Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش بینی شده است که در سال 2021 قیمت گاز طبیعی افزایش یابد. همین کافی است تا شرکت های شیل ایالات متحده به فکر تولید بیشتر گاز طبیعی باشند. آنها از نفت ناامید شدند و حالا به سوی گاز طبیعی روی آوردند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، تولید کنندگان شیل بر روی گاز طبیعی سرمایه گذاری می کنند. آنها انتظار دارند قیمت گاز طبیعی در سال آینده 45 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که پیش بینی ها برای نفت فقط 15 درصد افزایش قیمت را در نظر گرفته است.

این تغییر تولید هشداری است به کشورهای عضو اوپک که بدانند چگونه شرکت های شیل به راحتی و سرعت می توانند در مقابل قیمت های نفت واکنش نشان دهند.

تولید کنندگان اوپک در پی آن هستند که بر سر تسهیل توافق کاهش تولید نفت به نتیجه برسند.

EOG ریسورسز، که یک تولید کننده بزرگ نفت شیل است، این ماه اعلام کرد که از سال آینده فروش گاز از 15 چاه گاز طبیعی را آغاز خواهد کرد. این چاه های جدیدا اکتشاف شده 21 تریلیون فوت مکعب گاز دارند.

یک میدان گازی در تگزاس

کانتینتال ریسورسز هم اخیرا گفته است که در منطقه اوکلاهاما به جای چاه نفت، چاه گاز حفاری خواهد کرد.

شرکت نفت آپاچی هم از برنامه ریزی های خود برای تکمیل سه چاه در تگزاس خبر داده و به این ترتیب تولید گاز آپاچی در سه ماهه سوم 15 درصد نسبت به سه ماهه دوم افزایش داشت و 6 درصد نسبت به سال گذشته.

از ماه جولای تا کنون تعداد دکل های حفاری گاز ایالات متحده با افزایش 13 درصدی به 77 دستگاه رسیده است.

بیکر هیوز می گوید امسال حدود یک چهارم از کل دکل های حفاری ایالات متحده برای گاز حفاری شده اند درحالی که سال گذشته این رقم 16 درصد بود.

در میدان گازی هاینزویل هم که از لوئیزیانا تا تگزاس کشیده شده است، تعداد دکل های فعال گاز از ماه جولای تا کنون 25 درصد افزایش نشان می دهد.

در میدان گازی مارسلوس، بزرگ ترین میدان گازی ایالات متحده، تعداد دکل های حفاری گاز 8 درصد افزایش دارند.

برچسب هاانرژی امروز ایالات متحده آمریکا بیکر هیوز (Baker Hughes) گاز شیل

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایالات متحده آمریکا بیکر هیوز Baker Hughes گاز شیل آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو ایالات متحده درصد افزایش میدان گازی گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • کاکائو معضل جهانی شد!