Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@12:02:40 GMT

45 درصد جمعیت اردبیل مورد پایش کرونا قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۰۸۴۲

45 درصد جمعیت اردبیل مورد پایش کرونا قرار گرفتند

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: با اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در استان اردبیل، 45 درصد جمعیت این استان مورد پایش و کنترل بیماری کرونا قرار گرفته است.


اکبر بهنام‌جو ۹آذر در جلسه قرارگاه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل، استانی پیشتاز در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و نتایج مطلوبی نیز در یک هفته اخیر به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در 10 روز گذشته بیش از 45 درصد جمعیت استان مورد پایش و کنترل نظارت بیماری کرونا قرار گرفته است، تصریح کرد:‌ در این مدت 575 هزار نفر در استان اردبیل مورد ارزیابی سلامت قرار گرفته تا افراد مشکوک به این بیماری شناسایی و نسبت به قرنطینه هوشمند اقدام شود.
استاندار اردبیل گفت:‌ سه هزار و 700 نفر از این جمعیت نیازمند مراقبت بودند که 10 هزار نفر از آنها بالای 65 سال سن داشتند.
بهنام‌جو افزود: از این بین یک‌هزار و 890 خانوار نیازمند حمایت بودند که قرار شد با همکاری بسیجیان بسته‌های معیشتی تأمین و نسبت به توزیع آن اقدام شود.
وی در مورد شناسایی افراد مبتلا به کرونا با بیماری زمینه‌ای خاطر نشان کرد: هفت‌ هزار و 700 نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند که 98 نفر از آنها به مراکز بیمارستانی برای مداوا و تست اولیه ارجاع داده شدند.
بهنام‌جو بیان کرد: در این مدت یک‌هزار و 800 نفر به قرنطینه خانگی ارجاع داده شدند تا در خانه نسبت به مداوا و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بسیجیان در این هوای سرد اما داوطلبانه و عاشقانه با در دست داشتن چک لیست‌هایی با حضور در درب منازل اقدام به شناسایی بیماران می‌کنند تا با ارجاع آنها به مراکز بهداشتی و درمانی زمینه سلامت آنها را فراهم کنند.
بهنام‌جو اظهار کرد: با ورود اولین محموله تست 10 دقیقه‌ای و کیت‌های جدید ایرانی، تلاش می‌شود تا بیماریابی سرعت گرفته و افراد ناقل شناسایی و اطرافیان آنها نیز مورد مراقبت قرار گیرند.
وی تصریح کرد:‌ در پیمایش انجام شده و همچنین بیماریابی در مرحله اول فرد مشکوک و در مرحله بعد خانواده او مورد تست و غربالگری قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز به مراقبت مورد توجه قرار گیرند.
استاندار اردبیل در ادامه گفت: هر چند وضعیت استان به ویژه شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد قرمز است و ما روزهای سختی را در بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا شاهد هستیم اما امیدواریم با این اقدام مجموعه بسیج و سپاه استان بتوان در دو هفته آینده شیب نزولی را در بستری‌ها و تعداد مراجعین شاهد باشیم.
کرونا در جدیدترین کشتار خود در استان اردبیل جان 13 نفر را گرفت و 84 نفر بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در مجموع در استان اردبیل بیش از 481 نفر بیمار مبتلا به کرونا وجود دارد که در این روزهای پاییزی سرد به نظر می‌رسد به رغم اعمال محدودیت‌ها همچنان آمار فوتی‌ها و بستری‌ها بالاست و تلاش می‌شود تا با اجرای همه محدودیت‌ها و اعمال قوانین و مقررات تشدیدکننده در این زمینه، از گسترش بیماری کرونا در استان جلوگیری شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پایش سلامت استان اردبیل بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است