Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@08:55:39 GMT

گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعي در ايرانداک

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۵۹۱۹

گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعي در ايرانداک

خبرگزاری آریا- پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعی را در نشانی AI.IRANDOC.AC.IR، راه اندازی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این سامانه دو زبانه، روند تاریخی هوش مصنوعی و دگرگونی‌های آن را نشان می‌دهد.
هوش مصنوعی یکی از زمینه‌های نوپدید علم است که در زمانی کوتاه پس از برآمدن، نقش و تأثیری کلیدی در دیگر زمینه‌های علمی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربرد هوش مصنوعی چیز‌هایی را پدید خواهد آورد که دارای اندیشه یا کارکرد منطقی هستند یا مانند انسان می‌اندیشند و یا کار می‌کنند.
بررسی رویداد‌های تاریخی هوش مصنوعی، می‌تواند به درک بهتر چگونگی پیدایش این زمینه، رویداد‌های کلیدی توسعه آن، پیوند آن با دیگر رشته‌های علمی و نام‌های کلیدی و تأثیرگذار بیانجامد.
یکی از ابزار‌های کلیدی برای دریافت چنین دیدگاهی، نمایش دیداری داده‌ها و تفسیر و تحلیل‌های دیدنی است. یکی از ساده‌ترین ساختار‌ها برای نمایش داده‌های تاریخی، ساختار دو بُعدیِ رویداد ـ زمان است. یک رویداد اطلاعات دیگری را هم دارد که با همراه کردن آن‌ها، ماهیتی چند بُعدی پیدا می‌کند که ساختار ساده رویداد ـ زمان باید به گونه‌ای دیگر و با نمودار‌های پیچیده‌تر پیاده شود تا بتوان الگو‌های گوناگون در میان رویداد‌ها دریافت. یکی از راهکار‌های پاسخ به این نیاز، کاربست نمودار‌های واکنشی است که در آن‌ها، کاربر می‌تواند به سویه‌های گوناگونی از داده‌ها بپردازد و از نگاه‌های گوناگون و بر پایه نیاز، هدف و برداشت خود؛ تنها با چند کلیک آن‌ها را بررسی کند.
گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعی رویداد‌های تاریخی و کلیدی را در زمینه هوش مصنوعی بازنمایی می‌کند. این دیداری‌سازی به نمایش واکنشی رویداد‌ها در زمان، نمایش شبکه دانشمندان و همکاری میان آن‌ها و نمایش جغرافیایی زیرزمینه‌های هوش مصنوعی در زمان می‌پردازد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گاه شمار هوش مصنوعی هوش مصنوعی رویداد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092051 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان/بازگشت مهره کلیدی
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید