Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۲ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان مرد و زن به تعداد ۱۶۴ نفر در شهرهای زنجان و ابهر فعالیت می‌کنند همچنین در سه مرکز توانبخشی روزانه نیز تعداد ۲۰۰ سالمند در شهرهای خدبنده و زنجان تحت پوشش قرار دارند.

این مسؤول، اجرای طرح توانمندسازی سالمندان به تعداد ۱۷۰ نفر در شهرستان های زنجان، ابهر و خدبنده را از جمله برنامه های بهزیستی استان ذکر کرد و گفت: ویزیت در منزل سالمندان بسترگرا به تعداد ۶۰ نفر و مراقبین رسمی و غیررسمی گروه‌های هدف به تعداد ۱۲۰ نفر توسط بهزیستی استان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از طرفی سالمندانی که نیاز به نگهداری در مراکز بهزیستی دارند، با توجه با سیاست سازمان مقرر شده این گروه در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد رسیدگی قرار گیرند.

محمدی افزود: ۲ موسسه غیردولتی مردم نهاد " بنیاد فرزانگان مهر آفرین و پیشکسوتان خدابنده" در استان فعال هستند و از طرفی بهزیستی استان از زمان شیوع کرونا تا کنون در سه محور مراکز دولتی و غیردولتی، پشتیبانی، اطلاع رسانی و آگاهسازی اقدامات وسیع و گسترده ای را در زمینه پیشگیری از مددجویان تحت پوشش بیش از ۸۹ دستورالعمل را به مراکز تحت پوشش ارسال  کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: نظارت مستمر کارشناسان استان و شهرستان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز سالمندان انجام گرفته و در ارتباط با تهیه و تامین  اقلام بهداشتی و ضدعفونی مراکز شبانه روزی و حمایت های نقدی به جامعه  هدف، پرسنل و کارکنان مراکز در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ممنوعیت در پذیرش سالمندان، انجام واکسیناسیون فصلی در تمامی مراکز شبانه روزی به ویژه سالمندان و پرسنل توسط شبکه بهداشت شهرستان های تابعه انجام گرفته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به موج سوم شیوع کرونا و تاکید بر رعایت دقیق موارد مندرج در بخشنامه و پروتکل های بهداشتی نظارت کارشناسان در ارتباط با مراکز شبانه روزی تحت نظارت تمامی بخشنامه ها بازنگری شده است.

بنابر آخرین آمار اعلام شده از سوی بهزیستی استان، هم اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۲۸ هزارو ۹۵۸ نفر تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد ۶۵ درصد معادل ۱۸ هزارو ۴۴۲ خانوار مستمری بگیر و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند هستند.

برچسب‌ها کرونا سالمندان زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سالمندان زنجان سازمان بهزیستی کشور کرونا سالمندان زنجان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور بهزیستی استان شبانه روزی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند