Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، این روزها ایران اسلامی و همه فرزندان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا، شهادت مردی را به سوگ نشسته‌اند که نه تنها در عرصه‌های علمی سرآمد بود، بلکه در عرصه ایمان و اخلاق و معنویت و شجاعت نیز، امتحان‌های زیادی را پس داده است.

به دنبال شهادت این مرد بزرگ و دانشمند هسته‌ای بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از علما و بزرگان، ضمن ابراز تاسف و تاثر از این رویداد تلخ، پیام‌های ویژه‌ای را در خلال صحبت‌هایشان ارسال نموده‌اند که به نوبه خود قابل تامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرستان رستم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن عرض تسلیت این ضایعه بزرگ به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج) و رهبر عزیز انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، در این باره اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب و در راس آنها رژیم پلید صهیونیستی و آمریکای جنایتکار که بوی شکست به مشامشان رسیده و نقطه امیدی برای بقایشان باقی نمانده است؛ می‌خواهند از طریق چنین اقدامات مذبوحانه‌ و ددمنشانه‌ای، بر ذلت خود سرپوش بگذارند تا شاید اعمال چنین سیاست‌های پلیدی، تسکینی بر آلام و‌ دردهایشان باشد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری افزود: این اولین بار نیست که ما شهید هسته‌ای داده‌ایم و قطعاً آخرین بار نیز نخواهد بود، اما ملت ما باید هوشیار باشند و در برابر جریان نفوذ و دسیسه های دشمن تسلیم نشوند.

امام جمعه شهرستان رستم تصریح کرد: البته از نظر امنیتی ما قوی هستیم، اما گاهی غافلگیر می‌شویم و این غافلگیری، باعث ضربه زدن به ما می‌شود، لذا باید با هوشیاری و دقت نظر در امر حفاظت از دانشمندان و فرزندان و سرمایه‌های این انقلاب کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی بوشهری، با اشاره به بدون پاسخ نماندن این ضربه سنگین بر پیکره نظام اسلامی بیان داشت: سیاست‌های کلی نظام ما را مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ترسیم می‌کنند و بدون تردید، همانگونه که ایشان فرمودند، باید از آمران این جنایت و کسانی که به این جنایت اقدام کردند انتقام بگیریم، نوع  و شیوه انتقام را مسئولان انتخاب خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ما نیز تابع نظر مسئولان خواهیم بود اما از آنان می‌خواهیم که همان گونه که در رابطه با شهادت شهید سلیمانی عزیز ضرب شستی به دشمن نشان دادند، انتقام این دانشمند هسته‌ای را نیز تمام و کمال بگیرند  و مذاکرات و پیشنهادات مذاکرات و نرمش و واکنش در برخی از عرصه‌ها را کنار بگذارند و اقتدار و مصلحت مملکت خودمان را مد نظر قرار دهند.

 امام جمعه شهرستان رستم در ادامه به نقش مهم جوانان در حفظ و پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما نشان داده‌ایم که با اینکه شهدای ما انسان‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیری بوده‌اند، اما تکیه ما به افراد نیست و امروز اگر دکتر فخری زاده را شهید می‌کنند، شاگردان ایشان جایگزینشان خواهند شد و با تلاش خالصانه این جوانان، پیشرفت‌های ما در عرصه علم و فن‌آوری بیش از پیش خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری، مجدد خواستار اقدام جدی و انقلابی مسئولان, جهت پاسخ سریع و صریح به ترور و شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای جهان اسلام، و انتقام سخت از دشمنان دین، نظام و انقلاب شد و افزود: بزرگترین انتقام ما پیشرفت اقتصادی و علمی و عبور از کاستی‌ها در تمام عرصه‌های موجود است و این مهم، با توکل و همت جوانان و شاگردان شهدای هسته‌ای، زودتر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مذاکرات دانشمند هسته ای جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری امام جمعه رستم شهادت ترور دانشمند هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) زورخانه پهلوان رستم

پهلوان رستم با نام اصلی علی‌اکبر قاسمی، که خود از جوانمردان و پهلوانان زمان خودش بوده، در تلاشی چهل‌و پنج ساله به نقاط مختلف ایران سفر کرده است؛ او در سفر خود علاوه بر بازدید از زورخانه‌ها، منزل به منزل به خانه جوانمردان هر شهر و دیار رفته و در خلل همین دیدارها، خاطرات، وسایل، عکس‌ها و اشیای به‌جامانده از هر عیار و پهلوانی را جمع‌آوری کرده است.

پهلوان رستم علاوه بر ایران به هفده کشور جهان نیز سفر کرده و سعی نمودند پهلوانانی که از این مرزوبوم رفته اند را پیدا کرده و صحبتی با آن‌ها نیز داشته باشند، درنهایت از همه‌ی آن‌ها نیز خواسته بود در صورت تمایل وسیله‌ای را به‌عنوان یادگاری به موزه‌ای که قصد تأسیس آن را دارد اهدا کنند. 

ورودی زورخانه درب بسیار کوچکی است که برای وارد شدن باید خم شوید. روی آن با خط زیبایی نوشته شده است: «سر تعظیم فرود آور به هنگام ورود/، چون که جای ادب و رسم جوانمردان است».

موزه آیین‌های پهلوانی به بخش‌های زورخانه، لنگری و مطبخ‌خانه تقسیم شده است؛ اما بخش اصلی اشیا موجود در آن در بخش زورخانه قرار دارد و شامل تصاویر، عکس‌ها و وسایل ورزشی پهلوانان معاصر تا حدود صد سال پیش است. لنگری در مجاورت گود زورخانه، مکانی بوده است که پهلوانان پس از فراغت از ورزش، به آنجا می‌رفتند و دمنوش‌های طبیعی مانند اسطوخودوس و ختمی می‌نوشیدند.

دیگر خبرها

  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • (ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • (تصاویر) زورخانه پهلوان رستم
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا