در خصوص بازارچه‌ها، خاطرنشان کرد: در مصوبه شورای عالی انقلاب قرار بر این بوده که با توجه به اهمیت موضوع خوراک و تغذیه مردم که در قانون اساسی هم در مورد آن تصریح شده است، شهرداری‌ها میادین و بازارچه‌هایی را ایجاد کنند تا بتوانند مایحتاج عمومی مردم را با حداقل قیمت به دست مصرف‌کننده برسانند؛ اما امروز بررسی کنیم و ببینیم که در عمل چه اتفاقی افتاده و تا چه میزان موفق بوده‌ایم؟

موسوی آسایش، آرامش و امنیت مردم به مفهوم عام آن را مصادیق اصلی منافع مردم دانست و با بیان اینکه منافع مردم را به معنای منافع عموم مردم و نه گروه خاصی از آن‌ها؛ تأکید کرد: امروز مشکل ترجیح منافع خصوصی و بخشی بر منافع عمومی که در همه جا نیز وجود دارد اجازه نمی‌دهد تا در جهت تامین منافع عمومی تصمیم بگیریم.

عضو شورای عالی استان‌ها با طرح این پرسش که کدام اقدام دولت موجب کاهش هزینه‌ها شده است؛ خواستار تعریف ساز و کاری برای حل مشکل از سوی دولت شد و خاطرنشان کرد: معتقدم که این وظیفه دولت و به ویژه مجلس است که یک بررسی پژوهشی و میدانی انجام شود تا ببینیم اساساً اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و سازمان‌هایی که تحت عنوان حمایت از تولیدکننده یا مصرف‌کننده ایجاد شده‌اند، در عمل سبب کاهش قیمت کالا‌ها و خدمات شده‌اند و یا افزایش آن‌ها و در واقع گرانی بیشتر؟!

موسوی با تأکید بر اینکه بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شوند، خاطرنشان کرد: به هر صورت ما اصرار داریم که این بازارچه‌ها با حمایتی که مسؤولین استانداری و استاندار محترم داشتند هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شوند و در جهت کنترل و تنظیم بازار میوه و تره‌بار کمکی را به مردم انجام دهند؛ ضمن اینکه تأکید داریم که شهرداری نیز نباید به فکر هیچ‌گونه درآمدی از این بازارچه‌ها باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز بازارچه ها میوه و تره بار عرضه مستقیم راه اندازی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز اموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.   تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.   رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.   وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.   وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد