Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که دغدغه برخی برای ۹۹/۹/۹ تولد زودهنگام نوزادان، خاطره‌سازی‌های فیک (جعلی) و امثال آن بود، بچه‌های مسجد کوشیدند این روز را به تولد دوباره برای زندانیان، نشاندن شور و امید در دل‌های محرومان و شروعی متفاوت از خدمات اجتماعی فرهنگی تبدیل کنند.

خبرگزاری شبستان، مسجد و کانون های مساجد- آمنه مستقیمی: در میان همه دغدغه های کرونایی این روزهای کشور و فشارهای بهداشتی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی این بحران بر کشور، در دو سه ماه اخیر دغدغه لاکچری بازی های آخرین تاریخ رُند قرن یعنی 9/9/99 نیز برای کادر درمان و دیگر نهادهای مرتبط همچون ثبت احوال و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به وجود آمده بود، دغدغه و تهدیدی ناشی از تصمیم خانواده ها برای تولد زودهنگام نوزادان، برگزاری مراسم های عقد و عروسی و ثبت دیگر خاطرات کم نظیر در این تاریخ که قطعا مخاطراتی همچون به دنیا آمدن نوزادان نارس و مشکلات درمانی آنها را بر جامعه بار می کند.

اما در میان این به اصطلاح لاکچری بازی ها و خاص بودن ها که ذاتیِ این روزهای زندگی برخی از افراد جامعه در فضای واقعی و مجازی شده است، هستند افراد و نهادهایی که می کوشند آنها نیز از این تاریخ های رُند استفاده کنند و خاص شوند اما نه در تاریخ تولد و عقد و ازدواج بلکه در دستگیری از محرومان، کمک به نیازمندان، گره گشایی از خلق و نشاندن لبخند بر لب و نهال امید در دل هایی که نیازمند استمداد و کمک اند، و اینچنین این تاریخ های رُند را به روزی فراموش نشدنی برای مستضعفان تبدیل کنند.

کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) در خراسان رضوی با همراهی بچه های مسجد و اعضاء و فعالان خود ازجمله نهادهای مردمی است که از مدت ها قبل درصدد برآمد تا در آخرین تاریخ رُند قرن یعنی 9/9/99 به نیت نهمین امام شیعیان حضرت جوادلائمه(ع) بانی کارهای خیر در زمینه های مختلف شوند.

 

«مهدی رجب پور»، مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) درباره برنامه های اجراشده‌ی این کانون برای تاریخ 9/9/99، اظهار کرد: ابتدا از محضر حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تشکر می کنم که به ما این اذن و اجازه را دادند تا به نیت فرزندشان، حضرت جوادالائمه(ع) این تاریخ به به نهمین امام(ع) گره بزنیم و به برکت این پیوند کمک های مومنانه را به حوزه های مختلف ببریم و گسترش بدهیم.

 

 

 

 

تحقق 300 درصدی اهداف!

 

وی ادامه داد: در ابتدا تصور نمی کردیم که کار اینچنین مورد استقبال قرار بگیرد و این تاریخ رُند 9/9/99 بتواند منشا این همه برکات شود چنان که نه تنها 100 درصد اهداف محقق شد بلکه تا سه برابر آن نیز توانستیم در عرصه های مختلف کمک مومنانه و رزمایش مواسات را به همت بچه های مسجد و حمایت ستاد فهمای مرکز داشته باشیم.

 

به گفته وی آزادسازی 9 زندانی جرائم مالی با اختصاص 384 میلیون ریال کمک خیرانه، توزیع بسته های معیشتی که ابتدا قرار بود شامل 99 خانواده شود اما با رشد 10 برابری 990 خانواده را شامل شد، طبخ و توزیع غذای گرم در طرح «مائده آسمانی» که در برآورد نخستین در 9 منزل از مناطق حاشیه مشهد پیش بینی شده بود اما به 15 منطقه و 50 منزل افزایش یافت و غذاهای ناشی از آن در سراسر شهر توزیع شد، ازجمله اقداماتی است که به همت بچه های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) در 9/9/99 انجام شد.

 

 

 

 

اجرای طرح پسران آسمانی

 

بنابر این گزارش، از جمله طرح های پیش بینی شده برای 9/9/99 طرح «پسران آسمانی» است که بر اساس آن به خانواده هایی که نوزادان پسرشان را «جواد» یا «محمدجواد» نامگذاری کنند، بسته های تبرکی آستان قدس رضوی اختصاص می یابد؛ بدین ترتیب که این خانواده ها به سامانه پیامکی 10001776 پیامک ارسال کرده و سپس تصویر شناسنامه را برای ما ارسال می کنند تا از این بسته های بهره مند شوند. با توجه به استقبال صورت گرفته و نیز به منظور بهره مندی تعداد بیشتری از خانواده ها از این طرح، بازه زمانی اجرای آن تا 19 آذرماه تمدید شده است.

 

 

 

 

جالب آنکه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نیز در طرحی مشابه، به نوزادان متولد شده این بیمارستان که جواد یا محمدجواد نام بگیرند، یک سال خدمات رایگان پزشکی و درمانی ارائه می کند.

 

به گفته رجب پور، به منظور فضاسازی معنوی مذهبی در بیمارستان های مشهد در تاریخ 9/9/99 دیروز و امروز (9 و 10 آذرماه) بچه های مسجد در بیمارستان های مشهد مقدس حضور یافته و به اجرای سرود و برنامه ذکر و توسل و توزیع بسته های تبرکی، اقدام می کنند.

 

تجلیل از نیروهای خدماتی بیمارستان ها

 

تجلیل از نیروهای خدماتی کادر درمان در بیمارستان های مختلف از دیگر طرح های 9/9/99 است، علاوه بر این، مسابقه «پرسمان 9999» با محور سبک و سیره زندگی امام جواد(ع) نیز در حال برگزاری است که مهلت شرکت در آن تا 19 آذرماه تمدید شده او علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت سراج (پایگاه اطلاع رسانی کانون جوادالائمه(ع)) در آن شرکت کنند.

 

از دیگر اتفاقات مبارک 9/9/99 که به همت بچه های مسجد صورت گرفت و معنویت و صیقل دل ها را جایگزین لاکچری بازی های پُرخطر این روز کرد، برقراری ارتباط زنده با عتبه کاظمین در عراق از طریق همکاری معاونت بین الملل آستان قدس رضوی بود، بدین ترتیب که در دو نوبت 9 صبح و 9 شب ارتباطی 30 دقیقه ای با این عتبه برقرار و زیارت امام جواد(ع) از حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) قرائت شد و مهم آنکه لوگوی کانون جوادالائمه(ع) روی برنامه لایو (زنده) این عتبه خورده بود و تیزر طرح های کانون برای 9/9/99 حین آنها پخش شد، اتفاقی که پیش از این رخ نداده بود.

 

اجرای طرح «در پناه جوادالائمه(ع)»

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) با اشاره به اجرای طرح «در پناه جوادالائمه(ع)»، ویژه تاریخ 9/9/99، بیان کرد: در این طرح مقرر بود که  9 محصول مرتبط با امام جواد(ع) در فضای مجازی منتشر شود که این تعداد به برکت حضرت جواد(ع)، به بیش از 20 محصول افزایش یافت و هم به صورت نشر مکتوب و هم قالب های مورد استفاده در فضای مجازی منتشر شد.

 

طرح دیگر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) برای 9/9/99 تجلیل از 9 خادم حضرت(ع) بود که انجام شد.

 

به گفته رجب پور علاوه بر تعهد بچه های مسجد برای تبدیل 9/9/99 به روز ملی عرض ارادت به محضر نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، در پی استقبال بالای مردمی و مشارکت در کمک های مومنانه این طرح، مقرر شد تا این بسته برنامه ها تا ولادت باسعادت حضرت جوادالائمه(ع) یعنی چهارم اسفند ماه ادامه یابد، در این راستا مقرر است در 9 دی و 9 بهمن نیز بسته های معیشتی بین محرومان توزیع شده و به مناسبت روز ولادت حضرت(ع)، 9 زندانی دیگر جرائم مالی آزاد شوند.

به عبارت بهتر 9/9/99 آغازی برای سلسله خدمات فرهنگی اجتماعی به نیت حضرت جوادالائمه(ع) است و این خدمات در حالی انجام می شود که بچه ها و اعضای این کانون مسجدی خود از قشر ضعیف و محروم مشهد محسوب می شوند اما با توکل به خدا و نیت های خیر و بهره مندی از عنایت امام رضا(ع) و آقا جوادالائمه(ع) توانسته اند با توان محدود منشا اتفاقات بزرگ شوند.

 

البته در این باره کانون های مساجد دیگر استان ها نیز همکاری داشته اند، چنان که از تهران، قزوین، اهواز، خراسان جنوبی و ... کمک هایی به کانون جوادالائمه(ع) شده است همچون اهدای گوسفند برای نذر قربانی و توزیع گوشت آن میان محرومان.

 

بنابر آنچه بیان شد در حالی که برخی دغدغه شان برای 9/9/99 تولد فرزند، خاطره سازی های فیک (جعلی) و امثال آن بود و برخی نیز این روز را دستمایه ساخت جوک و طنز کرده بودند، بچه های مسجد کوشیدند این روز را به تولد دوباره برای زندانیان، نشان شور و امید در دل های محرومان و شروعی متفاوت از خدمات اجتماعی فرهنگی تبدیل کنند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۹۹ ۹ ۹ بچه های مسجد کانون جواد الائمه ع کانون فرهنگی هنری جوادالائمه ع بیمارستان ها بچه های مسجد خانواده ها حضرت جواد برای 9 9 99 بچه ها جواد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت