Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@02:47:19 GMT

نجات ۳ خانواده اهوازی از خطر برق‌گرفتگی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۸۹۶۰

نجات ۳ خانواده اهوازی از خطر برق‌گرفتگی

به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از ایران آنلاین، ابراهیم قنبری  اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته که مانند سایر شهرهای استان خوزستان، شاهد فعالیت سامانه بارشی در اهواز بودیم؛ آتش‌نشانان ۲۷ ماموریت انجام دادند.  
وی افزود: بیشتر این حوادث مربوط به حوادث برق و اتصال کنتور بود. سه مورد از این حوادث در منطقه منبع آب، خیابان غزنوی کوی انقلاب و کوی مجاهد اتفاق افتاد که نفوذ آب به کنتورهای برق این منازل، منجر به برق دار شدن در و دیوارهای ساختمان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: آتش‌نشانان با استفاده از ابزار ایمنی نسبت به رفع خطر و خروج خانواده‌هایی که درون منزل حبس شده بودند، اقدام کردند.
وی با بیان اینکه علت سایر حوادث برق نیز به جز یک مورد تابلوی تبلیغاتی سطح شهر، مربوط به کنتورهای منزل بوده است، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته اخطارهای لازم و نکات ایمنی در خصوص عایق‌کاری و ایمن‌سازی کنتورهای برق به شهروندان اعلام شده بود؛ انتظار می‌رود شهروندان نسبت به این مساله توجه لازم را داشته باشند.
قنبری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۴ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ گرفته شد. در شرایط اضطراری قطعا تعداد تماس‌های ۱۲۵ افزایش می‌یابد و بسیاری از موارد با مشاوره کارشناسان ما در ستاد فرماندهی بدون اعزام نیرو قابل حل شدن است اما باز هم بیشتر این آمار مربوط به تماس های غیرضروری و مزاحم است.
وی با اشاره به ضرورت جدی گرفتن نکات ایمنی، بیان کرد: شهروندان قبل از آغاز بارندگی حتما باید نسبت به ایمنی برق منزل خود توسط کارشناسان ذیصلاح اطمینان حاصل کرده و عایق‌کاری جعبه برق را فراموش نکنند. همچنین از باز بودن مسیرهای خروجی آب از پشت بام و حیاط خانه خود اطمینان حاصل کنند.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ابراهیم قنبری نجات برق گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان

به گزارش صدای ایران،سرهنگ علی اسدبگی روز جمعه افزود: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه‌ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان ادامه داد: متهمان حین ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می‌دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

وی گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

وی بیان کرد: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و حین تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

دیگر خبرها

  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار