Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@03:17:48 GMT

ترور «محسن فخری‌زاده» یک حمله تروریستی بود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۹۰۱۹

«لئونید اسلاتسکی» رئیس کمیته امور خارجی دومای دولتی روسیه امروز یکشنبه گفت ترور « محسن فخری‌زاده » دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان حمله تروریستی بود که با هدف تحریک ایران انجام شد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، این قانون‌گذار روس در صفحه توییتر خود نوشت: قتل فیزیکدان ایرانی فخری‌زاده حمله تروریستی با هدف تحریک جدید علیه ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه مهم است.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن کسی که آن (جنایت) را مرتکب شده، روسیه این قتل (ترور) را محکوم می‌کند و عمیقاً به ایران و خویشاوندان فخری‌زاده تسلیت می‌گوید.  

شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای ایران در عملیات تروریستی روز جمعه در منطقه آبسرد شهرستان دماوند به شهادت رسید.

مقام‌های ایران ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی و تاکید بر خدمات بسیار زیاد شهید فخری‌زاده در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای اعلام کردند، راه این دانشمند شهید ادامه می‌یابد و مسببان این عملیات تروریستی پاسخ درخور دریافت خواهند کرد.

این اقدام تروریستی با واکنش‌های جهانی هم مواجه شده و کشورهای آلمان، ترکیه، قطر، سوریه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و همچنین سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده‌اند.

روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داده تردیدی درباره نقش داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت وجود ندارد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» هم روز جمعه در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری‌زاده بوده است. نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت تاکید کرده که شواهد جدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مسئول ترور دانشمند ایرانی است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محسن فخری زاده حمله تروریستی حمله تروریستی ترور دانشمند هسته ای محسن فخری زاده اسلاتسکی دومای دولتی روسیه فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «نصرالله جعفرزاده» پدر شهید «جعفر نعمت زاده» اولین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.

شهید جعفر نعمت زاده متولد اول فروردین ۱۳۴۲ بخش اسالم تالش می‌باشد، شهید نعمت زاده جزو نیروهای بسیجی داوطلب بود که در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در شهرستان تالش به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شده است.

کد خبر 6088630

دیگر خبرها

  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک