Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صالحی مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: از ابتدای دی ماه در فرایندی شفاف صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان‌ها را از سر می‌گیریم.

وی افزود: الان هم هنگام صدور پایان کار شناسنامه فنی لحاظ می‌شود، ولی الزامی نیست و اگر شناسنامه فنی ندهد جلوی پایان کار گرفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی اظهار کرد: الزام این کار در قانون آمده، ولی به خاطر ایراد قضایی که به کار ما گرفته شده بود نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم که از آن فرآیند ایراد دار عبور کنند و لذا با رفع این ایراد‌ها می‌توانیم این الزام را اجرایی کنیم.

بیشتربخوانید

نگرانی عضو شورای شهر از خطر آلودگی پایانه‌های اتوبوسرانی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر شناسنامه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور در اثر بارش‌های اخیر با یک درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد.

فروردین‌ماه امسال بارش‌های خوبی در برخی مناطق کشور رخ داد که برخی مواقع موجب بروز سیل شد. تداوم این بارش‌ها در اردیبهشت‌ماه نیز سبب بهبود اندک حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور شد.

بر اساس آمار تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته یک درصد افزایش یافت.

بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود است. سال گذشته و در همین بازه زمانی ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بوده است.

این سدها در ایران ۱۰۰ درصد پر شده‌اند

کاهش ۵ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

مجموع آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۶ اردیبهشت در حالی به رقم ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان در سال آبی گذشته ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده که ۵ درصد کاهش دارد.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

این خروجی آب از سدها علاوه بر تأمین آب موردنیاز کشور بوده برای مدیریت بهتر سیلاب‌ها انجام شده است.

میزان پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) که تا ۸ اردیبهشت‌ماه ۶۴ درصد بود با رشد یک‌درصدی به ۶۵ درصد رسید.

کد خبر 849453 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سد سازی آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • آب شرب ۲۵ هزار نفر در بهمئی پایدار شد
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • پیشنهاد رسمی تمدید به ستاره رئال رسید