Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:59:58 GMT

۱۷۴ معلول گنبدکاووس صاحب شغل شدند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۱۵۹۸

۱۷۴ معلول گنبدکاووس صاحب شغل شدند

 ایرنا نوشت؛ به گفته مسلم نوروزی،  از مجموع تسهیلات اشتغال پرداختی به معلولان گنبدکاووس سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال درسال گذشته و بقیه نیز درسال جاری پرداخت شده است.بیشتر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به معلولان گنبدکاووس در زمینه "دامداری، کشاورزی، کسب و کار خانگی و واحدهای خدماتی" بوده است.

نوروزی با تاکید بر اهمیت مناسب سازی محیط زندگی معلولان، اضافه کرد: به همین منظور از سال گذشته تاکنون مبلغ ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون ریال کمک هزینه مناسب سازی به ۱۱۰ معلول زیرپوشش بهزیستی گنبدکاووس پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درمدت یاد شده مبلغ ۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض برای ساخت مسکن به ۱۳۸ معلول این شهرستان پرداخت شد.

وی، پرداخت یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض برای ساخت دست و پای مصنوعی ۲۲۶ معلول، پرداخت ۷۱۰ میلیون ریال حق پرستاری به ۱۲۸ معلول قطع نخایی و معافیت ۵۰ دانشجو زیرپوشش از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد را از دیگر خدمات بهزیستی گنبدکاووس به مددجویان خود از سال ۹۸ تا الان برشمرد.

نوروزی، معلولان تحت حمایت بهزیستی گنبدکاووس را هشت هزار و ۸۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد پنج هزار و ۷۳۸ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و بقیه نیز در نوبت دریافت مستمری هستند.

 شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس، ۱۱ مرکز ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی و توانبخشی روزانه ویژه معلولان، یک مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و سه مرکز نگهداری افراد با مشکلات جسمی و حرکتی، عقب مانده ذهنی و بیماران اعصاب و روان دارد.

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان شغل معلول اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.
به گفته دشتبانی، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.
روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.
برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان