Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:47:05 GMT

الحاق ۳ مرکز آموزش عالی به دانشگاههای مادر اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۶۶۴۸

الحاق ۳ مرکز آموزش عالی به دانشگاههای مادر اصفهان

هوشنگ طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان اصفهان براساس طرح ساماندهی موسسات و مراکز آموزش عالی توضیح داد و گفت: براساس این طرح قرار است ۳ دانشکده فنی مهندسی گلپایگان، دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار و مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی شهررضا به دو دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان ملحق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس دانشکده خوانسار و شهر رضا به دانشگاه اصفهان و دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان ملحق خواهد شد. 

رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه قرار نیست ردیف های بودجه ای هیچ کدام از این دانشکده ها حذف شود، گفت: این سه مرکز در واقع پردیس هایی هستند که به قوت خودشان باقی خواهند ماند و فقط مدیریت سیستمی آن ها با دانشگاه های معین استان خواهد بود. 

طالبی همچنین درباره طرح جدید وزارت علوم برای مدیریت استانی آموزش عالی نیز توضیح داد و گفت: براساس این طرح قرار است یک شورایی در وزارتخانه ایجاد شود به نام شورای مدیریت استانی آموزش عالی که رئیس این شورا مقام وزارت است و ۷ نفر از روسای دانشگاه های سراسر کشور از جمله رئیس دانشگاه علمی کاربردی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، پیام  نور و رئیس دانشگاه آزاد اعضای شورا را تشکیل می دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر استانی تعدادی از دانشگاه ها به عنوان دانشگاه معین انتخاب شده اند و رئیس آن دانشگاه باید شورای مدیریت استانی را تشکیل دهند که اعضای این شورا در استان ها، دانشگاه های دولتی هستند و یک نماینده از هر یک از زیر نظام های اموزش عالی از جمله دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای حضور دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در این شورای استانی مسائل مختلفی چون ماموریت گرا کردن اموزش عالی، ظرفیت ها و نیازها، هماهنگی در مسائل اموزش عالی استانی از جمله ظرفیت های دانشجویی و همچنین ظرفیت دانشگاهی برای پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 5084164 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: ساماندهی آموزش عالی دانشگاه ها دانشگاه اصفهان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها آزمون دکتری تخصصی محسن فخری زاده دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش ویروس کرونا حمله تروریستی منصور غلامی دانشگاه پیام نور دانشجویان دوره دکتری دوره های فراگیر ارشد دانشگاه اصفهان رئیس دانشگاه دانشگاه ها آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشکده ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، خواستار الگوگیری همه واحدهای دانشگاهی از این واحد دانشگاهی در ایجاد دانشکده‌های مختص بانوان شد و اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و ظرفیت‌های موجود در واحد یادگار امام (ره) به‌زودی شاهد ایجاد رشته‌هایی که مورد اقبال و استقبال دانشجویان مادر در دانشکده بانوان است، خواهیم بود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با تأکید بر راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی روان‌شناختی و مدرسه عالی مهارتی مادر و کودک در پردیس مادران افزود: آنچه از این واحد دانشگاهی انتظار می‌رود این است که به‌عنوان واحد نمونه در تأسیس دانشکده مختص بانوان، الگویی موفق برای سایر واحد‌ها در سطح کشور باشد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: راه‌اندازی پردیس مادران و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد نشان از توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) نسبت به دانشجویان مادر است که این خود بسیار ارزشمند و جای قدردانی دارد.

سروری‌مجد گفت: دانشجو بودن معمولا شرایط خاصی دارد و فرد برای اینکه بدون دغدغه به تحصیل بپردازد، باید همه تمرکز خود را صرف درس خواندن کند؛ اما اشتغال، ازدواج و فرزندآوری شرایطی را برای دانشجو ایجاد می‌کند که گاهی ادامه مسیر برای دانشجویان با سختی و مشقت طاقت‌فرسایی همراه بوده به همین منظور ضرورت ایجاد امکانات و بستری مناسب برای ادامه تحصیل مادران اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم آنچه امروز به جمع‌بندی رسیدیم در یک برنامه زمانی مدون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و در سازمان مرکزی تحقق یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد