Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در قوه مقننه در آستانه روز مجلس تاکید کرد منتخبان ملت باید در مسیر خدمت صادقانه به ملت ایران گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی همزمان با فرارسیدن دهم آذرماه، روز مجلس پیامی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه "

دهم آذر، سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد، آیت الله سید حسن مدرس اعلی الله مقامه الشریف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ مردی که خواهان مجد و عظمت ایران اسلامی بود.

کسی که حبس و سیلی و تبعید و شهادت، او را در برابر آفتاب حقیقت و آزادگی، تسلیم نساخت و چون کوه در مقابل نامردمی ها و ستم گری ها، ایستاد و تا پایان، بر آرمان هایش، استوار ماند.

بی شک، شهید سید حسن مدرس، از نمادهای بارز تلفیق سیاست مداری و شریعت مداری در دوران معاصر به شمار می رود. مجتهدی با درایت، سیاستمداری با کفایت و بیگانه ستیز و نماینده ای ساده زیست، شجاع و باتقوا که با چهار دوره مسئولیت نمایندگی مردم تهران، نام مبارکش در صفحات زرین تاریخ ملت ایران، جاودانه گشت.

شخصیتی که در صراحت لهجه، شجاعت، آزادی خواهی، سیاست پیشگی و دین مداری، همچنان پس از گذشت قریب به نود سال، نام ماندگارش، چون ستاره ای فروزان، در آسمان سیاست و دیانت، می درخشد و پژواک صدای رسایش که می گفت: " سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست" همواره در گوش تاریخ انقلاب اسلامی، می پیچد.

مدرس، در شرایطی پا به عرصه مبارزه نهاد که ایران مظلوم، جولانگاه قدرت های انگلیس و روس و سال ها، اسیر اجانب بود و استبداد رضاخانی، همه را به رعب و وحشت انداخته بود و سایه شوم بیگانگان، عرصه را بر مبارزان و  روشنفکران، تنگ و بسیاری را به انزوای سیاسی کشانیده بود.

در اهمیت این چهره ماندگار تاریخ سرزمین، همین بس که بنیانگذار نظام، حضرت امام( ره) خود را  شیفته آن بزرگوار می دانست و چنان تحت تاثیر شخصیت وی قرار گرفته بود که بارها از شهر مقدس قم به تهران سفر می کرد تا ضمن حضور در جلسات مجلس شورای ملی‌، به عنوان تماشاچی‌، شاهد تلاش های شهید مدرس‌، در مجلس آن زمان باشد.

امید است نمایندگان ملت ایران، با تاسی به اندیشه های نورانی شهید مدرس، رضوان الله تعالی علیه، و الهام از آرمان های مقدس امام راحل و تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب، ادامه دهنده راه آن بزرگوار  باشند و در  مسیر خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران، موفق و سربلند باشند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند

به گزارش صدای ایران از ایرنا از حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی روز شنبه در مراسم اقامه عزای امام جعفرصادق (ع) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی (ره) مشهد افزود: حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند و باید برای دفاع از ذخایر شیعی تدابیر هوشمندانه‌ای داشته باشد.

وی گفت: حوزه باید عالم به زمان خود و فرهنگ‌های رایج روزگارش باشد و از سیاست و سیاست مداران زمان با خبر و دنیای خودش را بشناسد و از آنچه که در غرب، مراکز نظامی، اماکن صنعتی و نظام بانکداری اطلاع جامع داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: حوزه علمیه علاوه بر عالم بودن و نگهبانی از ارزش‌های دینی، و صیانت از عزت، شرف و استقلال ملت باید اهل عمل باشد، چرا که اگر از پیشرفته‌ترین فنون و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف دانش برخوردار باشد، اما اهل عمل نباشد در انجام رسالتش موفق نخواهد شد.

وی افزود: حوزه با مردم و در میان مردم باشد، چرا که اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، عقیده، فرهنگ، اخلاق، ادب و حجاب و عفاف ملت باقی بماند.

آیت الله حسینی خراسانی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت مایه چشم روشنی رهبر معظم انقلاب هستند.

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرماندهی فرمانده کل قوا و فقیهی از مکتب امام صادق (ع) توانست مراکز حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و گنبد آهنین این رژیم منحوس را در هم کوبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم پشتوانه حوزه‌های علمیه هستند، یکی از دلایل پایداری روحانیت را، حمایت ملت خواند و افزود: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند.

وی به وضعیت معیشت طلاب و روحانیت اشاره و بیان کرد: اگر معیشت سامان نگیرد، از هر قشر و ملتی که نیز باشند، دچار آسیب خواهند شد، البته با قناعت، زهد و مجاهدت می‌شود شرایط زندگی را مدیریت کرد، اما باید مشکل معیشت به صورت اساسی حل شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان