Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شبانه‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۵۰ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری ، نسبت به روز قبل ۰.۶ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شبانه‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۵۰ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۶ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۲۰.۸ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۳ الی ۴ انجام شده است.

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی:

۱- محور رامیان – اولنگ – شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۳- محور شهداد – نهبندان، واقع در استان کرمان، از مورخ ۲۵ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور خرم آباد – پلدختر، واقع در استان لرستان، از مورخ ۶ بهمن ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۵ – محور قزوین - همدان کیلومتر ۱۱۰، واقع در استان همدان، از مورخ ۲۲ فروردین ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۶ - محور فرعی سی سخت – پادنا، واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، از مورخ ۲۲ آبان ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۷ – محور گنجنامه - تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ ۱ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۸ – محور سروآباد - پاوه، واقع در استان کردستان، از مورخ ۳ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۹ – محور وازک - بلده، واقع در استان مازندران، از مورخ ۳ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۰ – محور پونل - خلخال، واقع در استان گیلان، از مورخ ۶ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۱ – محور گناوه - بوشهر (رفت و برگشت)، واقع در استان بوشهر، از مورخ ۸ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۲ – محور پدافند جنوب غرب - امیدیه، واقع در استان خوزستان، از مورخ ۸ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای:

الف) تهران و محورهای منتهی به آن:

۱ – محور هراز (حد فاصل آب اسک تا منظریه)، واقع در استان مازندران، از مورخ ۲۳ شهریور لغایت ۲۶ آذر ۹۹، از ساعت ۱۲ الی ۱۸ روزهای شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۸ روزهای یکشنبه تا سه شنبه و از ساعت ۷ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری از کیلومتر ۷۵ الی ۹۸، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۲ - آزادراه قزوین - کرج - تهران (باند جنوبی)، (حد فاصل تیر ۱۱۸۰( آبیک) الی تیر ۲۰۰ (گرمدره))، واقع در استان البرز، از مورخ ۱ مهر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات بهسازی و لکه‌گیری، حدفاصل تیر ۱۱۸۰ الی تیر ۲۰۰، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۳ - آزادراه تهران - کرج - قزوین (باند شمالی)، واقع در استان البرز، از مورخ ۱ مهر لغایت ۱۳ اسفند ۹۹، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات بهسازی و لکه‌گیری از کیلومتر ۱۰ الی ۵۰ (حدفاصل پل فردیس تا پل هشتگرد)، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۴- محور اسلامشهر- احمد آباد مستوفی (از تقاطع اتوبان آزادگان تا پل اتوبان ساوه)، واقع در استان تهران، از مورخ ۲۵ شهریور لغایت ۲۵ آذر ۹۹، از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا سه شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهار شنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت، کیلومتر ۰ الی ۸، تردد همزمان با اجرای عملیات در صورت انسداد مسیر تردد از مسیر جایگزین آزاد راه تهران - ساوه و یا بزرگراه آزادگان، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۵- محور اسلامشهر- احمد آباد مستوفی (بعد از پل اتوبان ساوه تا تقاطع اتوبان آزادگان)، واقع در استان تهران، از مورخ ۲۶ آذر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا سه شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهار شنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت، کیلومتر ۰ الی ۸، تردد همزمان با اجرای عملیات در صورت انسداد مسیر تردد از مسیر جایگزین آزاد راه تهران- ساوه و یا بزرگراه آزادگان، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۶- محور تهران - رودهن و بالعکس (کمربندی جنوبی بومهن)، واقع در استان تهران، از مورخ ۱ مهر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۱۲ الی ۱۷ روزهای شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۷ روزهای یکشنبه تا سه شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصل دار، از کیلومتر ۲۲ الی ۵۰۰+۳۱، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۷- آزاد راه قم – تهران، واقع در استان قم، از مورخ ۵ مهر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۷ الی ۱۷ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و همچنین از ساعت ۷ الی ۱۶ روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته و از ساعت ۸ الی ۱۵ روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات پروژه تهیه نیوجرسی بتنی مفصلی و نصب، کیلومتر ۳۰ الی ۵۵، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۸- آزاد راه تهران – قم و بالعکس، واقع در استان تهران، از مورخ ۵ مهر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۷ الی ۱۷ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و همچنین از ساعت ۷ الی ۱۲ روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته، به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات مرمت و نصب نیوجرسی‌های بتنی مفصلی دار رفوژ میانی، کیلومتر ۳۵ الی ۶۳، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۹- محور کرج – چالوس (محدوده پیچ آینه)، واقع در استان البرز، از مورخ ۱۲ مهر لغایت ۳۰ آذر ۹۹ (به غیر از تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ مهر)، از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه و از ساعت ۸ الی ۱۶ روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر هفته، به غیر از روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات تعمیر اساسی گالری، کیلومتر ۴۰۰+۶۴، محور فوق به صورت مقطعی مسدود بوده، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۱۰- محور کرج – چالوس (محدوده سه راهی کندر تا خوزنکلا)، واقع در استان البرز، از مورخ ۶ آبان لغایت ۱۹ اسفند ۹۹، از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه و از ساعت ۸ الی ۱۶ روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر هفته، به غیر از روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات حفاری جهت گاز رسانی، از کیلومتر ۳ الی ۱۲، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۱۱- آزادراه قزوین - کرج - تهران (باند جنوبی) (حدفاصل امامزاده طاهر تا پمپ بنزین آفتاب)، واقع در استان البرز، از مورخ ۱۱ آبان لغایت ۱۵ آذر ۹۹، از ساعت ۲۲ الی ۴ صبح روز بعد، روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات بهسازی و لکه‌گیری از کیلومتر ۳۱ الی ۱۳ (حدفاصل امامزاده طاهر تا پمپ بنزین آفتاب)، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۱۲ – محور هراز (مسیر شمال به جنوب- خروجی تونل شماره یک امامزاده هاشم)، واقع در استان مازندران، از مورخ ۱ آذر لغایت ۱ دی ۹۹، به صورت ۲۴ ساعته، به دلیل اجرای عملیات دیوار پای ترانشه، از کیلومتر ۱۰۲ الی ۱۰۳، یک لاین از محور مسدود بوده و تردد از لاین مجاور، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۱۳- آزادراه قزوین – کرج و بالعکس (محدوده هشتگرد)، واقع در استان البرز، از مورخ ۲۸ آبان لغایت ۲۰ آذر ۹۹، از ساعت ۹ الی ۱۵، روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات جمع آوری سامانه‌های اخذ الکترونیکی عوارض، کیلومتر ۵۰۰+۳۴، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۱۴- محور قدیم تهران – ساوه و بالعکس (شهرک صنعتی پرند)، واقع در استان تهران، از مورخ ۹ آذر لغایت ۱۵ بهمن ۹۹، از ساعت ۹ الی ۱۶، به دلیل اجرای عملیات احداث تقاطع غیر همسطح، کیلومتر ۷ الی ۸، محور فوق در زمان اجرای عملیات مسدود بوده و تردد مسیر ساوه به تهران (باند شمالی) از ورودی شهرک صنعتی پرند و مسیر تهران به ساوه (باند جنوبی) از کنار گذر احداثی با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

اصفهان:

۱- محور شهر کرد- اصفهان، واقع در استان اصفهان، از مورخ ۱ آذر لغایت ۲۲ آذر ۹۹، به صورت ۲۴ ساعته، به دلیل اجرای عملیات نصب راه اندازی WIM، کیلومتر ۵۰۰+۱، تردد همزمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

قم:

۱- آزاد راه قم – تهران، واقع در استان قم، از مورخ ۵ مهر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۷ الی ۱۷ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و همچنین از ساعت ۷ الی ۱۶ روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته و از ساعت ۸ الی ۱۵ روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات پروژه تهیه نیوجرسی بتنی مفصلی و نصب، کیلومتر ۳۰ الی ۵۵، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۲- آزاد راه قم – تهران (باند غربی)، واقع در استان قم، از مورخ ۱۲ مهر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۸ الی ۱۷ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه و همچنین از ساعت ۸ الی ۱۴ و روزهای سه شنبه، پنجشنبه هر هفته به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت، کیلومتر ۱۵ الی ۰، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۳- محور کمربندی جنوبی قم – اراک، واقع در استان قم، از مورخ ۱۲ مهر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۸ الی ۱۷ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و همچنین از ساعت ۸ الی ۱۴ و روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت، کیلومتر ۰ الی ۵۰۰+۱۱، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۴- محور قدیم قم – تهران، واقع در استان قم، از مورخ ۱۲ مهر لغایت ۲۰ اسفند ۹۹، از ساعت ۱۴ الی ۱۷ روزهای شنبه و از ساعت ۸ الی ۱۷ و روزهای یکشنبه و دوشنبه و همچنین از ساعت ۸ الی ۱۴ روزهای سه شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت، کیلومتر ۴۰ الی ۲۶، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

گیلان:

۱- آزاد راه رشت - قزوین (شمال به جنوب – پل زیتون)، واقع در استان گیلان، از مورخ ۲۰ آبان لغایت ۳۰ بهمن ۹۹، روزهای شنبه از ساعت ۱۲ الی ۱۶، روزهای یکشنبه تا سه شنبه از ساعت ۷ الی ۱۶ و روزهای چهارشنبه از ساعت ۷ الی ۱۲ هر هفته به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات ترانشه و کوله A۲پ ل شماره ۶، کیلومتر ۳۹ الی ۴۰۰+۳۹، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

مازندران:

۱ – محور هراز (حد فاصل آب اسک تا منظریه)، واقع در استان مازندران، از مورخ ۲۳ شهریور لغایت ۲۶ آذر ۹۹، از ساعت ۱۲ الی ۱۸ روزهای شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۸ یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری، از کیلومتر ۷۵ الی ۹۸، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۲ – کمربندی آمل (شمالی و جنوبی آمل)، واقع در استان مازندران، از مورخ ۵ مهر لغایت ۲۶ آذر ۹۹، از ساعت ۱۲ الی ۱۷ روزهای شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۷ یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات تعویض گاردریل با نیوجرسی بتنی، از کیلومتر ۰ الی ۱۲، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۳ – بزرگراه بابل -آمل، واقع در استان مازندران، از مورخ ۵ مهر لغایت ۲۶ آذر ۹۹، از ساعت ۱۲ الی ۱۷ روزهای شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۷ یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، از ساعت ۷ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات تعویض گاردریل با نیوجرسی بتنی، از کیلومتر ۵ الی ۲۵، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

۴ – محور هراز (مسیر شمال به جنوب- خروجی تونل شماره یک امامزاده هاشم)، واقع در استان مازندران، از مورخ ۱ آذر لغایت ۱ دی ۹۹، به صورت ۲۴ ساعته، به دلیل اجرای عملیات دیوار پای ترانشه، از کیلومتر ۱۰۲ الی ۱۰۳، یک لاین از محور مسدود بوده و تردد از لاین مجاور، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

کد خبر 458534

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترافيک محدودیت ترافیکی حوادث ترافیکی آخرین وضعیت ترافیک وضعیت ترافیکی جاده های کشور راه ها و جاده ها ممنوعیت تردد خودرو تردد خودرو محدودیت تردد ممنوعیت تردد جاده ای افزایش تردد سامانه های ترددشمار محدودیت های تردد ترددهای غیرمجاز کاهش تردد جاده ای محورهای مواصلاتی محدودیت های ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور محور هراز محور کرج چالوس محورهای مازندران لغزندگی محورها محور شمال محور فرعی شمشک دیزین محور شهداد نهبندان محور خرم آباد پلدختر محور قزوین همدان محور گنجنامه تویسرکان محور سروآباد پاوه محور وازک بلده محور پونل خلخال محور گناوه بوشهر آزادراه قزوین کرج تهران آزادراه تهران کرج قزوین محور تهران رودهن آزاد راه قم تهران محور قدیم تهران ساوه محور قدیم قم تهران آزاد راه رشت قزوین کمربندی آمل مداخلات جوي ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه ساعت ۷ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته محدودیت و رعایت احتیاط انجام می شود دلیل نبود ایمنی کافی مسدود روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته دلیل اجرای عملیات بهسازی تردد همزمان با اجرای عملیات چهارشنبه و همچنین از ساعت روزهای یکشنبه تا سه شنبه غیر از روزهای پنجشنبه هفته به غیر از روزهای ساعت ۷ الی ۱۷ روزهای واقع در استان مازندران شنبه و پنجشنبه هر هفته مورخ ۱۲ مهر لغایت واقع در استان تهران واقع در استان البرز مورخ ۵ مهر لغایت الی ۱۷ روزهای شنبه واقع در استان قم روزهای سه شنبه ساعت ۹ الی ۱۵ شنبه تا سه شنبه ساعت ۸ الی ساعت ۱۲ الی شنبه و از ساعت الی ۱۵ روزهای کیلومتر ۰ الی روکش آسفالت مورخ ۱ آذر نیوجرسی بتنی شنبه هر هفته روزهای جمعه آبان لغایت مسدود بوده لکه گیری راه تهران آذر لغایت محور هراز کیلومتر ۳ آزاد راه ۶ آذر ۹۹ لغایت ۱ الی ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟

تعطیلات رسمی بخشی حیاتی از بافت فرهنگی و اجتماعی هر ملتی است و فراهم‌کردن زمانی برای دوری از کارهای روزمره بسیار ضروری است.

به گزارش ایسنا، کشورها با توجه به فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، روزهای ملی، یادبود یا روزهایی برای بزرگداشت برخی رویدادهای تاریخی خاص در منطقه است. تعطیلات رسمی معمولاً در قوانین ملی مشخص می‌شوند و به عنوان روزهای غیر کاری هستند. اگرچه معمول است که افراد در این روزها کار کنند و اغلب نرخ ساعتی بالاتر یا یک روز تعطیل اضافی دریافت می‌کنند.

تفاوت بسیاری در تعداد تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف وجود دارد و در این گزارش کشورهایی با بیشترین و کمترین تعطیلات بررسی شده است.

کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل نپال با تعطیلات رسمی ۳۹ روزه

فرهنگ متنوع نپال مانند میانمار،  به بسیاری از تعطیلات عمومی مذهبی و غیر مذهبی این کشور کمک می‌کند. جمعیت ۳۰ میلیون نفری آن را هندوها تشکیل می‌دهند که اکثریت هستند. با این حال، نپال همراه با تعداد قابل توجه تعطیلات رسمی خود دارای یک هفته کاری ۶ روزه استاندارد است و اکثر مشاغل دولتی و خصوصی فقط در روزهای شنبه تعطیل می‌شوند.

میانمار با تعطیلات ۳۲ روزه

آرایش چندفرهنگی میانمار به آن کمک می‌کند تا جایگاه اول این فهرست را حفظ کند. این کشور نه تنها بیشترین تعطیلات رسمی را در بین کشورهای آسیایی، بلکه در جهان دارد. جمعیت ۵۳ میلیون نفری این کشور آسیای جنوب شرقی شامل بیش از ۱۳۰ گروه قومی است که مجموعاً به بیش از ۱۰۰ زبان صحبت می‌کنند.

ایران با تعطیلات رسمی ۲۶ روزه

اکثر تعطیلات رسمی ایران بر اساس روزها و رویدادهای مهم در تقویم اسلامی است. از آنجایی که ایران از هر دو تقویم هجری شمسی و قمری استفاده می‌کند، تاریخ‌های معینی برای تعطیلات رسمی آنها وجود دارد.

سریلانکا با تعطیلات رسمی ۲۵ روزه

سریلانکا با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر، محل زندگی زبان‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است. به این ترتیب، بسیاری از تعطیلات رسمی سریلانکا مذهبی هستند.

بنگلادش با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه به عنوان کشوری است که تعطیلات رسمی زیادی دارد.

مصر با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه شناخته می‌شود البته برخی از خدمات مانند آرایشگاه‌ها در روز دوشنبه به جای روز واقعی تعطیلات عمومی خاص تعطیل می‌شوند.

کامبوج با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه و هند با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه نیز از جمله کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل است.

مالزی با تعطیلات رسمی ۲۱ تا ۲۵ روزه که با توجه به ایالت متفاوت است. البته برخی دیگر از کشورهایی که تعطیلات رسمی زیادی را دارند عبارتند از چین، هنگ‌کنگ، پاکستان، ترکیه و تایلند است.

کدام کشورها کمترین تعداد تعطیلات رسمی را دارند؟

برخی از کشورها تعطیلات رسمی زیادی ندارند. به عنوان مثال، مکزیک کمترین تعطیلات را در بین کشورهای بزرگ دارد. مکزیک تنها هشت روز تعطیل رسمی را هر سال به رسمیت می‌شناسد. چند کشور دیگر نیز وجود دارند که کمتر از ۱۰ تعطیلات دارند.

طبق گزارش ورد پاپولیشن، سوئیس با تعطیلات رسمی هفت تا ۱۵ روزه، اکوادور با تعطیلات رسمی ۸ تا ۹ روزه و انگلستان با تعطیلات رسمی ۸  روزه، کانادا با تعطیلات رسمی ۸ تا ۱۲ روزه، برزیل با تعطیلات رسمی ۹ روزه، تایوان با تعطیلات رسمی ۹ روزه، بلژیک با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه و جمهوری ایرلند با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه  از جمله این کشورها هستند و کارمندان آنها ممکن است به اندازه سایر کشورها مرخصی نگیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه