Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به دستگیری ۴۵ زمین‌خوار در استان گفت: بیش از ۲۰۱ هزار مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شده که ارزش آن بیشتر از ۱۵۸ میلیارد تومان است. - اخبار استانها -

سرهنگ فاضل دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه پلیس قاطعانه با کسانی که آرامش و نظم جامعه را برهم بزنند، برخورد می‌کند، اظهار داشت: با شکل‌گیری پلیس امنیت اقتصادی در استان، پرونده‌های جرایم و فساد اقتصادی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است و در همین 8 ماهه ابتدای امسال یکهزار و 444 فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان را بیش از 29 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان برخورد با دست‌اندازان و متجاوزان به عرصه‌های ملی را از دیگر مأموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی برشمرد و گفت: از ابتدای امسال 27 فقره زمین‌خواری در استان کشف و 201 هزار و 989 مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی توضیح داد در این پرونده‌ها 45 زمین‌خوار دستگیر شدند ضمن اینکه کارشناسان ارزش ریالی این عرصه‌های رفع تصرف شده را 158 میلیارد و 648 میلیون تومان اعلام کردند.

دادگر با اشاره به کشف 38 میلیارد و 760 میلیون تومان کالای احتکار شده در استان بیان داشت: در همین مدت 48 فقره احتکار در استان شناسایی و 40 نفر هم دستگیر شدند.

لیست زمین‌خواری‌ها در سایه ناکارآمدی‌های مسئولان و ارائه رانت‌های خاص بلند و مطول است زمین‌خواری ‌هفت‌سنگان چگونه شکل گرفت؟ / وقتی "رئیس قوه قضائیه" به داد عدالت رسید طرح مقابله با "زمین‌خواری" یا معامله با زمین‌خواران؟

وی در ادامه به افزایش 40 درصدی کشفیات موادمخدر در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون 8 و نیم تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش 7 درصدی وقوع سرقت‌ها در استان گفت: درصد کشفیات پلیس در این بخش 64 درصد افزایش یافته ضمن اینکه وقوع سرقت منازل، مغازه، قطعات خودرو، کیف قاپی و جیب بری و غیره روندی کاهشی داشته است.

وی با بیان اینکه جرایم در حوزه فضای مجازی 22.5 درصد کمتر از 8 ماهه پارسال شده است، گفت: 93 درصد پرونده‌های پلیس فتا، کشف شده است در عین حال برخی جرایم از جمله کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت و جرایم علیه افراد و مزاحمت‌های اینترنتی 34 درصد رشد دارد.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زمین خواری رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از اراضی ملی در بخش رونیز روستای ماهفرخان شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی و با همکاری عوامل اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین‌خواران رهاسازی کردند.

فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ اکبرپور بر همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری، قاچاق و فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6086913

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان