Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه با عاملان ترور شهید فخری زاده برخورد جدی می شود، گفت: برخی نباید موضع ایران را در خصوص ترور شهید فخری زاده، منفعلانه ببینند زیرا ما همان کشور هستیم که گلوبال هاوک آمریکا را هدف قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ابراهیم رضایی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به اینکه  با عاملان ترور شهید محسن فخری زاده برخورد جدی خواهد شد، افزود: در جلسه شب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با حضور نمایندگان دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و ذیربط تشکیل شد ابعاد مختلف ترور شهید محسن فخری زاده مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: روند یافتن عاملان حادثه به خوبی در جریان است و انتظار داریم که در آینده نزدیک به نتيجه برسيم.

 

رضایی تصریح کرد: بی شک با مجاهدت سربازان ایران زمین در این عرصه حتماً و به طور قطع با عاملان این ترور برخورد خواهد شد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نيز گفت: ترور شهید فخری زاده نشان از ضعف و شکست دشمنان دارد، دشمنان وقتی دیدند که در شرایط فعلی و با وجود تحریم ها و فشارهای حداکثری بر ایران نتوانسته اند به مقاصد خود دست یابند، دست به دامن ترورهای دزدانه و خیابانی شدند، دوره این ترورها گذشته و این اقدامات دیگر هنر به حساب نمی آید.


او ادامه داد: اگر تحریم ها، نظر دشمنان را تامین کرده بود، دیگر شاهد چنین ترورهایی نبودیم،​ اما این دست اقدامات نشانگر این است که ما مسیرمان را درست انتخاب و طی کرده و به اهداف خود رسیده ایم، پیش از این هم ترور سردار شهید سلیمانی نتوانست مانع از حرکت مقاومت در منطقه شود،​ ترور شهید سردار تهرانی مقدم هم نتوانست مانع پیشرفت های موشکی کشورمان شود، قطعاً ترور شهید فخری زاده هم پیشرفت های دفاعی و هسته ای و پیشرفت های علمی ما را که شهید فخری زاده این اواخر در حوزه کرونا به دست آورده بود نمی تواند مانع شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در استودیو گفت:​ برخی نباید موضع ایران را در خصوص ترور شهید فخری زاده، منفعلانه ببینند زیرا ما همان کشور هستیم که در خلیج فارس، گلوبال هاوک آمریکا را هدف قرار دادیم و آمریکا هیچ پاسخی نتوانست بدهد. ما پایگاه عین الاسد در عراق را مورد اصابت قرار دادیم و آمریکا پاسخی نداد. درست است که آنها مخفیانه دانشمند ما را ترور کردند ولی ما علنی با آنها برخورد مي کنيم.


او ادامه داد: ما از خون شهدا نمی گذریم، همانطور که خون بها شهید سردار سلیمانی، اخراج کامل آمریکا از منطقه خواهد بود، خون بها شهید فخری زاده هم نابودی رژیم صهیونیستی توسط محور مقاومت خواهد بود اما پاسخ اولیه ما به این اقدام،​ عجولانه و شتاب زده نخواهد بود به این لحاظ در گام نخست، مجلس شورای اسلامی کلیات طرح دو فوریتی لغو تحریم ها علیه ایران را تصویب نمود امشب هم در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مفاد 9 گانه این طرح مورد تصویب قرار گرفت که انشاءالله در هفته پیشرو مورد تصویب همه نمایندگان مجلس هم خواهد بود. اولین اقدام و درخواست ما از دولت،​ رسیدن به غنای 20 درصدی غنی سازی و تولید اورانیوم خواهد بود.


رضایی گفت: احیاء راکتور 40 مگاواتی آب سنگین اراک، تحقیق و تولید ماشین آلات جدید و در ادامه انشاءالله خاتمه اجرای پروتکل الحاقی از دیگر درخواست های ما از دولت خواهد بود این پاسخ ما به کسانی است که اقدام به ترور کور می کنند.


او در خصوص تیم های بازرسی اعزامی از سوی آژانس اتمی گفت: در خاطرات آقای روحانی در دهه 80 هم قید شده که در میان بازرسان آژانس، جاسوسانی وجود داشته ما هم نسبت به این موضوع معترض هستیم اما باید نحوه محاسبه خودمان در داخل کشور را مورد بررسی و تغییر قرار دهیم. معنی ندارد که بیش از 90 درصد بازرسی های آژانس انرژی اتمی از ایران باشد این بازرسی ها نه در حوزه معیشتی برای ما منافعی داشته و نه جلوی پیشرفت ما را گرفته است چرا همیشه غرب باید طلبکار باشد و ما پاسخگوی آنها؟ امروز آنها هستند که باید پاسخگوی ما باشند امروز در مجلس، ما دو ماه به 1+4 فرصت دادیم روابط بانکی و فروش و معاملات نفتی ایران را به حالت عادی بر گردانند، اگر این روند به شکل سابق برگشت، همکاری و تعهداتمان را می پذیریم در غیر این صورت لزومی به وفاداری به تعهداتمان در قبال آژانس انرژی اتمی نیست در این راستا هم اولین اقدام، خروج از پروتکل الحاقی خواهد بود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فخری زاده ترور شهید فخری زاده شهید محسن فخری زاده ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ترور شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند

عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مقداد ذکی زاده، فعال رسانه‌ای و عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی کارآمدی مجلس، اجرای دو وظیفه قانون گذاری و وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته، شاهد سوء استفاده از این ابزار‌های نظارتی توسط نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

ذکی زاده اظهار داشت: اگر نمایندگان دغدغه واقعی نظارت داشته باشند و برای مردم و موکلان خود کار کنند، از این ابزار‌ها در جهت پیشرفت کشور، آبادانی نظام و رفاه مردم استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در لیست نهایی امنا برای دور دوم انتخابات در تهران، ۱۵ نفر از ۳۰ نامزد دور اول حضور دارند.

ذکی زاده اظهار داشت: ائتلاف امنا در شهرستان‌ها به طور متمرکز لیستی ارائه نخواهد داد و هر کدام از اضلاع امنا در شهر‌های خود نماینده خواهند داشت؛ تنها لیست متمرکز امنا مربوط به شهر تهران و حوزه انتخابیه اطراف آن است.

وی افزود: مجموعه امنا برخلاف بعضی از مجموعه‌های دیگر، که یک مدل دیکتاتور مآبانه پیش گرفته بودن اعضای خود را از حضور در لیست‌های دیگر منع نکرد.

ذکی زاده اظهار داشت: معیار اصلی امنا، تعهد به گفتمان و ادبیات این ائتلاف و پیشبرد منافع مردم است. افراد حاضر در لیست امنا، میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تعهدات آن‌ها را مشخص می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر، تمرکز اصلی امنا بر برگزاری انتخابات با حداکثر مشارکت مردم است. پس از تشکیل مجلس، نمایندگان در مورد ریاست آن تصمیم خواهند گرفت.

عضوائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • دیدار استاندار ایلام با خانواده شهید فیضی زاده
  • برگزاری یادواره شهدا همراه با تشییع پیکر شهید«فیضی زاده»
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست