Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رشاد گفت: در مسائل مادی و معنوی با کسی مشارکت کنید که رزق و روزی الهی به سوی او روی آورده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی اکبر رشاد» امروز پیش از آغاز درس خاج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) به صورت مجازی برگزار شد، با استناد به فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، گفت: اگر قصد مشارکت با کسی دارید با کسی مشارکت کنید که رزق و روزی به سوی او روی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با کسی مشارکت داشته باشید که از نظر مادی و اقتصادی شرایط خوبی دارد و رزق و روزی فراوان پیرامون او است و از نظر معنوی و باطنی مورد توجه خداوند است و خداوند متعال رزق نصیب او کرده است.

آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه با کسی مشارکت کنید که در در مال و معاملات او برکت نهفته است، عنوان کرد: در تجارت و معامله باید با کسی مشارکت کرد که از نظر مادی و معنوی دارای برکت است، مشارکت با چنین کسی از نظر پیشبرد مقاصد اقتصادی غنی‌ساز و عامل کامیابی است. نسبت به چنین کسی حظ و بهره فراوان‌تر است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در مسائل اقتصادی، شغلی، کاری و معاملاتی با هر کس مشارکت نکنید بلکه با افراد خاصی مشارکت داشته باشید درباره ویژگی‌های این افراد خاص، تصریح کرد: با کسانی مشارکت کنید که مسائل مادی و معنوی هر دو را با هم مورد اهتمام دارد.

وی افزود: در اسلام و دستورات اهل‌بیت(ع) حیث مادی و معنوی توامان مورد توجه است، اگر تمرکز بر مادیت کرده و از معنویت غافل شویم اشتباه است و اگر تنها به معنویت توجه کنیم و به مادیت بی‌توجه باشیم باز هم رفتار اسلامی نداشتیم.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)‌ با بیان اینکه مشارکت با کسی که به او رزق روی‌آور شده دو اثر دارد، گفت: یکی اینکه برای غنا و ثروتمندی بهتر و سزاوارتر است و دیگر اینکه از نظر معنوی این ثمره برکت خواهد داشت.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: معامله تجارت مشارکت کنید کسی مشارکت مادی و معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته کار و کارگر و همچنین شعار سال، گفت: تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است، زیرا نقش اصلی تولید بر عهده کارگران است.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های  نماز جمعه اصفهان با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: جهش تولید باعث استقلال اقتصادی می‌شود و استقلال اقتصادی نیز زمینه‌ساز استقلال سیاسی و فرهنگی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه مردم غزه، تصریح کرد: عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق باعث شد موج اعتراض‌های مردمی در قبال جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی به درون کشورهای اروپایی و حتی خود آمریکا راه پیدا کند، به‌طوری که دانشگاه‌های این کشورها محل اعتراض دانشجویان نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است