Web Analytics Made Easy - Statcounter

کفی‌های کفش آنتی‌باکتریالی تولید شده محققان یکی از شرکت‌های فناور علاوه بر محافظت از پا مانع از ایجاد بوی بد پا شده و از رشد باکتری‌ها در کفش و جوراب جلوگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور کفی‌های آنتی‌باکتریال با استفاده از فناوری ‌نانو  تولید و به بازار عرضه کرده است. این کفی‌ها به‌دلیل بهره‌مندی از نانومواد دارای خواص ضد میکروبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طراحی کفی کفش عوامل مختلفی همچون اندازه، حالت انحنای کف پا، قابلیت جذب ضربه، قابلیت کنترل رطوبت و مقابله با بو و باکتری در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که پا عرق می‌کند باکتری رشد کرده و جایی که باکتری رشد کند بوی نامطبوع را نیز به همراه خواهد داشت. همچنین با ایجاد انواع بیماری‌ها و زخم‌ها در ناحیه پا، رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در این ناحیه افزایش می‌یابد. بر این اساس تولید کفی کفش آنتی‌باکتریال که بتواند انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها را کاهش دهد، مورد توجه قرار گرفته است.

برای تولید این کفی‌ها از فناوری پلاسما استفاده می‌شود، پس از خروج کفی از دستگاه پلاسما، نانومواد به صورت اسپری روی سطح کفی قرار داده می‌شود که پس از خشک شدن در دمای بالا، نانومواد روی سطح کفی تثبیت می‌شوند.

کفی‌های آنتی‌باکتریال تولید شده توسط این شرکت علاوه بر مزیت‌های بهداشتی گفته شده، یعنی ضدباکتری، ضدقارچ و برطرف‌کننده بوهای نامطبوع پا و کفش، از نظر کاربرد نیز از نمونه‌های معمولی بسیار راحت‌تر است و برای انواع کفش‌های چرم و اسپرت قابل استفاده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، این کفی‌های آنتی‌باکتریال، مانع از تعرق و بوی بد پا شده و در عین حال ضدحساسیت نیز هستند. استفاده از این نوع کفی‌ها مانع از ایجاد و رشد انواع باکتری در جوراب، کفش و پا می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد نانو، ایجاد خاصیت آنتی باکتریال با استفاده از نانوذرات نقره در ساخت کفی کفش، مانع از ایجاد و رشد باکتری و قارچ می‌شود. اثر ضد باکتریایی نقره به صورت چشمگیری در بعد نانومتری افزایش می‌یابد، به ‌طوری‌که قادر به از بین بردن بیش از ۶۵۰ نوع باکتری است. این محصول مطابق با استاندارد ملی شماره INSO ۲۱۱۴۵ حاوی نانوذرات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کفی آنتی باکتریال نانو کفی های آنتی باکتریال مانع از ایجاد کفی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه برای پیشگیری از وجود باقیمانده‌های دارویی بخصوص آنتی بیوتیک‌ها در گوشت و آلایش استحصالی کشتارگاه‌ها الزامی می‌باشد.

محمود زین الدینی گفت: کلیه گله‌های طیور پرورشی آماده کشتار باید ظرف ۴۸ ساعت قبل بارگیری توسط دکتر دامپزشک بهداشتی فارم مورد معاینه درمانگاهی قرار گرفته و به منظور رصد و پایش باقیمانده آنتی بیوتیک‌های مصرفی قبل از کشتار مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: مرغداران  با توجه به رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در همه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل، بهداشت سالن‌های پرورش، واکسیناسیون، درمان و اعمال محدودیت‌های زمانی قرنطینه‌ای در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های طیور و تامین گوشت مرغ سالم برای جامعه سهم بزرگی دارند.

زین الدینی بیان کرد: نتایج آزمایشگاهی به نحو مطلوبی حاکی از عدم وجود باقیمانده‌های آنتی بیوتیک در اکثر طیور کشتاری شهرستان کرمان بدست آمده است.

وی تصریح کرد: دارو یا آنتی بیوتیکی که به دام و طیور تزریق یا خورانده می‌شود اگر مقداری از این دارو در بدن آنها باقی بماند این باقی مانده می‌تواند به عنوان یک عامل مضر سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره بر تداوم طرح پایش آنتی بیوتیکی مرغ‌های آماده کشتار از مرغداران عزیز درخواست کرد: توصیه‌های دامپزشکی را جدی‌تر بگیرند تا مخاطرات ناشی از عدم رعایت دوره پرهیز دارویی از جمله افزایش مقاومت‌های دارویی و انتی بیوتیکی و سایر اثرات نامطلوب به حداقل ممکن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن