Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین شفیعی دبیر دومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» درباره برنامه‌های این جشنواره با توجه به نزدیک شدن به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، به خبرنگار مهر گفت: در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره ۳ تا ۵ اثر را که بر اساس زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی نوشته شده به چاپ می‌رسانیم و در مرحله بعد این آثار برای تولید و اجرا مورد حمایت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» تمرکز روی تولید آثار است، توضیح داد: ما در این دوره از جشنواره سعی کردیم احساسی و شتابزده کار تولید نکنیم و از این رو گروه‌ها فرصت کافی برای مطالعه و پژوهش در اختیار داشتند تا به تولید اثر بپردازند. این روند از این رو شکل گرفت تا آثار تولید شده کیفیت مناسبی داشته باشند.

شفیعی ادامه داد: در بخش صحنه‌ای از میان ۷۳ اثر متقاضی ۱۳ نمایش پذیرفته شده اند که این آثار در مرحله تولید هستند. جنبه‌های گوناگون زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی موضوعاتی است که در این آثار به آنها پرداخته می‌شود. شرایط اجرای عمومی این آثار با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس فراهم خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» یادآور شد: اگر شرایط مهیا شود این آثار به صورت زنده در جشنواره اجرا می‌شوند در غیر این صورت اجراها با ۴ دوربین به صورت حرفه‌ای ضبط و از طریق یک پلتفرم پخش می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای نمایش «سرباز» در بخش تئاتر سیار دومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی»، گفت: این نمایش با همکاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد شهید و همچنین اداره کل ارشاد استان کرمانی همزمان با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی، از ۱۰ تا ۱۵ دی در روستاهای مختلف استان کرمان اجرا می‌شود.

شفیعی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد در صورت شکل گیری تفاهم با حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، تولیدات برگزیده جشنواره «سردار آسمانی» که در شرایط سخت کنونی برای تمرین و تولید تئاتر شکل گرفته اند، همزمان با سالگرد حاج قاسم سلیمانی در جشنواره سی و نهم تئاتر فجر اجرا شوند.

کد خبر 5083635 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امیرحسین شفیعی جشنواره سردار آسمانی تئاتر ایران انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر حسین مسافر آستانه محسن فخری زاده تئاتر ایران پرویز پورحسینی شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت فیلم کوتاه موسیقی ایرانی ویروس کرونا درگذشت چهره ها آلبوم موسیقی سینمای مستند فیلم سینمایی جشنواره فیلم مقاومت حاج قاسم سلیمانی سردار آسمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.
وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.
سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد