Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (دوشنبه 10 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در دستور اول کمیسیون انرژی میزبان بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی بودیم که وی درباره آخرین تحولات جاری در کشور و به ویژه موضوع طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که دو فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسیده بود توضیحاتی داد؛ این در حالی است که کلیات و جزئیات این طرح در جلسه عصر روز گذشته کمیسیون امنیت ملی مصوب شده بود و در جلسه امروز کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقاطی را به صورت کلی و به صورت فنی از سوی کمالوندی درباره این طرح ارائه شد؛ وی توضیحاتی در مورد مواد یک تا 5 ارائه کرد ضمن اینکه اعضای کمیسیون انرژی نسبت به توضیحات تخصصی و فنی این طرح که در کمیسیون انرژی بحث نشده اعتراض داشتند و اعلام کردند که بایستی این مباحث طبق آئین نامه به کمیسیون تخصصی مجلس ارجاع می‌شد چرا که مباحث فنی انرژی هسته‌ای مربوط به کمیسیون انرژی مجلس است و این کمیسیون، کمیسیون اصلی بررسی‌کننده این موضوع فنی است ضمن اینکه در مواد دیگر از جمله ماده 5 و 7 که بایستی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌ها به مجلس گزارش شود هم وضعیت چنین است. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای صورت گرفته درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گزارش دستگاه‌های متولی باید ظرف یک ماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده شود که اعضای کمیسیون انرژی متفق‌القول نظر داشتند بایستی نظرات فنی مباحث انرژی اتمی به کمیسیون انرژی گزارش داده شود لذا مقرر شد که این موضوع طبق نامه رسمی به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شود و در متن این مصوبه طبق آئین‌نامه بایستی گنجانده شود.

وی درباره دستور دوم این جلسه هم گفت:‌ طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی موسوم به قانون پتروپالایشگاه‌ها بحث و بررسی شد که با توجه به اینکه کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون با مسؤلیت طراح که خود من باشم با حضور مشاوران کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان دولت تشکیل شده و در چندین جلسه به جمع‌بندی رسیدیم که گزارش نهایی آن به اعضای کمیسیون داده شد و در نهایت هم به تصویب رسید. 

شریعتی اظهار داشت: گزارش کمیسیون درباره طرح مذکور عصر امروز به هیأت رئیسه مجلس اعلام خواهد شد تا در سامانه قرار داده شود تا برای روال قانونی آن کارهای بعدی دنبال شده و سپس به صحن علنی ارجاع شود این در حالی است که در خلال بررسی این طرح پیشنهادی از سوی موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مطرح شد که وی پیشنهاد داد طرح‌های پتروشیمی و خوراک بوتان و پروپان هم در این قانون تنفس خوراک گنجانده شود که پیشنهاد وی بعد از استماع نظرات دولت،‌ دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و اعضای موافق و مخالف به رأی گذاشته شد و در نهایت تصویب شد. 

وی در توضیح بیشتر تصریح کرد: علاوه بر گزارش کارگروه که مورد اتفاق اعضای مختلف کمیسیون و دولت مرکز پژوهش‌ها قرار گرفت یک پیشنهاد الحاقی هم مطرح شد و به تصویب کمیسیون انرژی رسید که بر همین اساس طرح‌های پتروشیمی و خوراک بوتان و پروپان از تنفس خوراک طبق این اصلاحیه در قانون برخوردار خواهند شد به شرط آنکه در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انرژی مجلس شریعتی مالک شریعتی اعضای کمیسیون کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

مجلس سنای آمریکا با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مخالف، قانونی را تصویب کرد که شرکت مالک برنامه «تیک‌تاک» را مجبور می‌کند آن را تا ۹ ماه آینده واگذار به غیر کند، در غیر این صورت استفاده از این برنامه در آمریکا ممنوع خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود این اقدام بحث برانگیز قانون‌گذاران آمریکایی با چالش‌های قانونی روبرو شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه در خصوص ممنوع کردن این برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو که مالک آن در چین مستقر است، می‌گوید: «سال‌ها به پکن اجازه دادیم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها را در آمریکا کنترل کند. این کار به طرز خطرناکی کوته‌بینانه بود. اکنون قانون جدید مالک چینی خود را ملزم می‌کند که این برنامه را بفروشد. این اقدام خوبی برای آمریکا است». 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا (پنجشنبه) این لایحه را امضا کند.

تیک‌تاک یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در آمریکا است که به خصوص میان جوانان و نوجوانان این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. این برنامه که متعلق به شرکت چینی «بایت دنس» است تا به حال با ادعاهای متعددی در خصوص امنیت داده‌ها از سوی مقامات آمریکایی روبرو شده است. مقامات این شرکت بارها اعلام کرده‌اند که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارند.

در حال حاضر، بایت دنس اظهار نظر رسمی نکرده، اما به کارمندان تیک تاک اعلام کرده که شکایتی تنظیم می‌کند و قصد دارد این قانون را مسدود کند. 

نبرد ۴ ساله بر سر برنامه تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون نفر در آمریکا از آن استفاده می‌کنند، فقط یک جبهه در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن است. هفته گذشته نیز شرکت اپل اعلام کرد به درخواست دولت چین، برنامه‌های «واتس اپ» و «تردز» را که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» هستند، از فروشگاه اپل در چین حذف کرده است. این اقدام سبب ممانعت از نصب جدید پیام رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی تردز در چین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد