Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:52:18 GMT

ارائه دانش ترمیم زخم و بافت در رشته‌های مختلف

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۲۶۷۹

ارائه دانش ترمیم زخم و بافت در رشته‌های مختلف

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت: این کنگره توانسته دانش زیادی در حوزه زخم و ترمیم بافت در رشته‌های مختلف ارائه کند. همچنین برقراری پل ارتباطی بین علوم پایه و علوم بالینی، همواره یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره بوده و معتقدم در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر پروین منصوری در نشست خبری هفتمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت ضمن بیان این مطلب تأکید کرد: بحث زخم و ترمیم بافت، یک معضل جهانی است و علاوه بر عوارض و مرگ و میری که برای بیماران به همراه دارد، بار مالی زیادی به کشورها تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری افزود: جمعیت سالمند جهان رو به افزایش است و سن بالا، معضلات خاص خود را دارد؛ بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی عروقی، مغزی، بی‌حرکتی و ضربه‌ها، همگی باعث می‌شوند که فرد سالمند در معرض عوارض و مشکلات از جمله زخم‌های مزمن قرار بگیرد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی گفت: از هفت سال قبل و با برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت، مصمم شدیم تا راهکارهای درمان زخم در کشور بهتر شناخته شده و پژوهش‌های مناسب‌تری نیز در این حوزه انجام شود. این کنگره توانسته دانش زیادی در حوزه زخم و ترمیم بافت در رشته‌های مختلف ارائه کند.

به گفته منصوری، روش‌های نوین ترمیم بافت، پانسمان‌های جدید، سندرم‌های ژنتیکی همراه با شکنندگی پوست و روش‌های مولکولی جدید تشخیص، مهندسی بافت، راهکارهای سلولی در ترمیم زخم و بافت، بیماری‌های پوستی مهم و ناشناخته، مراقبت از پوست و معضلات در دوران کووید ۱۹، از جمله مهم‌ترین محورهای این کنگره هستند که اطلاعات مفیدی را در اختیار پژوهشگران و دانش‌پژوهان کشور قرار می‌دهد.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت:  ۴۶ سخنران در طی سه روز برگزاری این کنگره (۱۲ تا ۱۴ آذر ۹۹) سخنرانی خواهند داشت که ۱۶ نفر از این افراد از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، لبنان، مالزی، آفریقای جنوبی و پاکستان هستند.

منصوری خاطر نشان کرد: برقراری پل ارتباطی بین علوم پایه و علوم بالینی همواره یکی از اهداف اصلی برگزاری کنگره  زخم و ترمیم بافت بوده است و معتقدم که توانسته‌ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.

لزوم توجه به بحث کووید ۱۹ و زخم‌های اجتماعی گسترده آن

دکتر منصور جمالی زواره‌ای دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت نیز در سخنان کوتاهی گفت: زخم کلمه گسترده‌ای است و غیر از زخم‌های بدن انسان، زخم‌های متعددی در روح و روان انسان وجود دارد و باید به فکر درمان این زخم‌ها هم باشیم. بیماری کووید ۱۹ مسئله بسیار آزاردهنده‌ای است که می‌تواند زخم‌های اجتماعی بسیار وسیعی در جامعه و افراد ایجاد کند و امیدواریم به این مسئله نیز پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم پژوهش‌های جدید در حوزه درمان زخم و ترمیم بافت در ایران و سایر نقاط جهان بتواند کمکی به درمان زخم‌ها به‌ویژه در افراد سالمند باشد؛ زیرا زخم‌ها در بین این افراد و بخصوص مبتلایان به دیابت، مشکلات قلبی و عروقی عوارض بیشتری به همراه دارد.

فرصت بهره‌مندی از اساتید بین‌المللی از ۵ قاره جهان

دکتر سید مهدی طبایی دبیر هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت نیز ، با اشاره به برگزاری مجازی این کنگره به دلیل همه‌گیری کرونا گفت: هفتمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت برای نخستین‌بار به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود و این فرصت فراهم شده است تا از حضور اساتید بین‌المللی در حوزه زخم و ترمیم بافت از ۵ قاره دنیا استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت زخم بسیار بیشتر از آن چیزی است که به صورت خاص به آن پرداخته می‌شود. زخم‌های مزمن جزو چالش‌های علم پزشکی هستند که علاوه بر بار مالی بسیار زیادی که بر سیستم‌های بهداشت و درمان کشورها تحمیل می‌کنند، بار اقتصادی نیز به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند.  

طبایی افزود: شیوع زخم‌های مزمن در دنیا حدود ۱ تا ۲ درصد جمعیت دنیا را درگیر می‌کند. به عنوان مثال، در آمریکا ۶.۵ میلیون نفر درگیر زخم‌های مزمن هستند و رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار در سال بار مالی به سیستم بهداشتی و درمانی این کشور تحمیل می‌شود.

وی تأکید کرد: زخم علاوه بر بحث درمان به عنوان یک بیماری، می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که دیابت و عروقی، از دو علل شایع بروز زخم‌ها محسوب می‌شوند. شیوع دیابت در جوامع مختلف به دلیل تغییر سبک زندگی، چاقی، اضافه وزن، پیر شدن جمعیت، به سرعت رو به افزایش است و یکی از عوارض اصلی دیابت، ایجاد زخم‌های مزمن در اندام‌های تحتانی است.

دبیر هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت خاطر نشان کرد: این کنگره ابتکاری از سوی پژوهشکده زخم و ترمیم بافت (یارا) جهاد دانشگاهی و با راهنمای اساتید در دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و امیدواریم امسال با استفاده از فرصت‌های جدید به دلیل مجازی بودن، دستاوردهای علمی بهتری از نتایج این کنگره داشته باشیم.

وی افزود: دو ابتکار و نوآوری در هفتمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت به انجام رسیده که شامل رویکرد جدید و جلسه اختصاصی برای درمان زخم در دوران همه‌گیری کرونا و بحث دیگری، جلسه ویژه در خصوص بحث تله مدیسین بخصوص در شرایط کرونا و پس از آن خواهد بود.

پخش زنده نشست‌ها و پنل‌های تخصصی در پلت‌فرم‌های شبکه‌های مجازی

 دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت: به دلیل همه‌گیری کرونا، امسال این کنگره به صورت مجازی برگزار خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، برنامه‌ها با همکاری صدا و سیما در استودیو نبض ۲ ضبط خواهد شد و در پلت‌فرم‌های شبکه‌های مجازی به صورت زنده برای استفاده پژوهشگران و دانش‌پژوهان کشور پخش خواهد شد.

وی افزود: در روز سه‌شنبه (۱۱ آذر ۹۹)  برنامه پیش‌کنگره با سخنرانی‌هایی در بخش دانشجویی خواهیم داشت که از ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود. افتتاحیه کنگره روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح با حضور مدیران کلان کشور، پژوهشگران و اساتید برجسته برگزار خواهد شد. روز پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۸ نیز برنامه به صورت زنده پخش می‌شود. روز جمعه نیز برنامه با پرداختن به موضوع مهم تله مدیسین و فناوری دیجیتال از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ ادامه خواهد یافت.  

به گفته اسماعیلی جاوید، این کنگره در ۹ پنل تخصصی و ۲ پنل پیش‌کنگره برای ارائه ۳۵ مقاله دریافتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنگره زخم و ترمیم بافت پژوهشکده زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی خاطر نشان زخم های مزمن درمان زخم خواهد شد زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی

بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

شهروز همتی، رئیس بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با بیان اینکه این کنگره ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته، برگزاری کنگره مصادف با روز آزمایشگاهیان بود، اما به واسطه مسائلی که پیش آمد، امسال کمی با تاخیر صورت گرفت.

او مطرح کرد: کنگره ما در بخش علمی ۲۵ محور دارد و کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. نکته مهم این است که کنگره ارتقای کیفیت به عنوان بزرگترین کنگره در زمینه طب آزمایشگاه، همواره سعی کرده محور‌ها و کارگاه‌ها را طوری انتخاب کند که در ارتقای دانش تاثیر گذار باشد. انتخاب کارگاه‌ها براساس نیاز شرکت کنندگان و محور‌ها براساس مسائل روز دنیا خواهد بود.
حضور بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

همتی گفت: پیش بینی می‌کنیم حدود ۷ تا ۱۰ هزار نفر از کنگره و نمایشگاه جانبی بازدید داشته باشند. در بخش نمایشگاهی بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان که تولید کننده یا وارد کننده محصولات آزمایشگاهی هستند محصولات خود را ارائه می‌کنند.

امیرحسن زرنانی، دبیر علمی کنگره نیز با بیان اینکه این کنگره پر افتخار ین کنگره در زمینه علوم آزمایشگاهی در سطح کشور است، عنوان کرد: تمام نگاه‌های افراد متخصص در حوزه آزمایشگاهی به این کنگره است.

او ادامه داد: در این کنگره حدود ۲۵ پنل برگزار خواهد شد. کنگره فقط یک کنگره بازآموزی صرف نیست نقش و رسالت کنگره این است که آخرین پیشرفت‌های علمی در جهان را به سمع و نظر مخاطبانش برساند. یکی از چالش‌هایی که کنگره دارد این است که چه حوزه‌هایی را در کارگاه‌ها بگنجاند.
۸۰ درصد تشخیص‌های پزشکی به کمک آزمایشگاه است

‌زرنانی با اشاره به دو محور برگزاری کنگره که یکی از آن‌ها نقش آزمایشگاه‌ها در تشخیص پزشکی است، بیان کرد: حدود ۸۰ درصد تشخیص‌های پزشکی و بالینی با کمک‌های آزمایشگاه انجام می‌شود. آزمایشگاه نقش بسیار مهمی در حوزه سلامت عمومی دارد. با توجه به مشکلاتی که برای آزمایشگاه‌ها وجود دارد و هزینه‌ها برخی آزمایشگاه‌ها در حال بسته شدن هستند چرا که نمی‌توانند از پس مخارج بر بیایند.

او با تاکید بر بحث آموزش و تامین گنجینه‌های انسانی، گفت: یکی از اهداف این کنگره احیای مجدد دوره دکتری علوم آزمایشگاهی است و یکی از پنل‌ها هم به این حوزه مربوط است. در تمام پنل‌ها سعی شده افرادی که جایگاه علمی و عملی در جامعه هستند در پنل‌ها صحبت‌های خود را ارائه بدهند.

دبیر علمی کنگره مطرح کرد: محور دومی که این کنگره روی آن تاکید دارد. هوش مصنوعی است. ما روزانه به صورت ملموس با هوش مصنوعی سرکار داریم. هوش مصنوعی اطلاعات را جمع آوری می‌کند ما هستیم که یاد آن می‌دهیم چگونه عمل کند.
ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های آزمایشگاهی

او با بیان اینکه در حال حاضر هوش مصنوعی در پاتولوژی و تصویربرداری وارد شده است، گفت: پیش‌بینی انجمن علوم آزمایشگاهی این است که در یک دهه آینده تشخیص‌های آزمایشگاهی مبتنی بر همش مصنوعی خواهد بود و این تشخیص‌ها دقیق‌تر و سریع‌تر خواهد بود. رسالت ما این است از همین الان آینده را پیش بینی و راه حل‌های مواجهه با آن را بررسی کنیم؛ که این اتفاق در کنگره در حال رخ دادن است. پیش نیاز‌های ایجاد آزمایشگاه هوشمند و کسب اطلاعات برای تشخیص بهتر نیز مورد بررسی است.

زنانی گفت: از حوزه‌های دیگر که این کنگره به آن می‌پردازد، ارائه نتایج و جواب آزمایش یکسان در تمام آزمایشگاه‌ها است.
برگزاری کارگاه شناخت رشته علوم آزمایشگاهی برای دانش آموزان

علی شیرین، دبیر علمی در امور کارگاه‌های کنگره بیان کرد: در کنگره ارتقای کیفیت، کارگاه‌ها در راستای محور‌ها هستند. در کنگره ما ۴۵ کارگاه داریم که ویژگی‌های مختلفی را دارد.

او با اشاره به ناشناخته بودن علوم آزمایشگاهی برای دانش آموزان اعلام کرد: مکاتبه کردیم با اداره کل آموزش و پرورش استان تهران تا با کارگاه ویژه برای دانش آموزان این رشته را برای آنان توضیح دهند.

او گفت: بحث اعتباربخشی، یکی دیگر از رویکرد‌های کنگره در کارگاه‌هایی است که برگزار می‌کند. به طوری که مسئولان اعتباربخشی در این کارگاه حضور دارند.

وی افزود: دو محور عمومی قانون کار و مالیات را هر سال در کنگره داشته ایم که امسال در کنار این دو محور، بحث حقوقی را به کارگاه‌ها اضافه کرده ایم.

غلامرضا حمزه‌لو دبیر اجرایی کنگره نیز بیان کرد: آزمایشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در نظام سلامت دارند و بدون وجود آزمایشگاه‌ها، روند تشخیص و درمان بیماری‌ها دچار مشکل خواهد شد.
عمده اطلاع رسانی‌ها الکترونیک است

او با اشاره به حضور ۵ هزار شرکت کننده در کنگره امسال، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد اطلاع رسانی برنامه‌های ما به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه جانبی کنگره با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در علوم آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۱۰ شرکت در نمایشگاه امسال، غرفه دارند.
حضور ۱۱ سخنران خارجی در کنگره

در ادامه، فریبا شایگان همکار دبیر علمی در امور بین الملل، گفت: در کنگره امسال، ۱۱ سخنران خارجی از کشور‌های آمریکا ایتالیا، کانادا، استرالیا، هلند، هند، آلمان و عربستان خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود