Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:07:35 GMT

دیدگاه| تحریف انقلاب و وظیفۀ ما

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۷۴۵۲

دیدگاه| تحریف انقلاب و وظیفۀ ما

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد کشاورز فعال رسانه‌ای و رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در یادداشتی نوشت: 

به تازگی فیلمی از عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، در فضای مجازی منتشر شده که در آن با جسارت و اهانت به حضرت امام خمینی(ره)، معظم له را فرزند ناخلف آمریکا خوانده است و با تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، خالی کردن پشت شاه خائن در خارج از کشور(آمریکا) را عامل سقوط رژیم پهلوی دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهراً وی تحت فشار افکار عمومی از بکار بردن عبارت موهون فرزند ناخلف آمریکا در مورد حضرت امام روح الله(ره) مجبور به عذر خواهی شده، ولیکن در مورد ادعای واهی کمک آمریکا به سقوط شاه که تحریفی آشکار از جریان انقلاب اسلامی است، موضع اصلاحی نگرفته است.

تحریف انقلاب و به دنبال آن استحالۀ نظام از میانه دهه شصت با محوریت مؤسساتی چون مرکز مطالعات ایران‌شناسی دانشگاه کلمبیا که با حمایت مالی پهلوی‌ها و مدیریت بهاییانی چون احسان یارشاطر شکل گرفته بودند، به‌عنوان جایگزینی برای براندازی سخت مطرح شد. بعد از جنگ تحمیلی و شکل‌گیری هسته‌های همفکر این مؤسسات در داخل کشور، شاهد تسلط جریان برانداز بر روند تاریخ‌نگاری و تحلیل انقلاب اسلامی بوده‌ایم. این هجمه‌ها چنان قوی بوده که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سالگرد رحلت امام خمینی(ره) تحریف امام را بسیار جدی خوانده و همگان را به مقابله با آن فراخواندند.

بی‌شک شناخت مبانی فکری امام و تکرار و تبلیغ آن، تنها راه جلوگیری از تحریف خط امام توسط منافقین و غرض ورزان است. با این توضیح که اگر ابعاد مختلف یک اندیشه باز نشود و مورد مداقه قرار نگیرد و سپس تکرار و مرور نشود و مدام به جامعه گفته نشود، بیم تحریف جدی آن اندیشه می‌رود. به‌عنوان مثال یکی از دستورات حضرات معصومین جهت جلوگیری از تحریف قرآن کریم، تلاوت مدام قرآن بوده است، تکرار و تلاوت مدام قرآن باعث می‌شود تا حقایق قرآن از ذهن‌ها دور نشود و محو نگردد و از این طریق در قلب و جان جای گیرد.

قطعاً ویژگی «یکی بودن گفتار و رفتار امام» در زمان حیات مبارکشان، علت ایجاد موج اجتماعی گسترده در حمایت از ایشان بود و آنچه که در سیره ایشان نمود پیدا می‌کرد، برای جوانان جذابیت داشت و آن‌ها را به سمت اندیشه امام روانه می‌کرد؛ همان چیزی که به تعبیر شهید آوینی جوانان وابسته به دنیا را به میدان‌های نبرد می‌کشاند.

برخلاف ادعای ناحق عیسی کلانتری، امام خمینی(ره) این عارف صادق و مرد الهی، از آغاز مبارزه با استبداد شاهنشاهی، آمریکا را به‌عنوان عامل اصلی خیانت‌ها و جنایات شاه به مردم ایران و جهان معرفی کرد و در برابر سردمداران جهانخوار آن کشور، موضعی استقلال طلبانه و سازش ناپذیر گرفت. مبارزه و تسلیم ناپذیری در مقابل مسکتبران عالم خصوصاً ابرقدرت آمریکا و حمایت از مستضعفان جهان، زیربنای همیشگی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) است.

در جریان مبارزه با نظام ستمشاهی بویژه در اوج نهضت مردمی، حضرت امام(ره) به عنوان رهبر بلامنازع انقلاب اسلامی موضع همیشگی خود را نسبت به حمایت آمریکا از شاه همچنان حفظ کرد و حتی به آن قوت بخشید. او از طریق پیام‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های کوبنده و شگفت انگیز خود نفرت مردم ایران را از ستمگری‌های شاه و دخالت‌های سلطه جویانۀ آمریکا در کشور به تمام جهانیان اعلام کرد. نهضت اسلامی با رهبری امام چنان توفنده و سریع پیش رفت که آمریکا حتی نتوانست نسبت به وضعیتی که با آن روبرو بود تصمیم‌گیری درستی بعمل آورد.

رژیم پهلوی نماینده و ژاندارم آمریکا در منطقه خلیج فارس بود و از بین رفتن آن به هیچ وجه مسئله مطلوبی برای آمریکا نبود، بنابراین ایالات متحده پس از تشدید تحولات انقلابی در ایران به دنبال حفظ رژیم پهلوی برآمد و ژنرال رابرت هایزر را برای تدارک کودتایی همانند کودتای 1332 به ایران فرستاد. اما پس از ورود هایزر به ایران و بررسی شرایط انقلابی توسط وی، این ژنرال آمریکایی به این نتیجه رسید که رژیم شاه قابلیت تداوم ندارد و می‌بایست با سیستم جدید کنار آمد. هایزر در این زمینه گفته است: «اعتقاد داشتم که فاجعه آمیزترین احتمال این خواهد بود که آیت الله(امام خمینی) به ایران بازگردد، بدون آنکه ما توانسته باشیم ابتدا با او به تفاهم برسیم».  اما با این حال و با وجود اذعان برخی مقامات امریکایی به نداشتن راهی به‌جز کنارآمدن با انقلابیون ایران، کماکان برخی از مهم‌ترین دولتمردان و سیاسیون این کشور تنها راه ممکن را مقابله با انقلاب اسلامی ایران می‌دانستند. نمونه این مسئله تماس برژینسکی در 12 آبان 1357 با شاه است و مطرح کردن این موضوع که آمریکا از هر اقدام شاه برای مقابله با انقلاب(حتی کودتای نظامی) حمایت می‌کند. برژینسکی که در آن زمان مشاور امنیت ملی آمریکا بود، نقش برجسته‌ای در سیاست خارجی این کشور داشته و دیدگاه‌های وی در ضدیت با انقلاب اسلامی تأثیر فراوانی در نوع رویکرد آمریکا به مسئله مقابله با انقلابیون  داشت. حتی پس از پیروزری نهایی انقلاب اسلامی و در سال های اولیه پس از انقلاب نیز آمریکا به دنبال سرنگونی رژیم جدید بود و در این زمینه به هر راهکاری متوسل شد. پشتیبانی از کودتای نوژه شاید مهم‌ترین مورد در این زمینه بود.

در پایان اینکه به نظر می‌رسد هوشیاری در برابر خط تحریف اندیشه‌های امام خمینی(ره)، وظیفه فوری و مهم مردم ولایتمداری است که از ابتدای انقلاب تاکنون در حمایت و پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه ایستادگی کرده‌اند و بار اصلی مشکلات کشور را به دوش کشیده‌اند و باید به‌عنوان یک هشدار جدی برای مسئولان، صاحب نظران فکری انقلاب، شاگردان قدیمی امام، علاقه‌مندان به راه امام، و عموم جوانان و فرزانگان و دانشگاهیان و حوزویان، باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین دیدگاه تحریف انقلاب محکومیت توهین به امام محمد کشاورز انقلاب اسلامی امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، استان کردستان غرق در عزا و ماتم شد و مردم در سراسر این استان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام دارای شخصیت بسیار بزرگی است که باید ابعاد شخصیتی این امام بزرگ بیش از پیش به نسل جوان معرفی و مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب و به واسطه هدایتی که به تبعیت از امام حسین(ع) داشتند، دین اسلام را نجات بخشید و مسیر جامعه اسلامی به سوی درستی هدایت شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از کارهای اصلی امام صادق(ع) تربیت نیرو بود که بعد از تعلیم و تربیت، مورد توجه قرار داد، به طوری‌که این امام بزرگ بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرصت و ماموریتی که داشتند یک ماموریت و انقلاب فرهنگی بود، افزود: امام جعفر صادق(ع) خدمات علمی، فکری و مشخصا فرهنگی بسیار بزرگی انجام داده‌اند که همواره ماندگار است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: ما یک راه تربیتی و فرهنگی بیش نداریم و آن این است که ما متمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و سنت رسول خدا(ص) باشیم.

وی انقلاب اسلامی را ادامه‌دهنده مکتب امام صادق(ع) ذکر کرد و یادآور شد: درس شهادت امام صادق این است که ما تکلیف خود را بدانیم و در مقابل همه توطئه‌ها آگاه، شناخت و بصیرت داشته باشیم. 

استاندار کردستان ابراز داشت: امیدواریم خداوند توفیق درک شناخت ائمه اطهار(ع) را به همه ما عطا کند.

نظیر این مراسم در سایر شهرستان‌های استان کردستان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است