Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، این شرکت در راستای پاسخگویی و اطلاع‌رسانی شفاف نسبت به خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس در تاریخ ۳۰ آبان ماه سال جاری با عنوان «نارضایتی از قطع گاز بیش از ۴۰ جایگاه گاز طبیعی استان» اظهار کرد:

۱. مدیریت تمامی جایگاه‌های CNG در سطح استان که موظف به تامین سوخت گاز خودروها می‌باشند بر عهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بوده و هرگونه تصمیم برای قطع و وصل گاز توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که سایر انواع ایستگاه‌های گاز طبیعی استان که مشتمل بر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز بوده و وظیفه گازرسانی به واحدهای مسکونی تجاری و صنعتی را بر عهده دارند تحت مدیریت شرکت گاز استان اصفهان است که در سال جاری تاکنون هیچ‌گونه قطع گاز رخ نداده و با توجه به برنامه‌های مدیریت تعمیرات و نگهداری در حال خدمات‌رسانی ۲۴ ساعته هستند.

۲. بر اساس ابلاغیه دیوان محاسبات استان اصفهان در تاریخ ۵ تیر ماه سال جاری و بر اساس آیین نامه شماره ۵۳۴۰۷ت/۵۷۱۳۵ تاریخ ۹۶/۵/۱۱ اعلام جایگاه‌های فاقد گواهی استاندارد توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی طی برنامه‌ریزی مدون به گونه‌ای که کمترین تبعات اجتماعی و سیاسی را داشته باشد، لیست جایگاه‌های ملزم به قطع گاز را به شرکت گاز استان اصفهان اعلام می‌نماید. لذا برنامه‌ریزی و مدیریت قطع گاز جایگاه‌های سی ان جی در اختیار شرکت گاز استان اصفهان نبوده و طبق ابلاغیه فوق‌الذکر بر عهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌باشد. ضمن اینکه قطع گاز ۴۰ جایگاه در یک زمان واحد نبوده و به طور مستمر طی شش ماه گذشته و با اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و صرفاً به دلیل عدم رعایت استانداردهای فنی جایگاه داران بر اساس اعلام کتبی اداره استاندارد به شرکت مذکور صورت پذیرفته است.

۳. هر گونه تغییر در فرآیند فوق باید توسط سازمان‌های متولی و نظارتی مصوب و به شرکت گاز استان اصفهان اعلام گردد؛ بدیهی است شرکت گاز استان اصفهان در راستای گازرسانی ایمن و پایدار هرگونه مصوبه اعلام شده را اجرا خواهد نمود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که با توجه به فشار بالای گاز در جایگاه‌های سی ان جی او بهره برداری از جایگاه‌های فاقد شرایط استاندارد دارای تبعات ایمنی برای شهروندان و تبعات حقوقی برای متولیان امر را در پی خواهد داشت.

این شرکت مفتخر است که همچون گذشته گاز ایمن و مستمر به مصرف کنندگان از جمله صنایع بزرگ و استراتژیک و جایگاه های سی ان جی را تامین نموده و با مدیریت گازرسانی به بیش از یک میلیون و ۷۸۷ مشترک و بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه در سطح استان تاکنون ضعفی در توزیع پایدار گاز در این استان نداشته است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ک/

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز استان اصفهان استاندارد رعایت استانداردها شرکت پخش فرآورده های نفتی شرکت گاز استان اصفهان قطع گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت با خط لوله نداریم

به گزارش خبرنگار مهر ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته و به دنبال کاهش آن هستیم البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا ترانزیتی با کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه چه میزان صرفه جویی از طریق انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به خطوط لوله صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

ادامه دارد…

کد خبر 6094284 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی