Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه هم اندیشی پایش پرونده زندانیان با حضور اعضای شورای قضایی در اداره کل زندان‌های استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جلسه هم اندیشی شورای قضایی با حضور قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران، میرزایی مطلق معاون قضایی رییس کل دادگستری، مقدس بازرس ویژه دادگستری، بابایی معاون قضایی دادگستری و رئیس برنامه ریزی و انفورماتیک، حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین فیروزجائی و رحمانیان معاونین قضایی دادستان در محل اداره کل زندان‌های استان برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران در جلسه هم اندیشی شورای قضایی که به منظور پایش قضایی پرونده زندانیان این استان برگزار شده بود، گفت: با راه اندازی دادسرا‌های الکترونیک و عدم اعزام زندانی به مراجع قضایی، در مرحله اول پرونده‌ها سریع‌تر بررسی شده، در مرحله بعد امنیت زندان ها، ارتقاء پیدا کرده، از صرف هزینه و زمان جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: برنامه جامع فرایند هوشمند اجرای احکام تدوین شده، به صورت پایلوت در تهران برای اجرای دستور قوه قضائیه و بهبود شرایط رسیدگی به پرونده‌ها و پایش زندانیان اجراء گردد.

مسعود ستایشی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مستند، موضوع عفو و رسیدگی به درخواست مرخصی زندانیان به روز شده که این امر حاکی از زحمات شبانه روزی قضات و نیز همکاری مدیرکل زندان‌های استان تهران و کارکنان قضایی و مددکاری مجموعه دارد و فضا و ساختمان‌های مجهز در بازداشتگاه اوین، ندامتگاه‌های تهران بزرگ و زنان جهت شورا‌های حل اختلاف، دفاتر قضایی و دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب احداث شده است.


وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده، در حال حاضر تعداد زندانیانی که در تهران به پرداخت بدهی، ردمال یا جریمه کمتر از بیست میلیون تومان محکوم شده اند، انگشت شمار هستند و در این مسیر، مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نیز از طریق ادارات اوقاف و شهرک‌های صنعتی برای آزادی زندانیان نیازمند اهداء گردید که از طریق انجمن حمایت از زندانیان و
اجرا‌های احکام به شکات پرداخت گردید.
بنا به این گزارش، مدیرکل زندان‌های استان تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت خدمات قضایی گفت: بخش عمده مشکل این استان که با گستردگی جمعیت، با چندین استان کشور برابری می‌کند، موضوع اعزام زندانیان به مراکز قضایی بود و علاوه بر اتلاف وقت و هزینه، دارای تبعات منفی مانند حضور زندانی با دستبند و پابند در مراکز قضایی و انظار عمومی بود، علاوه بر این در روز‌های مقابله با کرونا نیز ضرورت ایجاب می‌کرد دادرسی الکترونیک توسعه یابد.

سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: در راستای اجرای بخشنامه قوه قضائیه و تأکیدات سازمان زندان‌ها مبنی بر توسعه برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، از ابتدای شروع طرح پایش تاکنون، ۱۲ هزار و ۴۷۲ مورد درخواست زندانیان استان تهران، به مراجع قضایی ارسال شده، همچنین ۱۲۰۰ مجوز برای مددجویان قزلحصار و ۳۰۰ مجوز برای مددجویان تهران بزرگ جهت اشتغال در کارخانجات صادر شده است.

وی همچنین اظهار داشت: ۵۳۳ نفر در حال حاضر با پابند الکترونیکی آزاد شده یا در مرخصی به سر می‌برند، برای یک هزار نفر از زندانیان نیز پیشنهاد استفاده از این امتیاز داده ایم و آمادگی داریم به هر تعداد که مراجع قضایی حکم پابند صادر کنند، به سرعت در اختیارشان قرار دهیم.

حیات الغیب ادامه داد: طی مدت اخیر، ۴۹۹ مورد دادرسی الکترونیک انجام شده و امیدوار هستیم با همکاری مراجع قضایی سرعت بیشتری به خود گیرد.
وی همچنین گفت: خوشبختانه طی هفته گذشته با تلاش مراجع قضایی، حجت الاسلام والمسلمین فیروزجائی معاون دادستان در امور زندان ها، مدیران زندان ها، روسای ادارات قضایی و مددکاران ۴۰۰ نفر به مرخصی پایان حبس اعزام شدند و این امر مرهون خدمات جهادگونه شبانه روزی و حتی ایام تعطیلات این افراد است.

وی اظهار امیدواری کرد جلسات هم اندیشی به صورت مستمر ادامه داشته، زندانیان بیشتری مورد پایش قرار گرفته، چنانچه مستحق آزادی باشند، آزاد گردند.

همچنین در این جلسه که مهرانگیز سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب، کاظمی معاون دادستان در امور اجرای احکام کیفری، ترازوزر معاون قضایی محاکم عمومی و انقلاب، برازش نماینده حوزه قائم مقام دادگستری کل استان تهران، فتحی مدیر ندامتگاه تهران بزرگ، کمالی مدیر ندامتگاه قزلحصار و محمدی مدیر بازداشتگاه اوین، برزگر رئیس اداره قضایی زندان‌های استان و برخی از مسئولان و کارشناسان قضایی نیز حضور داشتند، مسائل و مشکلات موجود در امر پایش دقیق زندانیان مورد بحث و بررسی قرار گرفته، نتایج آن به تصویب اعضای حاضر رسید و مقرر شد هم اندیشی بعدی هفته آینده در سالن جلسات ولایت برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زندان شورای قضایی ندامتگاه زندان کل زندان های استان تهران مراجع قضایی شورای قضایی هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: در راستای رایزنی های مستمر با خیران و نیکوکاران برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، با حضور پزشکی که یکی از فرزندان شهدای والا مقام استان است بخشی ازبدهی ۳۷۰ میلیون ریالی یکی از زندانیان پرداخت  تا وی از زندان آزاد شود.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: زندانیان جرائم غیر عمد مجرم نیستند بر اثر اشتباه غیر عمد و یا بدهکاری مالی وارد زندان شده که نیازمند کمک و مساعدت خیران نیکوکار هستند.
وی از مردم و خیران خواست برای کمک به این گونه زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

ساختمان ستاد دیه برای جذب کمک های مردمی جنب درب شرقی مصلی امام خمینی یاسوج واقع شده است.
همچنین مردم می توانند وجوهات نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را به شماره کارت بانک ملی۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۶۳۳۳  واریز کنند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند