Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:42:52 GMT

تصور عادی انگاری کرونا در کشور خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۲۷۴۸

تصور عادی انگاری کرونا در کشور خطرناک است

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به روند کاهشی موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹، نسبت به ایجاد ذهنیت برخی افراد نسبت به عادی شدن شرایط کرونایی در هشدار داد.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، به شرایط کرونایی کشور بعد از آغاز تعطیلی دو هفته ای در شهرهای قرمز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از هفته قبل شاهد روند کاهش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی هستیم که همین مسئله می تواند این ذهنیت را برای برخی از هموطنان ایجاد کند که شرایط کرونا در کشور عادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اصلاً این طور نیست و ما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل ها و محدودیت های اعلام شده جدی باشیم.

بیشتر بخوانید: محدودیت‌های کرونایی آب سردی بر زبانه‌های آتش کرونا

این متخصص بیماری های عفونی، با تاکید بر اثربخشی محدودیت ها در کاهش بیماری، افزود: البته برای نمایان شدن آثار تعطیلی های دو هفته ای در کشور، باید حداقل دو هفته صبر کنیم.

مردانی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده، قطعاً می تواند به کنترل بیماری و سبک شدن کار بیمارستان ها کمک کند. بنابراین، اگر می خواهیم آثار رعایت پروتکل ها در این دو هفته تعطیلی را ببینیم، باید صبور باشیم تا بتوانیم با دغدغه کمتری وارد فصل زمستان شویم.

وی با اشاره به اخبار خوشایندی که از ساخت واکسن کرونا در دنیا به گوش می رسد، گفت: آنچه مسلم است، حتی با تهیه واکسن هم باید این پروتکل ها را همچنان سفت و سخت رعایت کنیم تا زمانی که شرایط عادی شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید کرد: عادی انگاری شرایط کرونا در کشور، ما را دوباره به دردسر خواهد انداخت. لذا، از مردم درخواست می کنیم که همچنان اصول اولیه پروتکل های بهداشتی که همان ماسک زدن، شستشوی مکرر دست ها و رعایت فاصله حداقلی است را، رعایت کنند.

مردانی، مهم ترین نگرانی این روزهای مدافعان سلامت را، انتقال ویروس از دورهمی های خانوادگی به دنبال تعطیلی ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین موارد بستری در بیمارستان ها متوجه ابتلاهای خانوادگی است. لذا، باید از دورهمی های خانوادگی و فامیلی خودداری کنیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده مسعود مردانی ویروس کرونا اخبار کرونا سلامت مشرق شرایط کرونا محدودیت ها پروتکل ها دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • ‏‬زورآزمایی «شنبه» و «پنجشنبه» بر سر تعطیلی
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم