Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، اظهار کردت: امام راحل عظیم‌الشأن ما در جمله‌ای می‌فرمایند؛ مجلس در رأس اموری است که در کشور واقع است مجلس خوب همه‌چیز را خوب می‌کند و مجلس بد همه‌چیز را بد می‌کند، همین جمله امام کافی است که بدانیم نقش مجلس در هدایت جامعه چقدر مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که مجلس و نمایندگانی موفق هستند که خود را وام‌دار هیچ قوم، گروه و جناحی ندانند بلکه خود را وام‌دار نظام، اسلام، امام، شهدا و مردم بدانند، افزود: اگر مجلس و نمایندگان مجلس این‌گونه شدند قطعاً وقت و فکر اصلی مجلس برای خدمت به‌نظام و مردم گذاشته می‌شود.

امام‌جمعه اردکان گفت: شایسته است که نمایندگان محترم مجلس بامطالعه شخصیت اخلاقی، اجتماعی و سیاسی شهید مدرس، او را الگوی خود قرار دهند و در عمل از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار در همه زمینه‌ها تبعیت کنند.

شاکر با اشاره به این‌که مجلس شورای اسلامی از نخبگان مردم تشکیل می‌شود، گفت: قوه مقننه و نمایندگان مجلس علاوه بر جایگاه سیاسی خود، از جهت اخلاقی و اجتماعی نیز موردتوجه مردم هستند ازاین‌رو جا دارد که نمایندگان مجلس، سیاست را در جهت اخلاقی آن سوق دهند و از طرح بحث‌هایی که در شأن آن‌ها نیست و گاه در مردم ایجاد تنش و ناآرامی می‌کند، پرهیز کنند.

امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: از وظایف اصلی نمایندگان تلاش برای تصویب و اصلاح قوانین درست و کارآمد و گره‌گشا در کشور است و ورود مجلس به مسائل اجرایی و حاشیه‌ای این مهم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی بابیان این‌که از شاخصه‌های مهم توسعه اقتصادی، برنامه‌ریزی دقیق است، گفت: تنظیم بودجه نقش اساسی در سالم‌سازی ساختار اقتصادی جامعه ایفا می‌کند به‌گونه‌ای که یک برنامه‌ریزی سالم می‌تواند وسیله‌ای برای اعمال نظارت دقیق قوه مقننه بر قوه مجریه باشد.

شاکر در پایان با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری که مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم و یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب نامیدند، گفت: مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین رکن مردم‌سالاری دینی و جامعه مدنی و نمود عینی تصمیم‌گیری مردم در تعیین سرنوشت خود و مهم‌ترین پل ارتباطی مردم با حکومت است.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مردم سالاری دینی مجلس جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند