Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، براساس یک اطلاعیه مطبوعاتی، «کارلوس فرناندز» مدیرکل بخش آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا، «تیموتی زونیگا براون» کاردار واشنگتن را برای انتقال این پیام احضار کرد.

این مقام کوبایی با اشاره به نقض جدی تعهدات دیپلماتیک از سوی زونیگا براون گفت: وی با علم به تحرکات سیاسی اجتماعی به وجود آمده در میان جنبش «سن ایسیدرو»، بارها با اعضای این جنبش دیدار داشته و با چنین اقداماتی مرتکب نقض وظایف به عنوان یک رئیس هیأت نمایندگی آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارده هنرمند جنبش موسوم به «سن ایسیدرو» که خواهان حق آزادی بیان هستند، به مدت ۱۰ روز در خانه‌ای در مرکز هاوانا پایتخت کوبا اعتراض کردند و خواستار آزادی یکی از همکارانشان یعنی دنیس سولیس، خواننده رپ شدند که ۹ نوامبر بازداشت و به هشت ماه زندان به اتهام «توهین به مقامات» محکوم شد.

جنبش سن ایسیدرو که نام خود را از محله‌ای قدیمی در هاوانای قدیم و محل مقر جنبش گرفته است، در سال ۲۰۱۸ به منظور مخالفت با حکمی که به گفته جنبش، سانسور در بخش فرهنگی را افزایش داده بود، تشکیل شد.

فرناندز همچنین خاطرنشان کرد که این مقام آمریکایی شخصاً انتقال و حمایت از ناقضان قوانین بهداشتی مقابله با همه گیری کووید ۱۹ را دنبال کرده است.

بنابر اعلام وزارت خارجه کوبا، ا ین اقدام واشنگتن دخالتی آشکار و چالش برانگیز در امور سیاسی داخلی هاوانا و همچنین نقض غیرقابل انکار کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک به شمار می‌آید.

دیپلمات کوبایی تاکید کرد که این رفتار اصلاً پذیرفته نیست و هاوانا نه از سوی وی و نه سفارت واشتنگتن، چنین رفتارهای خلاف قوانین و مقررات و درجهت نقض تعهدات دیپلماتیک را تحمل نخواهد کرد.

مقام کوبایی همچنین تصریح کرد که کشورش، از مشارکت دولت آمریکا در تأمین منابع مالی و ترغیب گروه‌ها و افراد در کوبا برای به چالش کشیدن اقتدار دولت، با استفاده از روش‌های گوناگون مسالمت‌آمیز و خشن کاملاً آگاه است.

وی همچنین تاکید کرد که از تلاش‌های مصرّانه اما ناکام دولت واشنگتن در جهت جذب نمایندگان هنری، فرهنگی و روشنفکر این کشور به سوی چنین اهدافی آگاه است.

فرناندز یادآور شد که کوبا از فعالیت دستگاه‌های تبلیغاتی آمریکا در مدیریت شبکه‌های اجتماعی به منظور انتشار اطلاعات نادرست، ایجاد کینه و نفرت و شکاف بین ملت و فراخوانی به اقدامات غیرقانونی آگاه است. اما ملت کوبا، به سوابق دولت آمریکا در سرنگونی دولت‌های قانونی، راه اندازی کودتا و بی ثبات کردن جوامع به قیمت جان و رنج انسان‌ها آگاهی کامل دارد.

دولت آمریکا که به رغم قوانین بین المللی در تعیین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند، همواره با سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.

برچسب‌ها واشنگتن آمریکای لاتین سفارت آمریکا هاوانا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن آمریکای لاتین سفارت آمریکا هاوانا واشنگتن آمریکای لاتین سفارت آمریکا هاوانا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!

گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) امروز شنبه فایل ویدئوی جدیدی از وضعیت اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

عنوان این ویدئو «فشار نظامی» است که سران صهیونیست بار‌ها بر طبل آن کوبیدند تا به زعم خود اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، ولی در واقع باعث شد که ده‌ها نفر از آنان کشته شوند.

در ابتدای ویدئو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در حال تکرار این گزاره هستند که فشار نظامی باعث آزادی اسرای صهیونیست خواهد شد.

در این ویدئو، دو نفر از اسرای اسرائیلی که میانسال هستند، صحبت می‌کنند. یکی از آنان که ۶۴ ساله است می‌گوید که حالش خوب است و به خانواده خود پیام می‌دهد که دلش برایشان تنگ شده است. نفر دوم هم ۴۷ ساله است و خطاب به اعضای خانواده خود می‌گوید: «امسال به خاطر این جنگ لعنتی، نتوانستیم هیچ عیدی را جشن بگیریم.

 

یکی از آنان، در هنگام ذکر خاطرات سال گذشته خود، از نظر روحی به هم می‌ریزد و به شدت گریه می‌کند. وی می‌گوید: «ما اینجا به خاطر بمباران با خطر مواجهیم. سؤال من این است که تا کی؟. من از نخست وزیر و همه وزرای کابینه می‌خواهم که در خصوص توافق، از خود نرمش نشان دهند تا همه اسرا آزاد شوند.».

اسیر دومی هم خطاب به نتانیاهو می‌گوید: زمان آن رسیده است که به توافقی دست یابید که ما را از اینجا خارج کند. از همه می‌خواهم که به کابینه فشار وارد کنند و به تظاهرات‌ها ادامه دهند تا مذاکرات به نتیجه برسد».

 

این در حالی است که خلیل الحیه از رهبران حماس روز گذشته خبر داد که این جنبش پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده، دریافت کرد». 

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی از فشار‌های شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود. این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL