Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:25:19 GMT

ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلام جنگ با خدا است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۶۰۲۳

ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلام جنگ با خدا است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مجتهدشبستری تولیت مدرسه علمیه ایروانی، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: برخی گناهان سبب نزول بلا می شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انجام سه گناه نزول بلا را قطعی می کند، عنوان کرد: چنانچه مصیبت زده ای درخواست کمک و یاری داشته باشد اما دیگران نسبت به درخواست او بی تفاوت باشند و به رفع گرفتاریش اقدام نکنند چنین جامعه ای با نزول بلا مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر آدمی به فریاد کسی که یاری می طلبد بی تفاوت باشد چنین شخصی فاسق و فاجر بوده و از جرگه مسلمانی خارج می شود.
تولیت مدرسه علمیه ایروانی بیان داشت: همچنین اگر مظلومی از ظلم ظالم فریاد برآورد و درخواست کمک کند و دیگران نسبت به این ظلم بی تفاوت باشند چنین جامعه ای نیز گرفتار بلا می شود؛ انسان مومن یاور مظلوم و دشمن ستمگر است.
آیت الله مجتهدشبستری در پایان با تاکید بر اینکه آیات و روایات بسیاری مسلمانان را به انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر تضییع شود افراد آن جامعه گرفتار بلا می شوند.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر اشرف فرایض و ضامن اجرای احکام الهی است و اگر کسی این فریضه الهی را ترک کند گویی با خدا و رسول الهی اعلام جنگ کرده است.

کد خبر 5084300 محمدمهدی ابراهیمی نصر

منبع: مهر

کلیدواژه: امر به معروف و نهي از منكر درس خارج فقه محسن فخری زاده حضرت معصومه س رادیو قرآن حرم حضرت معصومه س قرآن ویروس کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه میثم مطیعی دین اسلام مسابقات قرآنی شیخ مفید شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت مسلمانان اروپا فیلیپین امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دشمن با نقشه‌های خود درباره حجاب و عفاف، قصد دارد به سلامت جامعه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبودی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در حضور فرهنگیان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی برای معلمان است، مگر می‌شود شغل معلمی را بپذیریم، بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به‌هم زد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مربوط به بشریت است و نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است، افزود: در هر مسئله‌ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود، در دنیا اندیشه‌ها خیلی متفاوتی وجود دارد، خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را به ما یاد دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد، گفت: حضرت موسی فرمودند؛ «خدایا مرا ببین» خداوند، فرمودند؛ «هرگز مرا نخواهی دید» شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید ماها نیز نگاه‌مان را اصلاح نمائیم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن می‌دانند، در صورتی که این موضوع نشان از بی‌غیرتی و بی‌عفتی است.

عبودی خاطرنشان کرد: مرد باید قوام زندگی باشد، باید مدیر زندگی باشد، ما باید بُعد دنیایی حجاب و عفاف را مدنظر داشته باشیم، عزت و شرافت در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مورد بی‌حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم، این مورد آخرین مرحله است، فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفت‌وگو است با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی قابل توجیه و پذیرش هستند.

در ادامه صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: روز معلم تجلیل از موفقیت‌ها و ارزش‌ها است، منظور پاسداشت مقام رفیع معلم است معلمی شغل انبیا الهی بوده و این شغل رفیع است.

وی افزود: یکی از مدارسی که زودتر از مدارس دیگر راه‌اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود، باید یاد کنیم از این شخصیت برجسته و از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

داستار با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند؛ «دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم»، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند، قصد آسیب زدن به سلامت، روح و روان و جریحه‌دار کردن روح مردم و جامعه را دارند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزندپروری دینی و الهی باشیم، باید به دنبال تعمیق باورها بود، بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی و الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 748177

دیگر خبرها

  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید