Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-06@15:05:45 GMT

ساده‌ترین راهکار برای کاهش فشار خون بالا

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۳۲۸۶

ساده‌ترین راهکار برای کاهش فشار خون بالا

دانشمندان انگلیسی اعلام کردند می‌توان با مصرف یک مکمل ارزان غذایی، فشار خون بالا را کنترل کرد.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از اکسپرس، فشار خون بالا یکی از بیماری‌های رایجی است که خود می‌تواند باعث بروز یا تشدید بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های مرگبار قلبی و عروقی شود. از این رو، اهمیت دارد افراد به طور مرتب اقدام به سنجش و تنظیم فشار خون خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان داده است برخی مکمل‌های معدنی می‌تواند باعث کاهش و تنظیم فشار خون شود.

بر این اساس، محققان انگلیسی می‌گویند داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند کلید اصلی کنترل فشار خون بالا باشد. پژوهش‌های متعدد نشان داده است رژیم غذایی حاوی منیزیوم می‌تواند در کنترل فشار خون بالا بسیار مفید باشد. در یک فراتحلیل (meta-analysis) که چند پژوهش متفاوت را مورد بررسی و سنجش قرار داد مشخص شد افرادی که به مدت ۳ ماه از مکمل‌های حاوی منیزیوم استفاده کرده اند فشار خون پایین تری نسبت به افرادی که این مکمل‌ها را مصرف نکردند، داشتند. این نتایج از بررسی ۳۴ مطالعه مختلف که بر روی بیش از ۲ هزار نفر انجام شده بود، حاصل شد.

دانشمندان می‌گویند افرادی که به مدت ۳ ماه به صورت روزانه ۳۶۸ میلی گرم مکمل غذایی حاوی منیزیوم مصرف کرده اند فشار سیستولیک آن‌ها به اندازه ۲ میلی متر جیوه و فشار دیاستولیک شان به میزان ۱.۸ میلی متر جیوه کاهش یافته است.

محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند مصرف روزانه ۳۰۰ میلی گرم مکمل غذایی حاوی منیزیوم برای مدت یک ماه می‌تواند به تنظیم فشار خون در هر دو افراد دارای فشار خون پایین و بالا کمک کند. متخصصان می‌گویند از آنجا که مکمل‌های حاوی منیزیوم ارزان قیمت بوده و به راحتی در دسترس هستند، می‌توان از آن به عنوان یک گزینه مناسب برای کاهش فشار خون بهره برد.

با این وجود، افراد می‌توانند به طور طبیعی و با یک رژیم غذایی، منیزیوم لازم بدنشان را تامین کنند. بهترین منابع غذایی حاوی منیزیوم شامل سبزیجات با برگ‌های تیره مانند اسفناج، کلم پیچ، تخم کدو، غلات کامل مانند نان سبوس دار و برنج قهوه ای، عدس، نخود و شکلات تلخ است.

منبع: شریان

کلیدواژه: فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

۱) امگا ۳

DHA و EPA اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که عمدتاً در منابع دریایی مانند ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده نرمال ضروری هستند. مکمل امگا ۳ به ارتقای عملکرد مغز و تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان در سنین نزدیک به ۴۰ و بعد از آن مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید میسّر است. هم‌چنین می‌توان از مکمل‌های دارویی ویتامین D نیز استفاده کرد. ویتامین D، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بخصوص در زنان میانسال، را کاهش می‌دهد.

۳) آهن

کمبود آهن با کم‌خونی یا بدون کم‌خونی برای زنان در دوره پیش از یائسگی رایج است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر علائمی از کم‌خونی و فقر آهن ندارید، بد نیست سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره‌سازی آهن) در بدنتان پایین نیست.

۴) کلاژن

تحقیقات نشان می‌دهد مکمل کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست، بخصوص در سنین میانسالی، کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف کلاژن، ماده آلی موجود در استخوان را افزایش می‌دهد و در سلامت استخوان نقش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903259

دیگر خبرها

  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان