Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحنار فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به چالش‌های حوزه برون سپاری فعالیت‌های سوادآموزی و نبود موسسه فعال در مناطق ماهنشان و انگوران افزود: در این خصوص مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون با همکاری و هم افزایی بخش های مختلف در زمینه واگذاری فعالیت ­های سواد آموزی در اغلب مناطق استان با مشکل خاصی مواجه نبوده ایم و این مهم با همکاری یکایک اعضای کارگروه واگذاری فعالیت­های سواد آموزی تحقق یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: به دلیل نبود آموزش دهنده فعال آزاد و حضور فرهنگیان در مناطق ماهنشان و انگوران به خاطر شیوع کرونا، حوزه سوادآموزی در این مناطق با چالش جذب  مواجه شده که امیدواریم با همکاری و همفکری تمام حوزه ها به منظور حل این مشکل گام های عملیاتی موثرتری برداشته شود.

وی، با تشریح عملکرد معاونت سواد آموزی استان و مناطق در زمینه اطلاع رسانی واگذاری فعالیت­ های سوادآموزی به موسسات غیردولتی گفت: مرتبط بودن موضوع فعالیت با اساسنامه، سابقه مفید آموزشی، داشتن امکانات و تجهیزات، توان مالی و بهره گیری از آموزش­ دهندگان مجرب تایید شده آموزش و پرورش از ملاک‌های انتخاب موسسات طرف قرارداد است.

فتحی افزود: با استناد به بند (و) ماده (۲۹) قانون برگزاری مناقصات، فعالیت­ های قابل واگذاری سوادآموزی بدون الزام به تشریفات برگزاری مناقصه و با دستور وزیر آموزش و پرورش است.

وی تلفیق آموزش سواد با مهارت به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار را از اولویت های کاری این معاونت عنوان کرد و اظهار داشت: با ایجاد بستر مناسب یادگیری به ویژه در روستاها می توان بهره وری را در حوزه های مختلف کشاورزی و زندگی روستاییان ارتقا داد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ادامه داد:  سواد به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های توسعه نقش مهمی در ارتقای جایگاه یک کشور و ملت در جهان دارد و بر اساس فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، یادگیری و آموزش نه تنها یک تکلیف بلکه یک فریضه است.

وی یادآوری کرد: ریشه کنی بی‌سوادی از برنامه های مهم و راهبردی است که در این راستا شناسایی، جذب و باسواد کردن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان با تلاش و جدیت بیشتری دنبال می شود.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمارها، پنج هزارو ۳۱۲ بی‌سواد و یا کم‌سواد طبق برنامه اعلام شده در زنجان تحت آموزش‌های سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان قرار گرفته اند.  

برچسب‌ها کرونا ماهنشان سواد آموزی زنجان سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماهنشان سواد آموزی زنجان سازمان نهضت سواد آموزی کرونا ماهنشان سواد آموزی زنجان سازمان نهضت سواد آموزی اخبار کنکور آموزش و پرورش سواد آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره ضمن خدمت سواد رسانه‌ای «طرح شهیده طاهره هاشمی» با حضور ۱۵۰ مدرس آموزش خانواده و دبیر سواد رسانه استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره با همکاری سازمان فضای مجازی سراج و به منظور توانمند سازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، نوجوان دیجیتال یا هویت رسانه‌ای، سواد روایت، تربیت در عصر پسا حقیقت و مدیریت رسانه در خانواده، سرفصل‌های دوره ضمن خدمت طرح شهیده طاهره هاشمی بود.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره اساتید برجسته و کشوری همچون صالح اصغری و صادق جهانبخش حضور داشتند.

کد خبر 6088134

دیگر خبرها

  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل