Web Analytics Made Easy - Statcounter

سام مردانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به تولید سالانه ۳۱۹ هزار تن محصولات دام و طیور در این استان اظهار داشت: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۹ هزار تن گوشت مرغ در۲۱۳ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت هر دوره چهار میلیون و ۶۰۰ قطعه،مازاد تولید را به استانهای همجوار ارسال میکند.‌  
وی با بیان اینکه این استان اکنون رتبه دوم سرانه شیرخام در کشور را دارد، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری سالانه ۲۵۶ هزار تن شیر تولید می‌کند که این میزان تولید از سرانه مصرف استان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردانی با اشاره به تولید سالانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن محصول عسل در استان افزود: : ۳۰۶ هزار کلنی زنبور عسل در استان دارای شناسنامه است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر ۶واحد مرغ تخم‌گذار نیز با ظرفیت ۲۱۲ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار و تولید سالانه چهار هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ در استان فعال است که بخشی از نیاز تخم مرغ استانهای همجوار را نیز تامین میکنند. 
به گفته وی ، این استان با تولید سالیانه ۲۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا رنگین کمانی رتبه نخست تولید ماهی سردابی کشور را دارد که استعداد و ظرفیت افزایش  تولید نیز وجود دارد.

مردانی با اشاره به پرورش بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در بخش عشایری،روستایی و صنعتی این استان افزود:سالانه حدود ۲۶ هزار تن گوشت قرمز در این خطه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون حدود ۲۱ درصد از تولید محصولات کشاورزی این استان به بخش دام ، طیور، زنبور عسل و شیلات اختصاص دارد که بیش از  ۳۴درصد از درآمد بخش کشاورزی این استان نیز در بخش دام، طیور، شیلات آبزیان و عسل بدست می‌آید.  

به گزارش ایرنا،سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی شیلات و عسل با وجود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین عشایری، روستایی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

 
 
 

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری دام و طيور شهرکرد چهارمحال وبختیاری دام و طيور اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان