Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری ظهر یکشنبه در بازدید از انبار ذخیره سازی کالاهای اساسی و تنظیم بازار استان با اشاره به رویکرد استانداری قم در تأمین مایحتاج مصرفی مردم، گفت: برای جلوگیری از کمبود کالا اولین اقدام این است که کالاهای ضروری ذخیره شوند و لازمه این اقدام مکان مناسب برای ذخیره سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اختلالی که در واردات مواد خام به کشور به وجود آمده بود، افزود: علی رغم کمبود برخی کالاها از جمله روغن که در جامعه مصرف بالایی دارند، ما در قم به دلیل ذخایر موجود در انبارها با مشکلات کمتری روبه‌رو شدیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر لزوم ذخیره‌سازی کالاهای پرمصرف، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۵۰ تن برنج و ۶۰۰ تن شکر در این انبار نگهداری می‌شود که این میزان نسبت به سهمیه در نظر گرفته شده برای ما مناسب است و این کالاها به‌طور مداوم با قیمت مصوب و معتدل به بازار تزریق خواهند شد.

وی با تبیین ضرورت همراهی مردم در نظارت بر بازار، گفت: برای کنترل بازار اولویت عرضه را به مصارف خانگی و اولویت فروش را نیز به فروشگاه‌های بزرگ دادیم تا مردم بتوانند به سادگی به آنها مراجعه کنند، البته بعضی روزها کالا در اختیار واحدهای صنفی نیز قرار می‌گیرد.

غضنفری با اشاره به ممنوعیت تجمع به‌دلیل شیوع کرونا، بیان کرد: به فروشگاه‌ها گفته‌ایم که ساعات کاری خود را افزایش دهند تا در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیازمندی‌های مردم نیز رفع شود.

وی با اشاره به مستندات ارائه شده توسط تولیدکنندگان مرغ، گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ ۲۰,۴۰۰ تومان بود، اما تولیدکنندگان اعلام کردند که ما باید در قبال نهاده دامی مرغ تحویل دهیم ولی هنوز نهاده‌های مورد نیاز ما تامین نشده است.

معاون استاندار قم با اشاره به متوسط مصرف ۶۰ تنی مرغ در استان، عنوان کرد: از مسؤلین جهاد کشاورزی خواستیم که در قبال تحویل نهاده به مرغداری‌ها، مرغ گرم در بازار توزیع شود و اکنون توانسته‌ایم به طور متوسط ۳۰ تن مرغ گرم را در سطح شهر توزیع کنیم و برای جبران کمبودها روزانه نزدیک به ۵۰ تن مرغ منجمد در بازار توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر یکسان بودن کیفیت مرغ گرم و منجمد، گفت: مرغ‌های منجمد بازار تولید داخل هستند و از آنجا که در نظام عرضه و تقاضا و تعدیل قیمت‌ها زمانی که قیمت مرغ تولیدکنندگان زیر قیمت تضمینی است، شرکت پشتیبانی مرغداران مرغ‌ها را از تولیدکننده می‌خرد و در زمان نیاز این محصول را در بازار توزیع می‌کند.

کد خبر 5083727

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ کالاهای اساسی استانداری قم قم شیوع کرونا طرح تامین کالاهای اساسی ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف بارش باران کرمانشاه آمار کرونا هفته بسیج شیوع کرونا ترور دانشمندان هسته ای کمک مومنانه گرگان بوشهر بازار توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید علی طاهری اطاق‌سرا اظهار داشت: یکی از شرکت‌های بزرگ کشور برنج‌های در انبار مانده کشاورزان را در دو ماه گذشته خرید و این اتفاق به افزایش قیمت برنج ایرانی انجامید.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید برنج اعلام شد

وی از افزایش قیمت برنج ایرانی خبر داد و گفت: اوایل اسفند سال گذشته قیمت برنج ایرانی سیر افزایشی پیدا کرد و به طور مثال قیمت نوع طارم آن به طور تدریجی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در هر کیلو نیز بالا رفت؛ این سیر افزایشی قیمت تا پس از تعطیلات عید و ۱۰ روز گذشته هم ادامه داشت، اما از حدود ۱۰ روز پیش تاکنون قیمت‌ها تثبیت شده و تغییری نداشته است.

وی افزود: در پی این افزایش قیمت برنج طارم از حدود ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان در هر کیلو تغییر یافت البته این قیمتی است که از کشاورزی خرید می‌شود و برنج طارم بسته‌بندی شده که به دست مصرف‌کننده نهایی در سراسر کشور می‌رسد ۱۱۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است.

طاهری ادامه داد: دلیل افزایش قیمت این است که یکی از شرکت‌های بزرگ کشور حجم زیاد برنجی که در سال گذشته به دلیل مازاد برنج در بازار در انبارها مانده بود را از کشاورزان خرید و در طول ۱۰ تا ۱۵ روز کاری هم پول برنج خریداری شده را پرداخت کرد، در نتیجه این افزایش تقاضا برای برنج قیمت آن چنان که شرح داده شد، افزایش یافت.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل اظهار کرد: این شرکت در نشستی که با یکی از وزارتخانه‌ها داشت بر سر خرید برنج‌های انبار شده به توافق رسید و در ابتدای امر و اوایل اسفند برنج را با قیمت ۶۸ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان در هر کیلو از کشاورزان می‌خرید، اما هر قدر خرید این شرکت ادامه پیدا می‌کرد قیمت کشاورزان برای برنج بالاتر می‌رفت و تا ۹۵ هزار تومان در هر کیلو هم پیش رفت تا اینکه سرانجام خرید آن ۱۰ روز پیش متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر خرید این شرکت از برنج‌کاران مازندرانی بود، اما از گیلانی‌ها هم خرید کرد.

گرانی برنج در پی افزایش نرخ دلار

طاهری افزایش نرخ ارز را هم بر افزایش قیمت برنج ایرانی موثر دانست و گفت: افزایش اخیر قیمت ارز که به گران شدن برنج‌های وارداتی انجامید نیز در افزایش تقاضا برای برنج ایرانی و بالا رفتن قیمت آن تاثیر داشت. با افزایش نرخ ارز قیمت برنج‌های خارجی ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بالا رفت.

وی افزود: با این حال حدود ۲۵ درصد کشت پارسال هنوز فروخته نشده و در انبارها مانده که البته این بخش متعلق به تاجران است نه کشاورزان.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل پیش‌بینی کرد که در فصل برداشت برنج امسال قیمت‌ها مانند سال گذشته سرکوب نشود و توضیح داد: با این حال متاسفانه قیمت کشت برنج از ۴۰ میلیون تومان در هر هکتار در سال ۱۴۰۲ به ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مطلوب برنج‌کار برای هر کیلو برنج با وجود هزینه‌ای که باید برای کشت برنج خرج شود رقمی حدود ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است، اما برای این قیمت تقاضایی وجود ندارد در نتیجه برنج‌کار مجبور است از سود خود کم کند تا بازار را از دست ندهد به نظر می‌رسد امسال برنج از برنج‌کار با قیمتی بین ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان خریداری شود.

طاهری از وضعیت خوب ذخایر آبی خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان برداشت همین وضعیت برقرار باشد و مشکل تامین آب نداشته باشیم.

وی در نهایت برآورد کرد که محصول برنج امسال از شالیزارهای مازندران به بیش‌تر از یک میلیون تن برسد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228858 برچسب‌ها قیمت کالا

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد