Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رینات مکسیتوف» مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور که در زمینه تولید واکسن کرونا فعال است، روز یکشنبه گفت ویروس از بین نخواهد رفت ولی همه‌گیری قطعاً به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی پیش‌بینی کرد قطعاً همه‌گیری در سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این کارشناس، همه‌گیری زمانی پایان خواهد یافت که به لطف واکسیناسیون گسترده، جمعیت بیشتری با این بیماری مواجه شود و ایمنی جمعی کافی ایجاد گردد. با این حال طبق نظر وی، این که گفته شود ویروس در زمانی خاص و سریع از بین می‌رود، نادرست است.

تاکنون دو واکسن ضد ویروس کرونا در روسیه ثبت شده که یکی از آن‌ها «اسپوتنیک وی» ساخت مرکز تحقیقات ملی «گامالیا» وابسته به وزرات بهداشت روسیه و دیگری «اپی‌واکرونا» Epivaccorona است که مرکز وکتور در حال تولید آن است. انتظار می‌رود یک واکسن دیگر هم که مرکز علمی فدرال «چوماکوف» آکادمی علوم روسیه بر روی آن کار می‌کند، به زودی به ثبت برسد.

پیشتر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که تاثیرگذاری واکسن «اسپوتنیک-V» این کشور ۹۵ درصد بوده و قیمت آن تقریبا نصف موارد مشابه است.

بر اساس بیانیه این نهاد روس که مسئول تولید واکسن کرونای تولیدی این کشور است، ۴۲ روز پس از تزریق دوز نخست این واکسن، تاثیرگذاری آن به ۹۵ درصد رسیده، این در حالی است که تاثیرگذاری این واکسن در ۲۸ روز نخست ۹۱.۴ درصد بوده است.

در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه ۴۰ هزار داوطلب شرکت کردند که ۲۰ هزار نفر آنها پیشتر دوز نخست آن را دریافت کرده بودند.

در واکسن روسی کرونا چند عوارض جانبی نظیر درد در محل تزریق واکسن، سردرد و تب مشاهده شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونای این کشور در بلاروس، ونزوئلا، امارات و چند کشور دیگر نیز انجام شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه واکسن کرونا همه گیری کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر از دواطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری تخصصی ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، فردا آخرین مهلت انتخاب رشته است.

وی افزود: پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

کریمیان تصریح کرد: در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

وی گفت: برای مشاهده فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ و بارگذاری فایل‌های مرتبط اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد