Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@23:59:05 GMT

نمکی: مسئولان باید نظارت‌ها را بالا ببرند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۵۵۱۳

‍‍‍‍‍‍

وزیر بهداشت: بعد از پیک پاییزه منتظر پیک زمستانه هستیم به خصوص در مناطق جنوبی کشور؛ همچنین در مناطقی که قرمز، نارنجی و زرد اعلام می‌کنیم، مسئولان باید نظارت‌ها را بالا ببرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر نمکی در اجلاس مجازی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور افزود: مکانی در حاشیه شهر‌ها برای خدمات سرپایی آماده می شود تا برای افرادی که زیر پوست شهر در حال تردد هستند جدا شود، در غیر این صورت بیمارستان‌ها باید بار این موارد را به دوش بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مراکز کرونا در تمام استان‌ها باید از غیر کرونا از جمله بیمارستان‌ها و خدمات سرپایی کاملا جدا شود.   در بیمارستان‌ها حتما باید از تست pcr استفاده و تست رپید در خدمات سرپایی و بعد از ۲۰ دقیقه حتما باید تکلیف بیمار مشخص شود.

مراکز خدمات سرپایی کرونا باید توسعه یابد
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته سرپایی خدمات کرونایی در تمام استان‌ها و به خصوص در حاشیه شهر‌ها باید توسعه یابد به طوری که برای هر جمعیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر مراکز سرپایی کافی در نظر گرفته شود.
دکتر نمکی در اجلاس مجازی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور افزود: از تمام رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهم که نظارت مستمر بر اجرای شیوه نامه‌ها را داشته باشند، زیرا شکستن هر دستورالعملی منجر به مرگ عده‌ای خواهد شد و از طرفی ما با یک موج زمستانی روبه رو هستیم که در تمام جهان رخ خواهد داد.
وی گفت: با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها و کاهش تهویه، شیوع بیماری در فضا‌های سربسته بالا می‌رود و باید مراقب بود که در نقاط قرمز و نارنجی و زرد تمام دستورالعمل‌های تعریف شده به دقت اجرا و نظارت شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در حاشیه شهر‌های بزرگ که جمعیت حاشیه نشین بالاست و این جمعیت به نقاط مختلف شهر‌ها تردد دارد باید از ظرفیت بسیج و مساجد و مدارس برای برپایی مراکز خدمات سرپایی استفاده کرد و اگر این ظرفیت‌ها نبود با استقرار کانکس خدمات سرپایی ارائه داد، زیرا اگر خدمات سرپایی توسعه پیدا نکند بار مراجعات با تأخیر بر بیمارستان‌ها اعمال خواهد شد.
دکتر نمکی افزود: در برخی استان‌ها مشاهده می‌کنم که پایگاه‌های سلامت به صورت دو منظوره برای خدمات سرپایی کرونا هم استفاده می‌شود که این کار عالمانه نیست و نباید به هیچ عنوان بیمار کرونایی و غیرکرونایی به یک مرکز مراجعه کنند، باید تمام مراکز خدمات کرونا با فاصله از مراکز غیرکرونایی جدا شوند.
وی در خصوص آزمایش‌های سریع کرونا گفت: بیمارستان‌ها نباید از آزمایش سریع استفاده کنند و همچنان آزمایش پی سی آر باید روزانه حداقل ۴۰ هزار مورد انجام شود و از آزمایش سریع فقط در مراکز خدمات سرپایی استفاده شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید کرد: باید مراقب باشیم افرادی که با فرد مثبت در ارتباط بودند شناسایی شوند و همچنین تلاش داریم شرایط قرنطینه را در خارج از خانه‌ها مهیا کنیم.
وی گفت: با مساعدت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و سایر نهاد‌ها از ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها برای قرنطینه استفاده خواهیم کرد، اما همه دانشگاه‌ها باید تا پایان امروز تعداد تخت مورد نیاز استان خود را برای قرنطینه در این اماکن مشخص کنند و همچنین تیم پزشک و پرستار برای مراقبت از افراد در قرنطینه در نظر گرفته شوند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: اجلاس ، دانشگاهها ، مجازی ، نمکی ، برگزاری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اجلاس دانشگاهها مجازی نمکی برگزاری رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی بیمارستان ها خدمات سرپایی وزیر بهداشت مراکز خدمات شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش مشرق، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روزهای اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آنها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۵ مامای استان قم
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • قدردانی از ماما‌های استان در روز جهانی ماما
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟