Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@09:24:34 GMT

ورزش نیاز کودکان و بزرگسالان

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۶۴۳۳

ورزش نیاز کودکان و بزرگسالان

نشست خبری محمد حسین پور قریب شاهی با موضوع فعالیت ورزشی در اپیدمی کرونا، پیشگیری و بازتوانی برگزار شد.

به گزارش برنا؛ نشست خبری محمد حسین پور قریب شاهی، دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران با موضوع فعالیت ورزشی در اپیدمی کرونا، پیشگیری و بازتوانی  صبح امروز 10 آذر به صورت آنلاین برگزار شد.

تاثیر ورزش در مهار کرونا

حسین پور قریب شاهی در ابتدای این نشست گفت:  ورزش تاثیرات زیادی در مهار بیماران کرونا مثبت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال چاقی در کرونا خطرناک است با  ورزش می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران  افزود: در پروتکل های بهداشتی باید 45 دقیقه بزرگسالان  و  کودکان 35 دقیقه در روز ورزش کنند همچنین ورزش‌های کششی در این زمینه  پیشنهاد می شود.

کاهش میزان ورزش با شیوع کرونا / ورزش های دیافراگی در اولویت قرار بگیرد

دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران تاکید کرد: در ایام کرونا میزان ورزش کمتر شده است. افراد در دوران کرونا دچار بی‌تحرکی شده‌اند. ورزش هوازی را باید ادامه داد. در این ایام باید به ورزش‌های تنفسی دیافراگی توجه داشت.

ماسک زدن حین ورزش فراموش نشود/ فاصله در ورزش 5 متری باشد

او ضمن توصیه ای گفت: توصیه می‌شود در حین ورزش از ماسک استفاده شود. معمولا فاصله اجتماعی در ورزش 4تا 5 متر باشد تا افراد در معرض قرار نگیرند.

حسین پور قریب شاهی با اشاره به اقداماتی که افراد باید پس از بهبودی کرونا انجام دهند، افزود: وقتی فرد از کرونا جان سالم به در می‌برد، او را فراموش می کنند. این درحالی است که فرد دچار مشکلات تنفسی می شود و توصیه شده افراد به شدت کم راه رفته و به ورزش های دیافراگمی بپردازند. چون افراد در صورت ورزش  زودتر مداوا می‌شوند . افراد  باید وزرش را  در اولویت خود قرار دهند.

این مقام مسئول گفت: به جامعه وزرش تاکید می‌شود که افراد در حین ادامه حرکات ورزشی باید با پیشگیری به پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دهند.  وزرشکاران حرفه ای باید با رعایت ملاحظات قرنطینه بیش از یک ساعت به ورزش نپردازند.

ورزشکاران قبل از ابتلا به کرونا چک آپ قلبی و ریوی کنند

او تاکید کرد: متاسفانه بیماری‌های قلبی و ریوی در بین مبتلایان به کرونا افزایش یافته است. ممکن است ورزش عوارض متعددی به دنبال داشته باشند. در سایر بیماری‌ها اگر فردی به سرماخوردگی مبتلا شود می‌تواند به شکل ضعیف به وزرش بپردازند. فرد مبتلا به کرونا بعد از 10 روز باید تست دهد. فرد بدون علامت باید بررسی‌های قلبی وریوی انجام دهد و تاکید می‌شود ورزشکاران قبل از بازگشت به وزرش چک آپ های  قلبی و ریوی انجام دهند.

به گفته حسین پور قریب شاهی افراد باید برای ورزش خود برنامه ریزی داشته باشد.

مسابقات فوتسال طی این هفته برگزار می شود

دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران افزود: ستاد کرونا در ورزش هم برنامه ریزی هایی برای حوزه قهرمانی کرده است. در این هفته دستور شروع مسابقات فوتسال داده شده است. ما دچار پیک سوم شدیم و هنوز در زمینه هواداران برنامه ریزی نشده است.

نمی‌توان گفت ورزشکاران حرفه ای ورزش نکند/ افسران سلامت ناظر بر رعایت پروتکل های در بین ورزشکاران

او درباره ورزش ورزشکاران در ایام کرونا گفت: برای مثال اگر بنده قبلا ورزش می‌کردم ورزشم تفریحی بوده است. ورزشکار حرفه‌ای شغلش و منبع درآمدیش ورزش است و در کل دنیا هم همین قضیه صادق است و نمی‌توان گفت ورزشکار حرفه‌ای ورزش نکند. در اردوها به شکل مناسب پروتکل ها  رعایت می شود.

حسین پور قریب شاهی ادامه داد: افسران سلامت در کل کشور  ایجاد شده و نظارت به رعایت پروتکل‌ها را بر عهده دارند. ورزشکاران حرفه ای باید ورزش کرده  و پروتکل ها را هم رعایت کنند.

ورزشکاران خارج از اردو پروتکل ها را رعایت کنند

دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران تاکید کرد: این روزها نسبت به قبل نرخ ابتلا به کرونا کاهش یافته است. چالش ما لیگ و اردو نیست. تاکید می‌شود تا ورزشکاران خارج از اردو باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. مسابقات بسکتبال در حال انجام است. تیم سوریه دو بازی کن  کرونا مثبت داشته،  اما در بین بازیکن های ایرانی کرونا مثبت نداشتیم.

//در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پروتکل ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌شرقی، مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش بسیج استان آذربایجان‌شرقی با حضور جمعی از فعالان و قهرمانان ورزشی استان، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به‌همت معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا برگزار شد.

سردار سرتیپ‌دوم اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا حضور قهرمانان بسیجی در ورزش استان را مهم دانست و گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

وی ناتوانی و شکست استکبار جهانی در برابر اراده ملت ایران را امری مسلم دانست و افزود: روحیه شکست‌ناپذیر ناشی از روحیه ورزش قهرمانی و پهلوانی این ملت است.

فرمانده سپاه عاشورا به غیرت و غرور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: خودداری ورزشکاران ایرانی از مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نماد غیرت ملی و مذهبی قهرمانان ملی ماست.

سردار عباسقلی‌زاده اهمیت ورزش را در سیره رهبری مورد تأکید دانست و افزود: شجاعت رزمندگان و روحیه ورزشکاری رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس و فتنه داعش پیروزی‌هایی برای ما به ثمر آورد که ناشی از روحیه ورزشی رزمندگان دلاور ایران اسلامی بود.

وی با ابراز خرسندی از حضور تعداد کثیری از ورزشکاران شاخص بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی که در این مراسم نیز حضور داشتند اظهار کرد: تعبیر رهبری از آذربایجان، سر ایران است و امروز با سربلندی و غرورآفرینی ورزشکاران و قهرمانان بسیجی معنا پیدا می‌کند.

در ادامه، سرهنگ علی حیدرپناه، معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا با اشاره به نقش‌افرینی هیئت‌های ورزشی مختلف در سپاه عاشورا اظهار کرد: ۳۲ هیئت ورزشی و منتخبی از قهرمانان و نخبگان ورزشی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی افزود: ۸۰ نفر از خواهران و برادران قهرمان ورزشی، رؤسای هیئت‌ها و فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا به نقش فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی در جامعه ورزشی استان تأکید کرد و گفت: این کمیته نقش مهمی در انتقال فرهنگ جوانمردی در ورزش استان داشته است.

سرهنگ حیدرپناه گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی استان در مسابقات کشوری و به‌دست‌آوردن مقام‌های ورزشی امروز بیش از پیش مایه مباهات جامعه ورزشی و ولایی استان است.

کد خبر 749532

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود