Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@10:31:43 GMT

باید به فکر تامین خوراک طیور بود

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۵۰۶۲

به گزارش اکوفارس، پرویز فروغی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نهاده های  مورد نیاز  مرغداری ها در این مدت به صورت کامل تامین نشد و همین امر باعث شد که  اکثر مرغداران نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند، گفت: در بازار آزاد نیز هرکس به هر قیمتی که می خواهد نهاده ها را می فروشد. قیمت هر کیلو سویا از ۱۶ هزارتومان شروع می شود و هفته پیش به ۲۰ هزارتومان هم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هر کیلو ذرت تا ۵۰۰۰ تومان هم فروخته می شود.

وی ادامه داد: از طرفی قیمت مصوب نهاده ها هم افزایش یافته است؛ به طوری که قیمت ذرت از هر کیلو ۱۵۰۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان رسیده و سویا نیز از ۲۴۵۰ تومان به ۳۳۰۰ تومان رسیده است.

دبیرکانون مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه اگر کل نهاده ها با قیمتهای مصوب برای مرغداران تامین شود، قیمت مرغ زنده کیلویی ۱۷هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان خواهد شد، گفت: تا کنون ۵۰ درصد نهاده ها تامین شده است. البته این موضوع هم وجود دارد که همین مقدار هم حتی به موقع به دست برخی از مرغداران نرسیده است، زیرا با کاهش طول پرورش مرغ به ۴۰ روز و از آن طرف مدت زمانی که برای بارگذاری سفارشها، تخصیص و تحویل  سپری می شد، اکثر تحویل نهاده ها از ۴۰ روز می گذشت و سهمیه به نوعی می سوخت و مرغداران مجبور بودند تمام نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند و از آن طرف، مرغهایشان را با قیمت مصوب بفروشند.

وی افزود: سوال ما این است که اگر قرار است قیمت مرغ گوشتی براساس قیمتهای مصوب باشد چرا این قیمت مصوب برای پارامترهای دیگر تولید رعایت نمی شود؟ اگر قرار است برخوردی صورت گیرد بایستی با تمام زنجیره تولید برخورد شود. البته بازار بایستی توسط عرضه و تقاضا تعیین شود و دستگاه های نظارتی نباید به صورت گزینشی با برخی از مولفه های تولید برخورد کنند.

فروغی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه بازارگاه توانسته مشکل مرغداران را برای دریافت نهاده حل کند؟ گفت: سامانه بازارگاه در صورتی که به درستی کار کند چون دست دلالان را در توزیع نهاده کوتاه می کند، سامانه خوبی است و مرغداران می توانند بی واسطه خرید کنند اما این سامانه تا کنون جز دردسر هیچ دستاوردی برای مرغداران نداشته است.

به گفته دبیرکانون مرغداران گوشتی، هرچه در توزیع نهاده ها تعداد واسطه کمتر باشد و مرغداران مستقیما نهاده مورد نیاز خود را خریداری کنند بهتر است. اتحادیه ها و تشکلها می توانند به مرغداران در جهت تقویت نقدینگی کمک کنند و نقش نظارتی داشته باشند.

فروغی در پاسخ به این سوال که آیا اقدام وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام در توزیع روزانه چندصدتن مرغ گرم و منجمد در بازار می تواند ثبات را به بازار مرغ بازگرداند؟ گفت: شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را وارد بازار کرده و قیمتها را شکسته است. این اقدام چون پشتوانه ای ندارد در بلند مدت اثرگذار نخواهد بود، زیرا ذخایری که وارد بازار می شود باید جایگزین داشته باشد. برای حل این موضوع باید کارهای اساسی تری کرد. در حقیقت بایستی نهاده به اندازه کافی با قیمت مصوب دراختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و قیمت ها واقعی تر دیده شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قیمت مصوب مورد نیاز نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود

رئیس اتاق استان کرمان گفت: تحمیل مالیات و عوارض جدید زمینه مشارکت مردم را از بین می‌برد و زمینه جذب تسهیلات برای تامین مالی از بازار سرمایه باید فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در نود و هفتمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان، مهدی بخشی دادستان و جمعی از مسئولین استان و نمایندگان صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و اصناف کرمان برگزار شد، اظهار داشت: همراهی مدیران استانی در سال گذشته اتفاقات خوبی در قالب شورای گفت‌وگو رقم زد و در سطح کشوری توانستیم رتبه اول را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما در سال جاری این است که چگونه زمینه مشارکت مردم را در سال جهش تولید با مشارکت مردم فراهم کنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی این فرمان را صادر کردند و باید موانع پیش رو در جهت جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه تامین مالی یکی از ارکان مشارکت مردم از طریق سرمایه‌های خرد و کوچک مردمی است، ادامه داد: دشواری تامین مالی از سیستم بانکی کاملاً روشن است؛ بنابراین اتکای ما به بازار سرمایه است و اگر بتوانیم آن را به خوبی آگاهی بدهیم می‌توانیم موفقیت‌هایی داشته باشیم.

طبیب‌زاده با بیان اینکه رئیس سازمان بورس کشور 24 و 25 اردیبهشت‌ماه با یک تیم کارشناسی به کرمان سفر می‌کنند، افزود: طی این دو روز دوره‌های آموزشی در کرمان نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید زمینه جذب تسهیلات را برای تامین مالی از بازار سرمایه فراهم کرد، گفت: همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان 24 تا 27 اردیبهشت ماه در کرمان برگزار می‌شود و امیدواریم در این همایش به نتایج لازم برای توسعه اقتصادی در استان برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه موانع جلب مشارکت مردم برای تحقق شعار سال احصا شده است، ادامه داد: این موارد به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ساز و کار موجود بازار یکی از موانع است که با مداخله دولت و قیمت گذاری دستوری انجام می‌شود، افزود: تحمیل هرگونه مالیات و یا عوارض جدید می‌تواند زمینه مشارکت مردم را از بین ببرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است