Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این تجمع در پی شهادت دانشمند هسته‌ای کشور شهید محسن فخری‌زاده با حضور بالغ بر یکصد نفر از دانشجویان انقلابی خواهر و برادر دانشگاه‌های استان با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

دبیر شورای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان گفت: تصمیم برای برگزاری این تجمع در پی شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور در شورای تشکل‌های دانشجویی مطرح و مقرر شد پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان با معظم‌له در مرداد ۹۵، یکسری اقدامات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله نخست، بیانیه‌ای صادر کردیم و سپس تصمیم به برپایی تجمع امروز در محل انرژی هسته‌ای اصفهان با توجه به اینکه این شهید بزرگوار نیز دانشمند هسته‌ای بودند و دانشجویان بسیاری را تربیت کرده‌اند، گرفتیم.

وی با اشاره به قرائت بیانیه‌ای در این تجمع اعتراض‌آمیز گفت: مضمون این بیانیه در محکومیت ترور شهدای هسته‌ای و جریحه‌دار شدن احساس دانشجویان و نُخبگان ناشی از این واقعه تروریستی است.

دبیر شورای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان افزود: در این بیانیه از مسؤولان دولتی، قضایی و مجلس شورای اسلامی نیز خواستار پیگیری مجدانه موضوع ترور این دانشمند هسته‌ای در جامعه بین‌المللی شده‌ایم.

حسینی ادامه داد: دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های استان اصفهان در بیانیه خود همچنین خواستار ادامه روند غنی‌سازی اورانیوم و تجدید نظر در بخشی از بندهای مذاکرات هسته‌ای شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در این تجمع که حدود یکساعت و با حضور نیروهای حفاظتی منطقه هسته‌ای اصفهان برگزار شد دانشجویان شعارهای " مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سردادند و پلاکاردهایی با مضامین محکومیت ترور شهید محسن فخری‌زاده ن نیز دست داشتند.

شهید محسن فخری زاده دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک و ورودی سال ۱۳۶۸ دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذر- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک دستگاه خودروی نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد.

در اثر این تیراندازی و انفجار، فخری‌زاده بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارد شده در بیمارستان به شهادت رسید.

·

·

برچسب‌ها سازمان امور دانشجویان سازمان انرژی اتمی ایران تروریسم اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان سازمان انرژی اتمی ایران تروریسم اصفهان سازمان امور دانشجویان سازمان انرژی اتمی ایران تروریسم اصفهان اخبار کنکور دانشمند هسته ای محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های استان مرکزی

دریافت 51 MB کد خبر 6091091

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان ایلامی در محکومیت آمریکا
  • تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های استان مرکزی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا برگزار شد
  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین