Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@03:39:43 GMT

روایتی از مبارزه یک مرد در برابر نامردها

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۸۱۹۱

روایتی از مبارزه یک مرد در برابر نامردها

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «یک مرد و یک نامرد» از سوی نشر قدرولایت روانه بازار کتاب شده است.

هیچ مورخی، هر چند مغرض، نتوانسته است دست انگلیس و برنامه‌ریزی او را در پشت کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و منافعی که از این رهگذر عایدش شده است را نفی و نادیده بگیرد. در برابر تحرکات رضاخان و منورالفکران غرب‌گرا و صاحب‌منصبان ارتش و شهربانی و جمعی از درباریان و نمایندگان مجلس شورای ملی که هر لحظه و هر روز نقشه‌ای تازه به صحنه می‌آوردند تا ملت و شخصیت‌های اثرگذار را فریب دهند و مقهور سازند، اشخاص قلیلی بودند که با شناخت این نقشه‌ها و سیاست پشت سر آن، به افشاگری، مقاومت و مقابله برخاستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان کوشیدند تا جلوی اضافه شدن وابستگی به بیگانگان را بر فساد دوره قاجار بگیرند و اجازه ندهند آزادی و استقلال و هویت ملی‌اسلامی کشور پایمال منافع استعماری بیگانگان و استبداد رضاخان شود.

اگرچه این اشخاص در تقابل با تحرکات سازماندهی‌شده رضاخان و حامیانش از داخلی و بیگانه موفق نشدند، اما صحنه‌هایی را در تاریخ به ثبت رساندند که رجوع به آنها، بسیاری از واقعیت‌ها را آشکار می‌کند و عبرت‌ها و درس‌هایی برای ملت خواهان عزتمندی و پیشرفت و دیانت در خود دارد.

یکی از این مردان در اقلیت، که تا لحظه آخر حیات دنیایی خود، دست از افشاگری و مبارزه و مقاومت برنداشت و هرگز نترسید و تسلیم نشد، به اذعان عموم مورخان و اندیشمندان، شخصیتی استثنایی و کم‌نظیر به نام «آیت‌الله سیدحسن مدرس» بود.

توجه به شاخص‌های فکری، رفتاری و اقدامات رضاخان و مدرس بسیار عبرت‌آموز است، یعنی فهم این که چه کسی در برابر چه کسی ایستاده و تسلیم نشده و از جانش گذشته است ملت را به شناخت دوست و دشمن و صحنه‌های کارزار و شیوه‌های روانی و اقتصادی و فرهنگی دشمنان، کمک می‌کند تا مراقبت نماید که دشمن شرور و مستکبر و جهان‌خواری که از در بیرون کرده‌اند از پنجره باز نگردد و هرگز آن روزگاران تلخ، ماتم‌نشان، عقب‌ماندگی، نوکرمآبی و تحقیرزدگی تکرار نشود.

این کتاب تقابل این دو را و اهداف چنین تقابلی را بخوبی در قالب صحنه‌های مقابله و مبارزه به تصویر کشیده و خصوصیات این دو جبهه که در دو شخص ، یکی مرد و یکی نامرد جلوه نموده بود را ترسیم و بازگو کرده است.

نام کتاب از یک صحنه گفت‌وگوی چالشی رضاخان با شهید مدرس گرفته شده است. این کتاب توسط گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت گردآوری و تدوین و در ۱۶۴ صفحه رقعی و قیمت ۲۰۰۰۰تومان منتشر شده است.

جهت سفارش کتاب با تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ تماس گیرید.

انتهای پیام/

حسام آبنوس کد خبر: 1082284 برچسب‌ها سیدحسن مدرس انتشارات قدر ولایت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیدحسن مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی

کتاب‌های فروشگاه شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی به مدت یک هفته با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی؛ همزمان با فرارسیدن اردیبهشت و مناسبت‌های ادبی و فرهنگی این ماه همچون بزرگداشت روز سعدی و نثر فارسی، شیخ بهایی، شیخ صدوق، شیخ کلینی و روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتاب‌های شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود.

علاقه مندان از تاریخ یکشنبه، 9 اردیبهشت به مدت یک هفته می‌توانند با مراجعه به فروشگاه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی از تخفیف 15 درصدی برخوردار شوند.

انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟

این در حالی است که در چند روز گذشته انتشار تعطیلی این شعبه از فروشگاه‌های انتشارات علمی و فرهنگی حواشی را برای این نشر ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • برتری موسوی و تقوی برابر حریفان
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر