Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:16:42 GMT

مذاکره با منطق ترور و تحریم راه به جایی نمی‌برد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۴۴۰۱

مذاکره با منطق ترور و تحریم راه به جایی نمی‌برد

آیت الله محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای اظهار داشت: شهید فخری‌زاده از نوابغ روزگار و صاحب‌نظر و مبتکر در بحث دانش هسته‌ای بود.

وی با تاکید بر لزوم محافظت از چنین افراد موثر و دانشمندی بیان کرد: دشمن اخبار هسته‌ای ایران را به شکل ویژه رصد و اقدام به ترور ناجوانمردانه می کند همچنانکه پیش از این نیز چند دانشمند هسته‌ای دیگر را ترور کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد ادامه داد: گرچه عاملان این جنایت دستگیر شده اند اما کشور ما دانشمندی ارزشمند و نخبه‌ای مخلص را از دست داد.

ناصری با بیان اینکه انسان کشی و بی‌گناه کشی هرگز به جایی نمی‌رسد، تصریح کرد: تاکنون هیچ حکومت، گروه و دستگاهی با قتل و خونریزی و کشتن انسان‌ها پا نگرفته و به جایی نرسیده است و مطالعه تاریخ نشان می دهد از زمان فرعون تاکنون هیچ فردی نتوانسته با قتل و کشتار پایدار بماند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها 70 سال است که به انسان‌کشی مشغولند یا گروه‌هایی نظیر طالبان و داعش با قتل و کشتار انسان‌های بی‌گناه در صدد ثبات بودند اما هیچ‌کدام به جایی نرسیده‌اند، ادامه داد: ترامپ هم دست به کشتار بسیاری زد و یکی از آنها ترور سردار سلیمانی بود اما واقعیت این است که اینها جز اینکه جنایات بزرگ تاریخ را به نام خود ثبت کردند، هیچ پیشرفت دیگری نداشتند.

امام جمعه یزد با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، استمرار و فراگیر شدن آن عنوان کرد: انقلاب ما انقلابی بود که امام در مبارزات آن هرگز راضی به فعالیت مسلحانه و ترور نشد و حتی منافقانی که دست به ترور و مبارزه مسلحانه می زدند را از بدنه مبارزات انقلاب جدا دانست.

ناصری تاکید کرد: مسلم است که ترور و تحریم راهکار پیشرفت کشورهای به ظاهر قدرتمند نیست و با این حرکت‌ها هیچ کشوری پا نگرفته و اگر موفقیتی نیز حاصل شود، موقتی است.

 وی ضمن تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده به مردم ایران بیان کرد: مردم هراسان نباشد و اطمینان داشته باشند که در کشور ما صدها نفر نظیر شهید فخری‌زاده تربیت خواهند شد و از این اقدامات تنها روسیاهی و ذلت برای دشمنان و مستکبران باقی خواهد ماند.

ناصری تصریح کرد: دشمن با این ترورها و تحریم‌ها می خواهد ما را به زانو دربیاورد و گمان می‌کند دامنه دانش هسته‌ای با از بین رفتن دانشمندان شاخص جمع می‌شود اما در اشتباه بزرگی است و گرچه ضرر و آسیب بسیاری به ما وارد کرده اما یقین بداند که این دانش در کشور ما ریشه‌دارتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند ما را فلج کنند و به طور قطع ظریف‌تر و دقیق‌تر به میدان می‌آیند اما خون این شهدا دامن‌گیر آنها خواهد شد و بداند که در کشور ما با تحریم و ترور راه به جایی نمی‌برد.

 ناصری تصریح کرد: این حرکات دشمن نشان می‌دهد که حتی مذاکره هم راه به جایی نمی‌برد بنابراین آنها که در رویای مذاکره به سر می‌برند بدانند که دشمن به جز ساقط کردن ما و عقب نگاه داشتن ما فکر دیگری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ما نباید این حرکت را بی‌پاسخ بگذارند، اظهار داشت: از مجامع بین‌المللی انتظاری نداریم زیرا مواضع آنها مشخص است اما مسئولان نباید منفعل باشند و باید پاسخ در خور به عاملان این حرکت بدهند.

کد خبر 5084165

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري محسن فخری زاده ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف بارش باران محدودیت های کرونایی کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا ترور دانشمندان هسته ای هفته بسیج کمک مومنانه بوشهر گرگان کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟

اقتدار پلیس از جمله مولفه‌های بسیار مهم در حفظ امنیت جامعه به شمار می‌رود. اما متاسفانه این اقتدار توسط برخی سلبریتی‌ها و افراد در فضای مجازی مورد خدشه قرار می‌گیرد.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!