Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان از اجرای سه طرح غربالگری در کنار محدودیت‌های کرونایی درحال اجرا در تمام شهرهای استان از هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: این طرح‌ها امروز در جلسه ستاد استانی کرونا مطرح و مقرر شد که به صورت گسترده در سطح شهرهای استان اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: نخستین روش، کنترل ورود به اماکن عمومی، ادارات، ترمینال‌ها، فرودگاه، اتوبوس و مترو است که افراد برای حضور در این اماکن باید کارت ملی ارائه کنند و متصدیان با وارد کردن کُد ملی ارائه شده در سامانه ماسک (نرم افزاری برای اطلاع‌رسانی و ارائه آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف) به شناسایی افراد مبتلا به کووید _۱۹ که اسامی آنها در این سامانه ثبت شده است، بپردازند و از ورود بیماران به این اماکن خودداری کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: دومین روش استفاده از طریق سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) است که کنترل بیماران پس از تشخیص تا ۱۴ روز و کسانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند تا ۱۰ روز انجام می‌شود.

وی طرح سوم را اجرای طرح "حافظان سلامت" عنوان کرد که به صورت محله‌محور با کمک نیروهای بسیج و بهداشت و درمان با حضور دو هزار و ۷۴۳ تیم ۳ تا ۴ نفر که در سطح محلات و مساجد فعال هستند با پرسش از خانواده‌ها و به منظور شناسایی بیماران و نظارت بر رعایت محدودیت‌های قرنطینه توسط بیماران انجام می‌شود.

غلامی، ارزیابی صورت گرفته از اجرای ۹ روزه محدودیت‌های کرونایی در بخش‌های مختلف در استان را به نسبت خوب ارزیابی کرد و گفت: در این مدت حجم سفرها کاهش یافته، دستورالعمل‌ها توسط صنوف رعایت و در بخش‌های آموزش و فرهنگی و هنری به صورت کامل اجرا شده است.

وی با اشاره به وجود مواردی از تخلف در اجرای محدودیت‌های کرونایی اجرا شده، افزود: در هفته جاری تیم‌های بازرسی متشکل از نیروهای بهداشت و درمان، تعزیرات و نمایندگان اتاق اصناف با شدت بیشتری به نظارت و بازرسی می‌پردازند و واحدهای صنفی مُتخلف ۱۵ روز پُلمب و همچنین جرایم دو میلیون، پنج میلیون و ۱۰ میلیون ریالی را تشدید می‌کنند تا از تجاوز به حقوق افرادی که محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند، جلوگیری شود.

بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از اول آذر امسال به مدت دو هفته اجرا می‌شود، محدودیت‌های خاصی در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

همچنین از اول آذر به مدت ۲ هفته در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است؛ مشاغل مُجاز و گروه یک شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشک شویی و آرامستان‌ها است.

کد خبر 458474

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غربالگری اصفهان محدودیت های کرونایی کرونا ویروس حجت الله غلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محدودیت های کرونایی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • محدودیت‌های ترافیکی تشییع شهدا در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) اعلام شد
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • احتمال ریزش سنگ در محور‌های هراز و چالوس
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا