Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@00:16:02 GMT

این میوه جلوی چاق شدنتان را می گیرد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۸۲۷۱

آنتوسیانین موجود در برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ در اینجا خاص ترین میوه هایی که مصرف آنها به طور روزانه، منجر به پیشگیری از چاقی می شود، بیشتر معرفی شده اند:

سیبها: سیب سرشار از فلاونوئیدها و غنی از فیبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. برای بهره بردن از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید چون بیشترین میزان آنتی اکسیدان و فیبر این میوه در پوستش گنجانده شده است. مصرف سیب منجر به بهبود کنترل قند خون می شود و در نتیجه شما کمتر هوس مصرف غذاهایی را می کنید که خاصیت چندانی ندارند.

توت فرنگی: همتای زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توت فرنگی نیز سرشار از آنتوسیانین بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز به همراه ماست کم چرب یا بلغور جو، پیشنهاد می شود. وقتی صحبت از مصرف زیاد میوه می شود، نگرانی از اضافه وزن ناشی از فروکتوز موجود در آنها وجود دارد اما میوه هایی مانند سیب سبز، گلابی، انواع توت مانند تمشک، توت فرنگی و بلوبری به بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند ضمن این که قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند.

زغال اخته: سرشار از آنتوسیانین ها و پلیمرهای فلاونوئید است. به طوری که یک چهارم فنجان از این میوه، ۱۰ میلی گرم آنتوسیانین به بدن می رساند. هنوز مشخص نیست چرا چرا فلاونوئیدها باعث کاهش وزن می شود اما به گفته محققان ثابت شده مصرف روزانه این میوه، شما را دچار احساس سیری کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

گلابی: این میوه نیز دوز سالمی از پلیمرهای فلاونوئید را دارد و فیبر بالای موجود در آن منجر به احساس سیری طولانی مدت می شود. درست مانند سیب، گلابی را نیز باید با پوست بخورید تا از بیشترین منافع سلامت آن سود ببرید.

فلفل: تعجب نکنید چون فلفل ها هم جزو میوه ها هستند و البته جزو سالم ترین آنها که می توانند نقش مهمی هم در کاهش وزن داشته باشند. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی های سفید به چربی های قهوه ای انرژی سوز در بدن می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فلفل لاغری سیب میوه گلابی توت فرنگی زغال اخته کاهش وزن میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟

تین نیوز

تولیدکنندگان لوکوموتیو داخلی می گویند قادر به تامین لوکوموتیو مورد نیاز کشور هستند و نیازی به واردات لوکوموتیو نیست.

به گزارش تین نیوز، در مناظره ای تلویزیونی که بین مهدی اسلامی مدیرعامل مپنا لکوموتیو و رضا  رستمی رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران و دبیر  کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشور صورت گرفت، موضوع واردات لوکوموتیو بررسی شد.

مهدی اسلامی در این گفت و گو عنوان کرد که در حال حاضر نیاز کشور به لوکوموتیو از طریق تولیدکنندگان داخلی برطرف می شود.

وی گفت: ما در دو سال گذشته حدود ۵۰ دستگاه لوکوموتیو به ناوگان ریلی کشور اضافه کردیم و این اقدام ادامه دار نیز است.

اسلامی نیاز فعلی کشور را به لوکوموتیو جدید در بخش حمل و نقل ریلی در صورت تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای موجود ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دانست که ظرفیت تولیدکنندگان داخلی برای تولید این تعداد لوکوموتیو کفایت می کند. 

به گفته وی در بخش مسافری نیز فعلا لوکوموتیوهای موجود در صورتی که همه لوکوموتیوها به ناوگان وارد شود، کافی است.

اسلامی در مورد اظهارات دولتمردان به نیاز کشور به واردات ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه لوکوموتیو گفت: در حال حاضر تعداد کل لوکوموتیوهای بخش خصوصی و دولتی ۵۰۶ دستگاه است که با همین تعداد طبق گفته مدیرعامل راه آهن رکورد ترانزیت بار ریلی شکسته شده است.

او افزود: اکنون ما می خواهیم این تعداد را دو برابر کنیم که این سوال مطرح است آیا برا این تعداد لوکوموتیو بار موجود است.

اسلامی تاکید کرد: برای این تعداد لوکوموتیو حتی لوکوموتیوران هم موجود نیست. برای هر لوکوموتیو چندین نیروی انسانی نیاز هست که هریک از آنها هم باید حداقل پنج سال آموزش ببینند.

برای دیدن فیلم کامل مناظره اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • این قورباغه‌ طلایی سمی‌ترین موجود جهان است
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟