Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:26:41 GMT

دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیاردی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۸۳۲۸

دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیاردی

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "جلیل موقوفه ای" بیان داشت: روز شنبه هشتم آذرماه مردی به معاونت قضائی ستاد پلیس پیشگیری تهران مراجعه و با ارائه برگ دستور قضائی مبنی بر جلب و بازداشت متهم پرونده کلاهبرداری اظهار داشت، متهم از افراد زیادی به بهانه سرمایه گذاری در پروژه‌های صنعتی کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهار داشت، ۶۰ میلیارد ریال از سرمایه و ۱۵ تن از بستگان و آشنایان خود را به عنوان سرمایه اولیه برای راه اندازی کارخانه صنعتی در اختیار متهم که مردی ۴۱ ساله است قرار داده اند و متهم نیز با ارائه اسناد مجعول شامل خرید زمین، تجهیزات صنعتی و ... اعتماد آنان را جلب کرده و بعد از گرفتن مبالغ به مدت ۴ سال متواری شده و هیچ اثری از خود بر جای نگذاشته است.

موقوفه‌ای افزود: تیمی از ماموران پلیس پیشگیری مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند و با شناسایی مخفیگاه وی در حوالی خیابان فاطمی موفق شدند متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به بیش از ۳۰ فقره کلاهبرداری، به روش جلب سرمایه اولیه و ارائه اسناد مجعول به سرمایه گذاران اعتراف کرده، افزود: همچنین وی اظهار داشت مبالغ دریافتی را تبدیل به ملک به نام همسرش کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران به شهروندان توصیه کرد: در انجام سرمایه گذاری‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و از متخصصان این امور که همان وکلا و کارشناسان حقوقی می‌باشند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

کلاهبرداری از شهروندان با جعل و سرقت مدارک هویتی شاکی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری میلیاردی پلیس پیشگیری دستگیری متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عزت الله عبدلی نسب، ظهر دوشنبه گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در پی دریافت خبری مبنی بر فروش غیرمجاز سوخت توسط یک متهم، با انجام اقدامات اطلاعاتی این فرد را شناسایی و وی را در نزدیکی یک پمپ بنزین دستگیر کردند.

وی، اظهار کرد: ماموران هنگام بازرسی خودروی این متهم ۳۲ عدد کارت سوخت نیز کشف و متوجه شدند یک پمپ نیز در جعبه این خودرو جهت انتقال سوخت قاچاق به درون مشک تعبیه شده است.

سرهنگ عبدلی نسب، با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: پلیس با قاچاقچیان سوخت و عاملان تاراج ذخایر ملی کشور با جدیت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6092540

دیگر خبرها

  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل تیراندازی در هویزه
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد