Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از کاربران فضای مجازی به پلیس فتا و مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط افرادی در کانال‌ها و صفحات مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند، این افراد را که تشکیل باندی ۶ نفره اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران کرده بودند، شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میرزایی خاطر نشان کرد: متهمان ضمن اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با مهندسی اجتماعی و فریب کاربران فضای مجازی به بهانه تاسیس شرکت تجاری با اجاره و خرید کارت بانکی مشتریان، اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی آنان می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار کرد: با هماهنگی قضایی متهمان که ساکن شهرستان‌های "چالوس، قائم شهر، بابل، ساری و نور" در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند.

این مسؤول با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از کشف ۳۲۰ عدد کارت عابر بانک متعلق به مال‌باختگان خبر داد و گفت: میزان کلاهبرداری این افراد بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مراقب افراد شیاد و کلاهبرداران حرفه‌ای در فضای مجازی باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس در میان بگذارید.

*دستگیری عامل انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی

در ادامه سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری یکی از عاملان انتشار مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد و گفت: در پی انتشار مطالب و محتوا‌های غیراخلاقی در یکی از صفحات فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و مندسی فنی متهم را شناسایی و دستگیر کردند، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

شالیکار در پایان گفت: فضای مجازی در کنار برخورداری از مزایای فراوان، منشا تهدید‌های جدی به حساب می‌آید که لازم است شهروندان در این زمینه مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی کلاهبردار اینترنتی فرمانده انتظامی استان مازندران فضای مجازی انتشار محتوای غیراخلاقی پلیس فتا محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سرهنگ محمدباقر زارعی گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی ناشناس از طریق حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به مزاحمت و ارسال پیام‌های توهین آمیز می‌کند.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق به شناسایی متهم در یکی از استان‌های همجوار شدند که با هماهنگی مقام قضایی، او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا همدان تأکید کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد، اما پس از مشاهده مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر، به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی شد، گفت: ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی جزء مصادیق مجرمانه است و با خاطیان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: کاربران در صورت برخورد با هر گونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

دیگر خبرها

  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور