Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت: پیروزی « جو بایدن » در انتخابات ریاست‌جمهوری دلیل عقب‌نشینی « محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان از توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.

 این روزنامه به‌نقل از برخی مشاوران سعودی و مسئولان آمریکایی نوشت: زمانی که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل اواخر هفته گذشته برای انجام دیداری محرمانه با محمد بن سلمان به نئوم عربستان سفر کرد، شرکت‌کنندگان در این نشست امیدوار بودند که به چراغ سبز از طرف بن سلمان درخصوص عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی برسند، اما برعکس، نتانیاهو دست خالی به تل‌آویو بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بن سلمان در پی نتیجه انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن تا حد زیادی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کرد.

مشاوران سعودی به این روزنامه گفتند: بن سلمان، مشتاق ایجاد روابط با دولت جدید آمریکاست ولی اکنون درخصوص توافق با اسرائیل تردید دارد؛ زیرا بعدها می‌تواند از این قرارداد برای کمک به تقویت روابط خود با رئیس‌جمهوری جدید آمریکا استفاده کند.

این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که عوامل دیگری در تصمیم ولیعهد سعودی درخصوص عقب‌نشینی از ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی نقش داشته است از جمله اینکه شاهزاده جوان دیدگاهی متفاوت از پدرش «سلمان بن عبدالعزیز» در مورد چگونگی رسیدگی به مسئله فلسطینیانی که به‌دنبال تأسیس کشور مستقل هستند، دارد.

یک مقام آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که عربستان سعودی در تلاش است تا بهترین روش‌ها را برای استفاده از توافق‌نامه عادی‌سازی روابط برای اصلاح چهره خود در واشنگتن و ایجاد نیت‌های خوب با بایدن و کنگره پیدا کند.

 مقامات آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفتند که توافق‌نامه عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی منعقد خواهد شد؛ اما احتمال انعقاد این قرارداد قبل از عزیمت ترامپ از کاخ سفید در 20 ژانویه غیرممکن است.

مشاوران سعودی و مسئولان آمریکایی اطمینان دارند که محمد بن سلمان در نهایت به قطار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواهد پیوست.

هیچ اظهارنظری از سوی ریاض در مورد آنچه روزنامه آمریکایی گزارش داده است، وجود ندارد، اما وزارت امور خارجه عربستان سعودی، دوشنبه گذشته، دیدار شاهزاده بن سلمان با هر یک از مقامات صهیونیستی در شمال عربستان را تکذیب کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بایدن محمد بن سلمان توافق عادی سازی روابط اسرائیل بن سلمان عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل