Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:21:23 GMT

بازی زمینی با ودیعه آسمانی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۱۴۴۲

بازی زمینی با ودیعه آسمانی

انتخاب تاریخ تولد شیک، صرف هزینه‌ میلیونی برای تزیین اتاق زایمان، جشن‌های تاتی‌تاتی، گرفتن بچه از پوشک، تعیین جنسیت از جمله مواردی است که در سال‌های اخیر به ظاهر بخشی از کلاس کار تشریفاتی برخی خانواده‌ها برای نمایش در بین آشنایان و شبکه های اجتماعی شده است.

زایمان لاکچری جدا از اینکه جان مادر و نوزاد را تهدید می‌کند به دلیل طی نشدن زمان رشد طبیعی نوزاد به ویژه در ماه‌های منتهی به تولد، می‌تواند منجر به اختلالات مغزی یا ریوی برای کودک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زایمان قبل از اتمام ۳۹ هفتگی عوارض جدی برای نوزاد به دنبال دارد و باید توجه داشت که فقط جنین را باید به دلایل پزشکی همچون فشارخون بالا، مسمومیت بارداری، بیماری‌های قلبی و کلیوی، دیابت بارداری و مواردی که جان جنین در خطر است، زودتر خارج کرد.

هشدار دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌ها

مسوول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از یک هفته قبل نامه‌ای از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ارسال و ‌ابلاغ شد که ختم بارداری در تاریخ نهم آذر فقط بر اساس دستورالعمل و طبق اصول و استاندارد انجام شود و پزشکان به صورت ویژه به این مساله برای سلامت مادر و نوزاد توجه داشته باشند.

افسانه همتی در گفت وگو با ایرنا افزود: گروه تخصصی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بر این مساله نظارت کامل و جدی دارد و اگر چنین زایمانی با وجود نامه ارسالی معاونت درمان دانشگاه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام شود پیگیری شده و  مسوولیت و عواقب کار متوجه مسوولان آن بیمارستان خواهد بود.

وی با تاکید بر بازرسی‌ از بخش زایمان تمام بیمارستان‌ها و پرونده مادرانی که امروز وضع حمل کردند افزود: میانگین زایمان و تولد نوزادان در روزهای عادی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان مشخص و افزایش آن در روز خاص قابل قبول نیست.

به گفته وی، تولد نوزاد با استفاده از سزارین حتی یک هفته زودتر از موعد مقرر و طبیعی خود ممکن است نوزاد را از این دوران طلایی محروم کند و رشد مغز و تکامل ریه او را به تاخیر بیاندازد.

همتی با تاکید بر اینکه زایمان پیش از موعد مادر باردار به بهانه یک تاریخ خاص به نوعی خشونت و ضایع کردن حق و حقوق نوزاد است گفت: این حق نوزاد است که زندگی داخل رحم آن به صورت عادی طی شود، چرا که در روزهای آخر بارداری تشکیل و تکامل نوزاد در رحم اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: تقاضای زایمان‌های زودرس در تاریخ خاص برای مادر و نوزاد خطرناک است.

بیمارستان آیت الله یثربی زایمان اشرافی نداشت

مدیر درمان بیمارستان آیت الله یثربی (ره) کاشان نیز با تاکید بر دریافت نامه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و اعلام ثبت احوال مبنی بر صدور شناسنامه متولدین نیمه اول آذر به تاریخ رُند گفت: بخش زایمان این بیمارستان به طور حتم زایمان اشرافی نداشت و تمامی ۱۰ زایمان سزارینی که امروز انجام شد به دلیل تشخیص پزشکان مبنی بر سلامت مادر، نوزاد و ضرورت شرایطی که برای مادر به دلایل مختلف از جمله پارگی کیسه آب، خونریزی، وزن نوزاد، زمان حمل، فرم لگن خطرناک بود انجام شد.

محمدرضا جمالی تاکید کرد: زایمان‌های امروز در این بیمارستان حتی از موارد طبیعی خود که در سایر روزها به ویژه ایام عید و اسفند به ۲۰ مورد در روز می‌رسید کاهش یافت، به طوری که بخش زایمان که در سایر روزها فعال‌ترین بخش بود امروز کمترین آمار زایمان را داشت.

به گفته وی، حتی مادران بارداری که برای امروز از قبل تخت رزور کرده بودند با توجه به خبر ثبت احوال و شرایط ویژه زایمان که برای آنها به وجود آمد زایمان‌های خود را از روزهای ششم تا نهم آذر ماه انجام دادند.

این مسوول بیمارستانی با اشاره به اینکه بخش زنان و زایمان بیمارستان آیت الله یثربی (ره) ۱۸ تخت دارد ادامه داد: امروز ۱۰ مورد سزارین و ۸ مورد زایمان طبیعی انجام شد.

به گفته وی، این در حالی است که برخی پایگاه‌های خبری و شبکه‌های مجازی کاشان آمار غیرواقعی ۳۵ مورد زایمان اشرافی در بیمارستان های این شهرستان را منتشر کرده‌اند.

پنج زایمان اشرافی در بیمارستان میلاد

مسوول بلوک زایمان بیمارستان میلاد کاشان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: امروز ۱۲ مورد زایمان سزارین در این بیمارستان ثبت شد که هفت مورد آن از نوع تکراری (به تشخیص پزشک متخصص زنان و زایمان باید به شیوه سزارین انجام شود) و پنج مورد به درخواست خودشان (اشرافی) انجام شد.

زهرا سرافراز با بیان اینکه امروز ۲ مورد زایمان طبیعی نیز صورت گرفت، افزود: از مجموع زایمان‌های سزارین و طبیعی امروز بیمارستان میلاد حال عمومی همه مادران و نوزادان کاملا مطلوب است.

وی، در پایان تاکید کرد: بیمارستان میلاد برای زایمان اشرافی در تاریخ رُند هیچ هزینه مضاعف یا چندبرابری از مادران باردار دریافت نکرده و همان تعرفه های روزهای عادی بیمارستان خصوصی را دریافت کرده است.

بررسی‌های خبرنگار ایرنا و اظهارات شاهدان عینی حاکیست شماری از زنان باردار در کاشان به دلیل نزدیک این شهرستان به تهران برای زایمان اشرافی در روز ۹۹/۹/۹ به پایتخت عزیمت کرده‌اند و در بیمارستان‌های این شهر پذیرش گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر لزوم توجه والدین به سلامت فرزندان خود به جای توجه به تاریخ تولد رُند، امکان صدور شناسنامه متولدین ۱۵ روز اول آذر را به تاریخ رُند اعلام کرده و گفته است ثبت احوال محدودیتی برای ثبت ولادت با تاریخ ۹۹/۹/۹ با گواهی اخذ شده از بیمارستان ندارد.

سخن پایانی

به راستی اکنون که در بحبوحه کرونا و در فصل مهرورزی، مواسات و همدلی به سر می‌بریم و هر روز شاهد جانباختن شمار زیادی از هموطنان هستیم صرف هزینه‌های میلیونی برای زایمان اشرافی چه چیزی را ثابت و چه دردی را دوا می‌کند؟

پدیده‌های تشریفاتی و نوظهور عصر کنونی در بین خانواده‌های اشرافی و حتی برخی که شاید به سختی خود را متحمل این هزینه و تشریفات می‌کنند برخاسته از سبک زندگی دور شده از اخلاق، اعتقادات و ماهیت دینی در شرایطی است که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی دامن‌گیر بسیاری از مردم کشورمان شده است.

بدون شک فراموش شدن سبک زندگی و ‌سنت‌های اصیل از جمله عقیقه و صدقه دادن هم‌وزن موی تراشیده نوزاد که بنا به روایت نبوی سلامت فرزند سالم و صالح را تضمین می‌کند و دچار شدن به امور تشریفاتی چون زایمان لاکچری برای عده‌ای نیازمند آسیب‌شناسی است.

امید می‌رود گروه‌های مرجع از جمله علما، دانشگاهیان و رسانه‌ها با توجه به موضوع زایمان‌های لاکچری، ابعاد مختلف این پدیده نامناسب را برای مردم بازگو و فرهنگ‌سازی کند، بلکه این رویکرد خطرناک اصلاح شود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی کاشان نوزاد زایمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کاشان نوزاد زایمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نوزاد زایمان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کاشان معاونت درمان دانشگاه مورد زایمان ثبت احوال انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر یوسف قربانی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام که در محل مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز روز عزیزی است که در محضر خانواده‌های معظم شهدا و تمامی مدعوین در مراسم گرانقدر این شهید گمنام حضور پیدا کرده ایم.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم ما امروز در غیاب ائمه معصومین، رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: موضوع شهادت و ارزش هایش را خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرده اند لذا باید بگویم که عمر ما هم می‌گذرد، اما معامله‌ای که شهید با خداوند انجام می‌دهد بسیار متفاوت است، زیرا شهدا با علم و آگاهی مسیر خود را انتخاب کرده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: در زمان دفاع مقدس انقلاب اسلامی نوپا بود لذا با وجود همه فتنه‌های دشمنان، اما جوانان خوشنام این سرزمین در برابر آن‌ها ایستادگی و تمامی فتنه‌ها را نابود کردند.

سرتیپ قربانی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس جوانان کشور ما هشت سال با تمام دنیا جنگیدند، اما امروز به برکت خون همین شهدای انقلاب اسلامی یک جنبش بزرگ در دنیا ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تمام استکبار جهانی و رژیم جنایتکار صهیونیستی امروز منتظر لغزش جمهوری اسلامی هستند، اما با یک سخن حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی توطئه‌های آن‌ها نقش بر آب می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا پیچیده شده و نقش انقلاب در دکترین جهانی مکرر دیده می‌شود.
امیر قربانی بیان کرد: امروز محور‌های مقاومت که بلای خانمان سوزی بر سر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی آورده اند همگی به برکت خون همین شهدا است.

وی تاکید کرد: طوفان الاقصی یک انقلاب فکری و نخبگی در بین جوانان مقاومت بود که توانست بر گنبد آهنین نفوذ کند و تمامی پشتیبانان رژیم صهیونیستی را به نابودی بکشاند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: خیزشی که امروز در دنیا بر علیه رژیم صهیونیستی به وجود آمده همگی به برکت خون شهدا بوده است.

سرتیپ قربانی افزود: عملیات وعده صادق که معادلات جهانی را برهم ریخت همگی نشان دهنده توانمندی و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جمهوری اسلامی بر خلاف جوامع جهانی که چشمان خود را بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بسته است در کنار ملت مقاوم غزه و محور مقاومت ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن