Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشته فهمیده روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: طرح هدایت تحصیلی چند سالی است با هدف انتخاب رشته متناسب با علاقه، توانایی و استعداد دانش‌آموزان درمدارس متوسطه دوره اول اجرا می‌شود که امسال ۴۵۹ مشاور تحصیلی درمدارس البرز مسئولیت آن را  ازطریق فضای مجازی برعهده دارند.

وی بیان داشت: هدایت تحصیلی فرآیندی است که طی آن با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموز کمک می شود تا استعدادها، توانایی ها،علایق و ویژگی‌های شخصیتی خود، شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی، حرفه ها و مشاغل مورد نیاز جامعه را شناخته و بر اساس آن اقدام به انتخاب اولویت شاخه، گروه و رشته تحصیلی مناسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهمیده خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی به صورت یک فرآیند از دوره ابتدایی با تشکیل پرونده مشاوره‌ای آغاز می شود و با انجام مداخله‌های مشاوره ای و آموزشی تا پایان دوره دوم متوسطه ادامه می یابد، اما انتخاب شاخه، گروه و رشته تحصیلی در پایان پایه نهم صورت می پذیرد.

وی یادآورشد: نمونه ‌برگ هدایت تحصیلی هم زمان با اعلام نتایج امتحانات ماه های خرداد و شهریور، برای همه دانش آموزان صادر می شود و پس از تایید مسوول ثبت نمرات، مشاور و مدیر مدرسه تا نیمه تیرماه همان سال برای قبولی‌های خرداد و همزمان با اعلام نتایج شهریورماه برای قبولی‌های شهریور در اختیار دانش آموز قرار می گیرد.

فهمیده ادامه داد: دانش آموزان در شاخه نظری به انتخاب رشته تحصیلی و در شاخه‌های فنی و حرفه ای و کاردانش به گروه تحصیلی هدایت می شوند. تعیین رشته در شاخه‌های فنی و حرفه ای و کار دانش بر اساس شیوه نامه ای است که وزارت آموزش و پرورش تهیه و ابلاغ می کند.

وی تصریح کرد: شیوه اجرای این طرح به گونه ای است که نمرات هر دو نوبت اول و دوم در پایه های هفتم، هشتم و نهم ملاک قرار داده می شود که طبق ضوابط موجود در آن، نوبت اول ضریب یک و نوبت دوم ضریب دو دارد و مجموع این ضرایب، ۳۵ درصد از کل فرآیند هدایت تحصیلی را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: ۱۰ درصد از این ضرایب مربوط به نظر و علاقه دانش آموز، ۱۵ درصد استعداد و ۱۵ درصد آزمون‌های رغبتی، ۱۰ درصد نظر معلمان دوره متوسطه اول، پنج امتیاز خانواده و ۱۰ امتیاز هم مشاور مدرسه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: ستاد استانی کمیته هدایت تحصیلی پایه نهم ازآغازسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹درحوزه معاونت پرورشی و فرهنگی البرزفعال شده است.

وی گفت: با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، فرآیند هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم و پایه های هفتم و هشتم متوسطه دوره اول درفضای مجازی درقالب تولید محتواهای آموزشی – مشاوره ای درحال انجام است.

فهمیده افزود: مشاوران مدارس درطول سال تحصیلی در قالب این طرح به دانش آموزان و خانواده ها توصیه می کنند تا با درنظر گرفتن شرایط ، استعداد، علاقه و همچنین نیاز جامعه نسبت به آینده تحصیلی خود تصمیم گیری کنند.

وی تاکید کرد: دراین طرح توسط مشاوران برای دانش آموزان محتوای هدایت تحصیلی آگاهانه درقالب تست، اطلس مشاغل استان، مشاوره تحصیلی، شرایط ورود به رشته های مختلف تحصیلی، نمودارمعرفی رشته های آموزش متوسطه، ارزش های قابل انتظار از آینده شغلی واصول ثابت هدایت تحصیلی درکانال معاونت پرورشی درشبکه شاد بارگذاری می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که امسال ۱۷ هزارو ۶۷۳ دانش آموز دختر و ۱۸ هزارو ۶۱۷ دانش آموز پسر در پایه نهم مدارس آن انتخاب رشته می کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش اموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز هدایت تحصیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز هدایت تحصیلی مدارس البرز هدایت تحصیلی اخبار کنکور هدایت تحصیلی دانش آموزان دانش آموز پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!