Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش مرادی، سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به نگرانی مردم از کمبود مرغ و ازدحام در صفوف طولانی، گفت: با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی البرز و افزایش جذب سهمیه مرغ استان، عرضه مرغ با قیمت دولتی در بازار به ویژه میادین میوه و تره بار افزایش و التهاب بازار این محصول با ثبات قیمت مرغ، کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تنوع قیمت مرغ در بازار را به دلیل تفاوت قیمت ارز نهاده‌های دامی عنوان کرد و افزود: با توجه به تفاوت قیمت ارز نهاده‌های دامی، در صورتی که مرغدار نهاده را با ارز آرا دریافت کرده باشد، عرضه مرغ با قیمت پایین تر را متعهد می‌شود و اگر نهاده با قیمت ارز بالاتر به مرغدار داده شده، به تناسب آن مرغ را با قیمت بالاتری عرضه خواهد کرد.

این مسؤول همچنین یادآور شد: به دلیل مشکلات تأمین نهاده‌های دامی، التهاب در بازار مرغ و  وقفه در تولید و عرضه آن را پیش بینی کرده بودیم؛ که طی گزارشات اخیر از جهاد کشاورزی در خصوص افزایش جذب و توزیع مرغ، به زودی التهاب بازار کاهش پیدا می‌کند و مرغ با قیمت  مصوب عرضه خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه نیاز مناطق مختلف از طریق بازرسی و نظارت در عرضه مرغ طی چند روز گذشته، مورد ارزیابی قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به ازدحام و دسترسی بیشتر شهروندان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کنترل راحت‌تر این مراکز، افزایش عرضه در این فروشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به  اینکه  در کل میادین میوه و تره بار استان البرز مرغ عرضه می‌شود، تصریح کرد: افزایش سهمیه سازمان میادین  در حال پیگیری است؛ شهروندان نگران کمبود مرغ نباشند به زودی عرضه این محصول بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: کوروش مرادی سرپرست معاونت نظارت مرغ سرپرست معاونت نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان عرضه مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی ها و تولید مرغ، گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ محسوب می شود.

به گفته او، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار های صادراتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پتانسیل صادرات حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ در سال وجود دارد، افزود: بنابر برنامه ای که وزارت جهاد دنبال می کند، صادرات مرغ موثرترین راهکار برای پایداری تولید و بالانگه داشتن جوجه ریزی محسوب می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بالای ۶۵ هزارتومان است، اما در شرایط کنونی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ بیش از ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام راهکار مقطعی تنظیم بازار است، گفت: بنده معتقدم که مرغ های جمع آوری شده توسط پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود که براین اساس بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • نفت در مدار رشد؟