Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@20:07:44 GMT

جنگ خیابانی در پاریس و اعتراضات گسترده در ۷۰ شهر فرانسه +فیلم

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۸۳۱۰

جنگ خیابانی در پاریس و اعتراضات گسترده در ۷۰ شهر فرانسه +فیلم

‍‍‍‍‍‍

در ادامه اعتراضات به قانون منع فیلم گرفتن از پلیس در فرانسه، شنبه شب خیابان‌های پاریس و ده‌ها شهر دیگر این کشور صحنه تجمعات گسترده بود که در بسیاری از موارد به خشونت کشیده شد.

به گزارش مشرق، هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به قانون امنیتی جدید فرانسه که فیلم گرفتن از ماموران پلیس را ممنوع می‌کند، در بیش از ۷۰ شهر این کشور به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ پاریس به آتش کشیده شد

سازمان‌دهندگان این تجمعات، جمعیت شرکت‌کننده را بیش از نیم میلیون نفر اعلام کرده‌اند اما وزارت کشور فرانسه اعلام کرد ۴۶ هزار نفر در پاریس و ۱۳۳ هزار نفر در سایر نقاط این کشور به اعتراض پرداختند.

به گزارش «آرتی»، گروه‌های مدنی و اصحاب رسانه‌ها نگرانند که این قانون جدید مانع آزادی مطبوعات شود و باعث شود وحشیگری پلیس برملا نشده و مجازات نشود. 

هنگام روز تجمعات با آرامش برگزار شد اما با رسیدن غروب درگیری‌هایی در برخی شهرها از جمله پاریس، نانت، رن، لیل، بوردو و لیون رخ داد.

درگیری‌ها در پاریس از سایر شهرها شدیدتر بود و نیرویهای پلیس با گاز اشک‌آور و باتون به معترضان حمله کردند. در میدان باستیل پاریس جمعیت عظیمی با نیروهای پلیس به جنگ خیابانی پرداختند و در برخی نقاط این شهر معترضان حریق‌های عمدی ایجاد کردند و خودروها و بانک‌ها را به آتش کشیدند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

«جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد ۳۷ نیروی پلیس در جریان این اعتراضات زخمی شده‌اند و خشونت علیه پلیس را «غیر قابل قبول» خواند. بنابر گزارش‌ها، در این اعتراضات حداقل ۴۶ نفر بازداشت شده‌اند.

این اعتراضات بعد از آن تشدید شد که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن پلیس پاریس یک شهروند سیاه پوست را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز جمعه  در واکنش  به تصاویر منتشر شده از وحشیگری پلیس، گفت این تصاویر باعث شرمندگی فرانسه است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده فرانسه پاریس اعتراضات خیابانی خشونت پلیس امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال