Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:10:03 GMT

احضار ۲۸بانی عروسی در «رودان»

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۲۹۳۲

احضار ۲۸بانی عروسی در «رودان»

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی غلام پور در جلسه ستاد کرونا شهرستان رودان با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج در شهرستان به اجرا در آمده است.

رئیس ستاد مدیریت کرونا شهرستان رودان هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه، رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

فرماندار رودان تاکید کرد: قطعاً این مشارکت و همدلی همچون دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز یک پیروزی دیگر در عرصه سلامت جامعه خواهد شد.

غلامپور بیان داشت: از یکم آذر ماه تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۱۷۹ خودرویی که به ورودی شهرستان آمده اند هزار و ۱۲۴ خودرو بازگشت داده شده‌اند.

وی افزود: ۲۸ خودرو با جریمه طرح مدیریت محدودیت هوشمند مواجه شده اند و دو خودرو نیز توقیف شده اند.

غلامپور با بیان اینکه با انجام تذکر لسانی طی این مدت از برگزاری ۴۱ مراسم عروسی در شهرستان جلوگیری شده، گفت: ۲۸ بانی مراسم عروسی نیز احضار شده و ۲۲ بانی دیگر هم بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودان در راستای مقابله با برپایی مراسم ها عزا و عروسی پیشرو بوده است خواستار مشارکت همه جانبه مردم در اجرای این طرح ها شد.

فرماندار شهرستان رودان تاکید کرد: امروز برای مقابله با ویروس منحوس کرونا نیازمند اقدام عملی و موثر هستیم و با مدیریت پشت میز نشینی نمی توان چندان در راه سلامت جامعه گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: سلامت جامعه در اولویت تمامی امور قرار دارد و تمامی مسوولین موظف به اجرای صحیح، دقیق و مناسب دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا هستند.

غلامپور از عدم توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در شهرستان بواسطه پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان نیز خبر داد و گفت: برای حفظ سلامت مردم این امر با توجه به نیاز مردم به هفته های آتی موکول خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این پس اصنافی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصور و تقصیر داشته باشند سریعاً پلمپ خواهند شد.

فرماندار رودان با ابراز نگرانی از عدم رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی در سطح برخی از روستاها خواستار اقدام جدی دهیاری ها و شوراهای اسلامی در این زمینه شد.

غلامپور با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی ره رودان بواسطه ازدیاد مراجعه کنندگان از امروز تعطیل شد به برخی از بانک و ادارات دیگر نیز تذکر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا دقیق و جدی باشند.

کد خبر 5083401

منبع: مهر

کلیدواژه: رودان هرمزگان ویروس کرونا ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا هفته بسیج ترور دانشمندان هسته ای کمک مومنانه بوشهر گرگان شهرستان رودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

تین نیوز

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه اکوسیستم دریاچه نمک قم به شدت شکننده شده است، گفت: ستاد ملی مدیریت گردوغبار کشور اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گرد و غبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدحسین بازگیر در پاسخ به شرایط فعلی دریاچه نمک و وجود ریزگردها در این منطقه اظهار داشت: دریاچه نمک، یکی از فرصت های خوب استان قم است که بین سه استان قم، اصفهان و سمنان قرار گرفته و وسعتی حدود 200 هزار هکتار دارد و از دشت مسیله پشتیبانی می کند و خوشبختانه هنوز به وضعیتی که گرد و غبار و ریزگرد ایجاد کند نرسیده است.

بازگیر افزود: بخشی از آن به دلیل قرار گرفتن در محیط مناسب است که در سمت استان سمنان، کویر مرکزی ایران واقع شده و وجود پارک ملی، خود یک زون حفاظتی برای دریاچه به حساب می آید، در سمت استان اصفهان هم پناهگاه حیات وحش یخاب وجود دارد و در سطح استان قم، شرایط مناسب تری از لحاظ میزان رطوبت و آب دریاچه را داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، گفت: متأسفانه کم کم با تهدید این فرصت گرانبها روبه رو می شویم و حق آبه هایی که باید به تالاب های اقماری دریاچه، مثل؛ تالاب مُرّه، تالاب حوض سلطان، تالاب بند علی خان در استان تهران و ...  برسد، نرسیده و رودخانه ها، ورودی و آوردهای گذشته را ندارد، در بالادست، هم سدهای زیادی و هم برداشت های زیادی داشتیم.

بازگیر عنوان کرد: آبی که هم اکنون در رودخانه شور، تالاب مُرّه به استان می رسد، با خودش آلودگی همراه دارد و آب سالمی نیست، اما کارهای خوبی هم در دست اقدام است، از جمله؛ دریاچه نمک که در پایین دست یک حوزه آبخیز بزرگ قرار گرفته، یکی از زیرحوزه های فلات مرکزی ایران است که 9 استان در این حوزه آبخیز مشترک و سهیم هستند که به دریاچه نمک منتهی می شود.

وی تصریح کرد: لازمه مدیریت و ساماندهی آن کارهای فرااستانی است که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان قم، موضوع دریاچه نمک در یک کارگروه ملی به تصویب رسید و بیش از یک سال کار انجام شد و یک برنامه جامعی برای مدیریت این حوزه تهیه و با دستگاه های مختلفی که مرتبط با این حوزه اند، همچون وزارت کشور، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، وزارت صمت و ... تبادل اطلاعات صورت گرفت و در این راستا طرحی نوشته شد که در ششمین جلسه ستاد ملی تالاب های کشور به تصویب رسید.

مدیرکل محیط زیست استان قم اظهار داشت: جایگاه این ستاد در ذیل قانون حفاظت و مدیریت تالاب های کشور است و با حضور 10 عضو کابینه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود و شأن مصوبات این ستاد شبیه مصوبات ستاد هیئت دولت است.

بازگیر درباره پروژه های الویت دار طرح جامع دریاچه نمک گفت: کارهایی که باید در سطح کل حوزه صورت پذیرد، مشخص شده و برنامه 5 ساله برای آن تصویب و از اسفند ماه ابلاغ شده که در دستور کار همه دستگاه ها باید قرار گیرد.

 وی افزود: برای تحقق پیدا کردن این اقدامات، یک کارگروه ویژه تخصصی باید شکل گیرد که ستاد، مسئولیت این کارگروه را به استاندار محترم قم داده و استانداران سایر استان های حوزه و دستگاه های مرتبط هم در این کارگروه حضور دارند.

مدیرکل محیط زیست استان قم تصریح کرد: ستاد ملی مدیریت گرد و غبار کشور  اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گردوغبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند